Søgning på: srp engelsk mediefag. Resultater: 17561 til 17580 af 32040
-
Slægtskab og relevante betegnelser?
ForumindlægHvad er jeg til min fætters datter og omvendt? Er der en betegnelse for det? :-S -
”on the spear of the moment” dansk?
ForumindlægHvad er det danske udtryk for ”on the spear of the moment”? Tak på forhånd. -
Penneven
ForumindlægLyder måske lidt sært :b men here it goes.. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at have en penneven fra Spanien, jeg kunne skrive spansk med (og forbedre mit spansk den vej). Men hvor finder jeg sådan en? -
aids i afrika
ForumindlægHey folkens.. er der nogen der kender nogen bøger eller links om aids? det skal være pålidelig kilder.. Jeg har biologi på A niveau og jeg skal bruge disse oplysninger til min studieretningsprojekt.. plz.. hjælp lidt... Jeg vil beskrive selve sygdommen -
Optagelsesprøven :(
ForumindlægNogen der har været til optageselsprøven og som kan fortal at hvordan det er ?? Jeg er virkelig meget bekymret og nervøs, er virkelig bang for hvis det er svært og jeg ikke kan klarer det -
Turbinen og generator
ForumindlægHej Jeg er ved at lav en fysik rapport om fremtidens energikilder. Jeg vil høre om der er en af jer der kan hjælp med følgende: En afsnit der beskriver hvordan dampturbiner og generatorer fungerer: altså hvordan man laver strøm ud fra varme Samt kommer ind på kemisk - termisk, kinetisk og e... -
HF
ForumindlægHej allesammen. Er der nogle som ved, at hvis man har taget direkte på gymnasiet efter 9'ende og så vælger og droppe ud i 1g. Kan man så godt tage HF alligevelet, eller skal man have et 10'ende klasses afgangsbevis.? -
Kort tekst - rettelse
ForumindlægHej! Nogen der gider kigge denne korte tekst igennem? :) På forhånd tak -
Naive - synonym
ForumindlægHvad er det bedste ord der minder mest om "naive". Er det gullible eller credulous -
Eksamen i retskrivning og læsning
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen i retskrivning i morgen, hvilket mange andre også skal. Jeg ville bare høre om der ikke er nogle herinde der er gode til ordklasser og komma? Det er de to ting i retskrivning, jeg ikke er nær så god til. Plejer at få 10-12 i retskrivning, men vil bare gerne lære noget ... -
Udvidet og simpel tid
ForumindlægJeg har nogle sætninger som er forkerte. Dem skal jeg rette til det rigtige. Det er om uvidet og simpel tid. Men der er en som jeg ikke kan finde ud af. Det er denne her: He sat and talked with the children, who played on the floor. Jeg mener at det er udvidet tid, og det er jo et paralle... -
Kan i hjælpe mig med denne overskrift
ForumindlægJeg har selv nogenlunde en ide om hvad følgende overskrift betyder: Imperialism and Rulers with Disobedient Subjects Jeg vil dog gerne være helt sikker på betydningen så hvis der er en som sidder og rigtig gerne vil hjælpe mig med det...vil det hvertfald gøre mig superglad. TAK for det -
Bisætning eller hoved?
ForumindlægHejsa! Kan man godt sige dette her, selvom det ikke er en bisætning: "Vielleicht Maria nicht Liebeskummer hat, aber sie..." altså at have "hat" til sidst, elle skal man opstille den, som en hovedsætning, hvor "hat" står efter Maria? På forhånd tak, og fortsat god a... -
Stedsadverbier
Forumindlæg1. Han kom ikke langt 2. vi rejser ofte til udlandet 3. vi tager i morgen tidlig kl. 8 toget til Frankrig 4. hvor er børnene? de leger udenfor. 1. He did not much. 2. We often travel abroad. 3. At 8 O’clock Tomorrow morning we take the Train to France. 4. Where are the children? They were ... -
lysets spredning
ForumindlægJeg skal forklare lysets spredning sådan at jeg kommer ind på fx hvorfor himlen er blå om dagen, rød om aften.. gerne ud fra rayleigh-spredningen, nogen der forklare sammenhængen? -
Hvilket ord?
ForumindlægHejsa, Er det lige rigtigt at bruge ordet: "Marriages", som "Matrimonies" om det danske ord; "Ægteskaber"? I må gerne komme med begrundelse, hvis muligt. Fortsat god aften! -
Magtfordeling i Frankrig før,under og efter den franske revolution
ForumindlægHej, jeg skal skrive en stil om megfordelingen før under og efter den franske revolution. Jeg syntes det er svært at finde oplysninger om emnet generelt men især under enevælden før finder jeg meget lidt. Jeg skal besvare disse spørgsmål: Hvem havde magten? (Politisk, økonomisk, socialt o... -
Rettelse af tysk brev !
ForumindlægHej, jeg har brug for en rettelse af mit tyske brev, som jeg har fået til opgave. Jeg ville blive rigtig glad, hvis jeg kunne få den hjælpende hånd !! :D !!!!Vedhæftet fil er den forkerte, den rigtige ligger i kommentaren!!!! -
why
ForumindlægEr "why" ikke et spørgende pronomen? I min bog står der nemlig at det (også) er et adverbium.. Eller handler det om, hvordan ordet bruges og i hvilken sammenhæng? -
EKSAMEN - hvorfor fraaælge renseanlæg i andre lande......
ForumindlægHvorfor vælger man i andre lande ikke at lave renseanlæg, og hvordan fungerer det der? Jeg fandt dette spørgsmål, og tænkte jeg ville bruge det til naturfags eksamen, og undersøge nærmere på det senere, men først efter jeg har afleveret selvølgelig, gik det op for mig at der vikelig ikke står no...
