Søgning på: srp historie musik. Resultater: 17641 til 17660 af 24890
-
Spansk eksamen.. 2.g??
ForumindlægHvad kræves der af én til spansk eksamen på c-niveau?Vil det være en fordel selv at indlede samtalen (min lærer siger, det _ikke_ er nødvendigt) ..og er der andre ting, der er smarte at huske på, hvis man skal score topkarakter? -
Hvordan forbereder jeg mig bedst til historieeksamen?
ForumindlægJeg læser til historieeksamen d. 16. juni, men sidder med et par problemer. Jeg har indtil videre læst renæssance og hekseforfølgelser, men jeg har meget svært ved at skabe mig et overblik over det. Så hvis nogen har et forslag til, hvordan jeg skal gå til værks, vil jeg meget gerne have det. Vi ... -
Fejl i pensumopgivelse - meget vigtigt!!
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg sidder her og sveder og min geografi (jeg skal op på fredag). Min lærer fortalte da hun udleverede pensummet, at hun ikke gad at tælle det op til normal sider... Hun har åbenbart bare gættet så, hvor mange sider hun har opgivet. F.eks. til klima/humane økosystemer har hun sk... -
mundtlig dansk eksamen
ForumindlægEn af mine venner som jeg går på skole med, var oppe i dansk i går (torsdag), han havde forberedt sig godt, og da han kom ind snakkede han løs i 6 minutter, så siger censor at det er fint, og sender ham ud. Da han kommer ind og skal have sin bedømmelse afvide siger censor bare at han er dumpet, h... -
Saga'er
ForumindlægHvorfor var det at sagaer blev skrevet, og hvordan og hvornår?Det var noget med at island eller norge var i nedgangstider og sådan noget, og så sejlede de fra det ene sted til det anden og alt muligt mærkeligt? Er faldet af toget, så jeg håber at nogen kan hjælpe mig :)På forhånd tak -
3.g's opgave
ForumindlægHi. .Jeg ville li høre om der er ikke er nogen med nogle geniale ideer til 3.g's opgaver. .Bare for at få lidt inspiration. .(Jeg har engelsk og samfund på høj-niveau)Noura -
BT+Information - Holdninger?
ForumindlægHey.Er der nogen herinde der kan fortælle mig hvilke holdninger den typiske BT- og Informationslæser har? Dvs. hvilket parti stemmer de på, og hvad er deres holdninger til socialhjælp, uddannelse osv... På forhånd tak -
Er der nogen der har tid til at hjælpe mig med at kigge min oversættelse igennem for fejl??.. Den skal afleveres immorgen.. Bitte.. :-(
ForumindlægLille Peter glædede sig til sin fødselsdag, som også blev en dejlig dag. Hans forældre havde købt en ny cykel til ham. Om aftenen kom hans bedsteforældre på besøg, og hans bedstefar tog en 100krseddel op af lommen og lagde den på bordet. Da jeg trådte ind i hendes værelse, så hun på sit ur, og de... -
tysk stil
Forumindlægværd sød at rette denne stil da jeg er i tidsnød eller og så plzz sige hvor jeg skal rette(hvilke ord i hvilke sætninger der skal rettes) på forhånd tak. Deutsch Das letzte BuchHeute kann man sehr viel mit der Computer-Technologie machen. In die Computer kann man fantastische Welt schaffen.Univer... -
Indledning til et Essay
ForumindlægHejsa! Jeg har aldrig vist, hvad et "essay" er, men idag forklarede vores lærer det og nu siger hun vi skal skrive en indledning til et essay med overskriften "Det smukke ved danmark er". Problemet er ikke bare det, at jeg ikke ved hvordan, altså hvilken måde, indledningen... -
USA
ForumindlægHej har lige et spørgsmål:var USA's Domino-teori en rigtigt opfattelse af kommunismen og (sydøstasien) (rigtig opfattelse af verdens situationen eller var den forkert) og hvorfor eller hvorfor ikke??? -
Oplæg
ForumindlægHej med jer!Jeg skal holde oplæg i engelsk imorgen, jeg skal bare snakke i ca 5 min og lidt mere, det er ligegyldigt om hvad, bare jeg snakekr engelsk.. og de fleste har holdt oplæg om en ferie og det er ved at være for kedligt at høre på!! Nogen der har nogle gode forslag???Tak:) -
3. g opgaven
ForumindlægHejsaI dag skulle vi aflevere vores problemformulering angående den større skriftlige opgave... Det er den der bliver vores forside...Men på min var der en lille fejl, som jeg så rettede med blyant, men tror I det er noget censor vil finde irriterende, at det ikke er korrekt? Altså så det næsten ... -
engelsk underemne hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægJeg har trukket "udforsk de engelsk talene lande" til eksamen i engelsk, og mangler et underemne. så kom med alle jeres foreslag til emner at tale om. -
tysk stil. 10 klasse niveau
Forumindlæghey alle sammen. håber i alle har det super. jeg har skrevet en tysk stil. jeg er ikke så god til det, men er der en af jer som vil kigge den igennem. den behøver ikke være perfekt. håber nogen kan:) Eine Geschichte…. Er findet seine Schlüssel und öffnet die Tür. Es duften herrlich in dem... -
Tyvetøs!
ForumindlægHej....Er der nogle der har læst Tyvetøsen af Martin Andersen Nexø?Jeg har nemlig noget jeg er lidt usikker på, som jeg gerne ville have svar på..... -
4 højniveausfag?
ForumindlægKan det lade sig gøre at have 4 højniveausfag i 3.g når man er på den gamle reform. Det skulle efter sigende være muligt med 4 A-niveausfag efter den nye reform, men den gamle reform gør vel ikke kunsten efter? Venligst Cille -
Nogen 1.g´ere fra Tornbjerg Gym?
ForumindlægHvad synes i om gymnasiet? Er der noget der har skuffet dig/overrasket dig?? -
Årsagen til finanskrisen
ForumindlægHej! Da jeg så valg i USA her for et par måneder siden nævne Sarah Palin flere gange dette: "... greed and curruption on Wall Street..." Jeg tænkte på, om der er en anden årsag til finanskrisen som vi ikke kender til? Kunne det tænkes at nogle kurrupte virksomhedsledere stak halen mel... -
Pi - Og sammenhænge!
ForumindlægJeg skal lave lidt om tallet Pi... Og jeg har søgt lidt efter nogle lidt mere spektakulære sammenhænge som Pi indgår i, ud over geometriske figure, for at krydre min viden lidt...Der skulle vel ikke være nogen af jeg som kunne lidt "sjove" facts?
