Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17601 til 17620 af 20689
-
Forstår det ikke
ForumindlægFra optagelse 2008 skal følgende krav være opfyldt: Matematik på A-niveau Kemi på B-niveau1) Fysik på B-niveau Biologi på C-niveau Dansk på A-niveau Engelsk på B-niveau Hvert fag skal være bestået med et gennemsnit af karaktererne i faget på mindst 2,0 svarende til 6,0 efter 13-skalaen ... -
Kemiske bindinger
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig fysik/kemi eksamen i morgen hvor jeg muligvis skal snakke om kemiske bindinger. Jeg har tænkt mig at fortælle lidt om ionbindinger og elektronparbindinger (kovalant binding), men det er det eneste jeg ved noget om, så jeg håber nogle af jer har et par gode forslag t... -
Elektriske felter og kapacitorer
ForumindlægHej, Er der nogen der ligger inde med nogen super gode noter omkring kapacitorer og elektriske felter. Jeg skal til fysik A mdt. eksamen og har fået spørgsmål der lyder på coulombs lov, homogent elektrisk felt og energiforhold. Desuden har min lærer flere gange skrevet kapacitor på som st... -
Matematik - Algebra
ForumindlægJeg skal have udledt formlen i faget fysik, i forbindelse med centripetalkraft. Men den opgave jeg stiller omhandler egentlig algebra, i og med jeg vil have en given formel udledt. SIN(x) = ( m * v^2 / r * f ) / u * COS(x) Jeg ønsker et entydigt udtryk for x. Jeg ved at opgaven handler om at u... -
Radon i Kælderrum
ForumindlægHej.. Jeg sidder lige nu med en fysik aflevering der omhandler radon i kælderrum. Vi har målt på radon i et kælderrum på skolen, målt antal tællinger for en beta-kilde, målt baggrundsstråling. Nu skal jeg så udregne GM-rørets effektivitet.. Men hvordan gør jeg lige det? Og det antal tællinger jeg... -
Drivhuseffekt
ForumindlægJeg har fået en opave stillet i fysik omkring global opvarming/drivhuseffekt, og en af opgaverne lyder på at forklare hvorfor iset i en vandkande i et drivhus ikke smelter, når isen ved polerne gør. - Selvom jeg sagtens kan skrive lange forklaringer omkring drivhuseffekten osv, så kan jeg ærlig ... -
Bevægelse i frit tyngdefelt
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til en delopgave i et fysik-opgavesæt hn. En kugle bliver med en bestemt acceleration (7,68m/s^2) skudt ud over en kant og danner derved en bue ned. Når kuglen har forladt kanten, falder den i et frit tyngdefelt. Jeg kender massen af kuglen. Jeg ved at der fra kanten... -
parameterfremstilling
Forumindlægjeg skal skrive en studie rapport og kan ikke helt forstå opgaven. jeg skal beskrive hvad parameterfeemstillinger er i flere dimensioner. og så skal jeg fortælle om sammenhængen mellem parameterfremstillinger og ligningen for kurve og så skal jeg inddrage bevægelsen af en ladet partikels bevægels... -
Middelaldervåben - Katapulter mm.
ForumindlægJeg har været så kløgtig at vælge, i et tværfagligt forløb mellem fysik og historie, at skrive om middelalderen. Den røde tråd i opgaven er "Krig", så jeg skriver naturligvis om de krigsmaskiner de brugte i middelalderen. Katapult, Blide , Ballista/Armbrøst, slynge mm. MEN, hvad er d... -
Opdele en kraft i komposanter
ForumindlægHej (Jeg har sat dette spørgsmål under Fysik, da det var noget jeg først havde der. Men mit spørgsmål er faktisk til et fag vi har på uni..) Jeg vil høre om der er nogen, der kan forklare mig, hvordan man bestemmer x og y komposanterne udfra en kraft / vektor? Og hvornår bruger man sinus og cos... -
Biotek - farmaceut
ForumindlægHej jeg går p.t i gymnasie og er begyndt at gruble lidt over hvad jeg vil foretage mig i fremtiden. Da jeg er interesseret i naturvidenskabelige fag og går på studieretningen; mat a, biotek a og fysik b, ligger det mig nært at vælge noget i den retning. Har fundet to uddannelser som virker super... -
Kraft, bevægelse og energi
ForumindlægHej alle, Jeg skal til Fysik B eksamen på torsdag, og sidder i skrivende stund og forbereder mig til det. Jeg har et spørgsmål inde for emnet: Kraft, bevægelse og energi, som lyder: Gør rede for Newtons love og for mekanisk energi. Kom med eksempler på beregninger, hvor den resulterende k... -
Hvornår støder x og y sammen?
ForumindlægSå har i mig tilbage. Sidder og laver fysik lektier og så sidder jeg og mangler formlen til det her eksempel. Hvis vi nu antager at x glider ned af en lian der er 24m lang med en jævn fart på 5,0m/s - mens y kravler op af samme lian med en jævn fart på 3,0m/s og mødes i et stort KA-SCHLAM. Hv... -
Elektromagnetisme - indhold?
ForumindlægHej.. Jeg er igang med at forberede mig til fysik eksamen som er på torsdag.. Jeg kan trække elektromagnetisme, og sidder og er igang med at lave disposition dertil, men er usikker på hvad jeg skal have med.. Så er der nogen der kunne komme med idéer? Her kan i se min indtil videre(den ... -
Jævnstrømsgenerator - HASTER
ForumindlægHej med jer! Det ville være rigtigt dejligt hvis en af jer 2226 online mennesker lige kunne hjælpe mig med dette problem. Jeg skal snar til eksamen i fysik/kemi, og en af de mange emner er el-produktion. Til det tænkte jeg, at man kunne lave en jævnstrømsgenerator/dynamo og vise hvordan den ... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægJeg har AT i næste uge, jeg skal til vejledning imorgen (mandag), mine to fag er NG(natur geografi) og FY(fysik), jeg har om vulkanernes virkning på klimaet. Jeg ville høre om i kunne hjælpe mig med en problemformulering, da jeg ikke er verdens bedste til det. Bare nogen forslag til hvad den kun... -
Atom og molekyle
ForumindlægHej. Jeg skal til fysik eksame stx c nivaue og skal kunne svare på følgende "Du skal redegøre for hvordan man kan forklare stof som opbygget af atomer og molekyler. Kom også ind på de forskellige faser af stof og overgangene mellem dem." har styr på hver der sker i de forskellig... -
Kinematik
ForumindlægHej ... jeg har nogle problemer med en fysik opgave, og tænkte at nogle her inde kunne hjælpe mig. Opgave. "idet en bil sætter i gang, er dens acceleration i startøjeblikket 8,7 m/s2. Imidlertid falder accelerationen lineært, såden at den efter 5,8 sekunder er nul." find en forskrift fo... -
Privat lektiehjælper
ForumindlægHej :) Jeg er en 22 frisk pige, som tilbyder lektiehjælp til følgende fag på følgende niveauer: Matematik A, Kemi B, fysik B, Historie A, samfundsfag C, Biologi C, Religion C. Jeg læser selv medicin, men holder på nuværende tidspunkt sommerferie. Jeg tilbyder derfor kun hjælp i disse to... -
Hjælp til en opgave! :-D
ForumindlægHej alle sammen :-D Jeg sad og øvede mig til fysik prøve imorgen og stødte ind i en opgave som jeg er meget i tvivl, håber der er nogen dejlige mennesker derude som vil hjælpe mig :-D 137/55 Cs er radioaktict og henfalder ved beta- henfald. Halveringstiden er 30,17 år. Forestil dig, at du har en ...
