Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 17561 til 17580 af 36784
-
HJÆLP MIG!!
Forumindlæghej skal op til eksamen i dansk imorgen. har en Avis artikel og skal blandt andet fortælle om de forskellige former for artikler. men det fuldtsændig umuligt at finde ud af hvilke former der er. især hvilken form min den er. sidder der ikke nogle spirende journalister der ude, som lige kan... -
Hubble-konstanten
ForumindlægHej! Hvad er mest korrekt at skrive formlen for hubble-konstanten?: v = H_0 * r Eller: v = H * r Eller: v_0 = H_0 * r_0 -
Hjælp til et spørgsmål
ForumindlægHej nogen kan hjælpe med besvare dette spørgsmål! Opgave: Find tidspunktet for den trojanske krig! Hvad kaldes den epoke (periode, tidsalder)? -
Jokes
ForumindlægHej. Jeg skal bruge 1 joke til at bruge, men kan ikke finde på noget. Jokes skal indeholde om byggeri. Håber i kan hjælpe -
Hvilken slags Fantasy er Harry Potter?
ForumindlægJeg vakler lidt mellem de forskellige undergenre, kan det passe at Harry Potter er en Urban-fantasy bogserie? På forhånd tak for hjælpen =) -
Konservative
ForumindlægEr der nogen der har en ide til hvad man kunne lave af problemstillinger om de Konservative? Jeg tænker noget med relevans til dem nu (måske de konservative i medierne) Ved dog bare ikke hvor jeg i så fald skulle starte med af finde noget om lige det emne? -
engelsk essay
ForumindlægHej alle.. Jeg har læst og set videoer om hvordan man skriver engelsk essays, jeg ved bare ikke hvorfor jeg synes det er så svært at komme i gang.. ? Så skriver jeg lidt om starten, så lidt om de punkter jeg skal skrive om, så om slutningen.. Det bliver noget værre rod. Og når jeg nogle gange vil... -
Før 1901 systemskifte?
ForumindlægHvordan var det før systemskiftet? Kunne kongen bare vælge regeringen selv om de havde et mindretal i folketinget? -
Samtidshistorie på den gamle reform. Bestået?
ForumindlægMojn. Jeg fik for ca 4-5 år siden min studenterhue, og det var vel nok bar' dejli'! Men jeg er sgu lidt i tvivl om hvorvidt jeg er bestået eller ej i faget "samtidshistorie", eftersom jeg åbenbart fik 5 i årskarakter, og 6 i eksamenskarakter. uden at være det største matemat... -
"Syndefaldet" og "Arvesynden"
ForumindlægEn der kan give en nem forklaring på de to begreber? -
Viljens Triumf!
ForumindlægHej! Er der nogen herinde, der før har arbejdet med filmen Viljens Triumf Af Leni Riefenstal? Jeg har valgt at tage udgangspunkt i filmen i min AT eksamen og jeg ønsker her at komme ind på hvilken fremtid, der loves i filmen? -altså hvorledes bryder filmen med det moderne?-Hvilke forhåbninger st... -
MEDIEFAG: kritik af projekt
ForumindlægJeg skal til eksamen på torsdag og skal forbedrede et lille oplæg på to minutter, hvor jeg på en måde "forsvarer" filmen. Her skal jeg komme ind på, hvad der virker godt i filmen, hvad der virker dårligt samt hvordan man kunne have gjort det anderledes. Jeg kunne virkeligt godt bruge n... -
Alexanderplatz
ForumindlægHvornår blev pladsen bygget? -
Baggrundsartikel perspektivering
ForumindlægJeg skal perspektivere til baggrundsartikler fra pensum. Der er tale om Martin Krasnik - Jeg blev træt af at være præmieperkeren og Søren Berggren Toft - Vi skal acceptere, at vi kan vælge det onde. Ellers fratager vi os selv friheden til at vælge mellem ondt og godt. Hvilken baggrundsartikel k... -
den grimme ælling
ForumindlægHej folkens.. skulle lige høre om den grimme ælling af hca starter med in medias res?? -
Hjælp til metafor
ForumindlægJeg står og skal analysere en tale af Martin Luther King ved navn "Give us the ballo", og er nu kommet til mefafore. Kan nogle af jer evt. forklare mig hvad denne metafor har af betydning? Sometimes it gets hard, but it is always difficult to get out of Egypt, for the Red Sea always s... -
hvorfor blev nike en succesfuld virksomhed
ForumindlægHej jeg kan ikke finde noget om hvorfor blev nike en succesfuld virksomhed -
Samfundsfag på A
ForumindlægHej, er der nogen, der ved hvordan det er at have samfundsfag på A? Altså er det svært? :)... -
Hjælp til analyse af Turborgs reklame "Potte med låg"
ForumindlægJeg er igang med at skrive SRO, og skal analysere Turborgs reklame "Potte med låg". Jeg ved virkelig ikke, hvordan og hvorledes jeg skal forholde mig til denne reklame, og hvordan jeg kan inddrage den hermeneutiske model. Nogen der er villig til at hjælpe? -
Skriv om dig selv.
Forumindlægihh, man tror opgaven er så nem, hvorfor man jo blot skal skrive en A4-side om sig selv, men jeg har virkelig problemer med det. Både med indholdet, men også med skrivemåden. Jeg er elendig til at skrive om mig selv, så det lyder spændende. Stort set alle mine sætninger starter med "jeg,&quo...
