Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 17601 til 17620 af 158923
-
Søger hjælper
ForumindlægHej! Jeg søger en lektiehjælper, som kan hjælpe mig i matematik. Jeg går i 2.g og har matematik på A-niveau, bor i Odense. Så håber virkeligt nogle som er hammer gode ti matemtik og som kan forklare rimeligt godt. Kan kontaktes på pb. På Forhånd tak -
Er kemi B nødvendigt for mig??
ForumindlægHej med jer. Sagen er den at jeg skal ind på en uddannelse hvor der kræves kemi på C-niveau. Jeg har gået et år på EUX, hvor jeg gennemførte kemi på C. Jeg var ikke oppe i eksamen i faget men har fået bevis hvor der er karakter på. Nu går jeg på htx hvor jeg har kemi på B-niveau. Er det overhov... -
OSO!! HJÆLP!!
ForumindlægHej! Jeg sidder med en opgaven som jeg er gået i hack i. Min opgave er,at jeg skal skrive om Gymnasium (STX,HTX,HHX og HF). Jeg har skrevet om "Hvad er et gymnasium","hvad er forskellen mellem de 4 gymnasial uddannelse?","giver de 4 gymnasiale uddannelser sammen adgang?&q... -
Hvordan skal denne gribes an? Betragt funktionen sin(x) og lad P2 være dens Taylor-polynomium af grad 2 udviklet omkring punktet a = 0. Vis at P2(x) = x og ...
ForumindlægHvordan laves denne opgave Betragt funktionen sin(x) og lad P2 være dens Taylor-polynomium af grad 2 udviklet omkring punktet a = 0. Vis at P2(x) = x og at Isin(1/10)-(1/10)I < 1/600 Jeg ved at jeg skal bruge formlen f(x)=f(x0)+f´(x0)/1!*(x-xo) Nogen der kan hjælpe?? -
Termin
ForumindlægHej det er fordi jeg har termins. prøver i næste uge. Jeg har svært ved matematik derfor vil jeg øve mig. og jeg ved ikke præcis helt hvad jeg skal være forbredt til fx problemregning og færdighedregning. Er du nogle ting der burde være en god ide til at øve sig på -
Statistik
ForumindlægHejsa søde hjælpere Jeg har en matematik opgave om statistik, og jeg har ikke helt styr på det emne lige nu, så derfor vil jeg spørge om i kan hjælpe mig. Opgaven er vedhæftet som et billede, håber i kan hjælpe -
Projekt Rundkørslen langerød-tuse
ForumindlægJeg har lidt problemer med opgave 5 & 6 i dette projekt.. Opgave 5: Bestem den korteste afstand imellem en bilist midt på vejbanen i rundkørslen og den ventende blå bils midtpunkt P (43,30) Opgave 6: Du skal nu projektere en ny vej, hvis linieføring skal ''ramme'' rundkørsle... -
Karaktergennemsnit af ny skala på ny HF reform
ForumindlægHej... Er der nogen der kan give mig et link til hvor jeg kan regne mit gennemsnit ud? Jeg går på HF efter den nye reform og har fået karakter fra den nye skala. Og er der nogen der kan forklare mig hvorfor gennemsnittet bliver regnet forskelligt ud på de forskellige ungdomsudannelser? (fx ht... -
reeksamen på uni og pensumskift
ForumindlægHej. Hvordan fungerer reeksamenssystemet på universitet (fx KU) når der sker pensumskift? Eksempel: Antag at du har taget et kursus i Matematik. Du dumper de første 2 eksaminer, og har nu kun en sidste chance tilbage. Denne får du ved den almindelige eksamen til næste års kursus. Men til næste å... -
Er nervøs og bange
ForumindlægHej.. Jeg skal studere Matematik efter sommerferien, og jeg har hørt en masse historier derfra.. med at det skulle være meget svært og næsten alle er blevet knust. Hvad kan man gøre for at forberede sig? Min årskarakter i Matematik er 11 i både mundtlig og skriftlig.. -
HJÆLP TIL VALG AF AT EMNE
ForumindlægJeg er helt på bar bund i at vælge et emne i AT og håber på at kunne få lidt hjælp. Jeg ville gerne skrive i fagene: Matematik(A)/oltidskunskab(C)/religion(C)/historie(A)/dansk(A)/engelsk(B)/kemi(B) men jeg synes det er svært at få dem koblet sammen under et godt og spændene emne. håber i har ly... -
Hvad F skal jeg gøre?
ForumindlægHej alle. I folkeskolen var jeg smadder god til matematik, der blev jeg vurderet til et 10 tal, hvilket for mig var helt fint. Nu er jeg kommet i 2.G, og jeg har indset at matematik SLET ikke er mit fag, jeg kan stortset aldrig følge med. Og mine afleveringer går på at jeg skriver dem sam... -
Hf?
ForumindlægHej, jeg går i 1.g, i går var jeg oppe i biologi-eksamen, som er på C-niveau. Jeg fik desværre kun 4, men til gengæld 12 i årskarakter. Mit drømmestudie kræver en karakter, som er på næsten 11, så det vil sige at jeg virkelig skal knokle for at komme derop. Jeg tænkte på om det er muligt at ... -
FORTÆL MIG LIGE..
ForumindlægHej alle kloge mennesker! Nogen der kan oplyse mig om, hvordan en skriftlig fransk årsprøve HTX vil foregå? Krammer -
SOS HJÆLP TIL MAT B EKSAMEN 2020
ForumindlægHej alle, jeg er igang med mit eksamensprojekt i mat b htx 2020 og har brug for hjælp til et par opgaver har vedhæftet det her --> -
Nedgradere fag :(
ForumindlægHej Jeg har lige fundet ud af, at jeg har dumpet Matematik A :(( Er det muligt at få skolen til at skrive på mit eksamensbevis, at jeg har bestået Matematik B(fik over 02 i 2.g)?? Håber på jeres hjælp., Undskyld hvis jeg er lidt uklar i hovedet, men er helt overrasket - havde regnet med... -
Betinget sandsynlighed i faderskabssag! HJÆLP!
ForumindlægHar alvorlige problemer med matematik delen til min SRP! Håber der er nogle der vil hjælpe mig, for er virkelig heeelt blank!! - Min problemformulering lyder på: Du skal indføre begrebet betinget sandsynlighed. Du skal udlede Bayes formel og anvende den i faderskabssagen. Er det rimeligt at tilke... -
Linære funktioner og ligninger
ForumindlægHej allesammen, Jeg har en opgave i matematik der lyder følgende: I denne opgave skal du undersøge funktionen f(x) = 3x -2. A) Beregn f(7) => f(7) = 3*7-2 => f(7) = 19 B) Løs ligningen f(x) = 7 => 7 =3x-2 => 2+7 = 3x => 9 = 3x => 9/3 = x => 3 = x C) Tegn... -
Ulighed
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe? Jeg har en opgave der lyder: Løs uligheden: -x2 +5 +6 ≥0 Jeg har selv lavet et forslag til, hvordan jeg troede den skulle løses. Men ja, nu er jeg kommet voldsomt i tvivl og tror derfor, at jeg har ledt mig selv ud på et vildspor. Jeg har vedhætet et bille... -
Karakter ?
ForumindlægHej alle !Jeg var til eksamen i skriftlig matematik idag på b-niveau, er der nogle der har nogen idag om, hvad man få af karakter, hvis man har mellem 20-30% rigtige ?MvhBent
