Engelsk

Kan i hjælpe mig med denne overskrift

12. maj 2018 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg har selv nogenlunde en ide om hvad følgende overskrift betyder:

Imperialism and Rulers with Disobedient Subjects

Jeg vil dog gerne være helt sikker på betydningen så hvis der er en som sidder og rigtig gerne vil hjælpe mig med det...vil det hvertfald gøre mig superglad.

TAK for det


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. maj 2018 af Stygotius

Hvor er dit forslag???


Svar #2
13. maj 2018 af HFNU (Slettet)

Det her er ikke direkte oversat, men jeg tror at det måske skal betyde : "Imperialismen og herskere som overfor ulydige borgere"

....jeg er ikke helt sikker på hvordan det sidste skal stykkes sammen.


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. maj 2018 af Stygotius

 "Imperialisme(n) og herskere (som overfor) med ulydige borgere"


Svar #4
13. maj 2018 af HFNU (Slettet)

Imperialise og herskere med ulydige borgere?


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. maj 2018 af Stygotius

Nej, "imperialisme"


Svar #6
16. maj 2018 af HFNU (Slettet)

ja selvfølgelig..kom til at skrive forkert:

"Imperialisme og herskere med ulydige borgere".

Kan du hjælpe mig med, hvordan man kan lære om : "idiomer på engelsk"...kender du evt nogle internetsider eller andet?


Brugbart svar (1)

Svar #7
16. maj 2018 af Stygotius

Der findes flere engelske idiomordbøger, men det bedste du kan gøre er at lytte til engelske film og læse engelske bøger og aviser. I begge tilfælde skal du skrive de udtryk ned som du lægger mærke til.

Et idiom er et udtryk som er typisk for et bestemt sprog (selv om det samme udmærket kan findes på flere sprog), og som har en samlet betydning der ikke er den som den de enkelte ord har.  

Eks. (dansk)  "tage benene på nakken  -  træde i spinaten  -  sætte det lange ben foran

Eks. (engelsk)  " make a clean breast of it  -  make both ends meet  -  put your foot down

Du kan jo f.eks. prøve følgende: https://www.youtube.com/watch?v=eU3XYlbTtVU

-eller dette:                                  https://www.youtube.com/watch?v=WVHlVbIgUH0


Svar #8
16. maj 2018 af HFNU (Slettet)

Yes...

1000 tak. Jeg håber jeg kan lære lidt, for jeg har ikke lang tid til at få det lært, inden eksamen.


Skriv et svar til: Kan i hjælpe mig med denne overskrift

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.