Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 17661 til 17680 af 54698
-
Kvadratets fuldstændiggørelse...?
ForumindlægJeg kender til formlen som lyder: x2 + kx = (x + k/2)2 - (k/2)2 Jeg har fået en ligning som lyder: x2 + x = 3/4 Hvordan løser jeg dette med kvadratets fukdstændiggørelse? Jeg sætter den ind i formlen: x2 + x = (x + 1/2)2 - (1/2)2 ⇔ x2 + x = x2 + 1/4 - 1/4 Og her bliver jeg MEGET forvi... -
hvad betyder MODFASE? :)
Forumindlæger der nogle derude der ved, hvad det vil sige når en graf er i modfase? og hvornår kan man bestemme om grafen er i "ligevægt" eller om amplituden er i ligevægt så summen er konstant..? -
Hjælp til fitness World
ForumindlægSidder med en opgave om fitness World nogen der kan hjælpe? Ved godt hvilke modeller der skal bruges men har brug for hjælp tilsat lave det. Det vigtigt. Og haster! Skriv -
hjælpp emne??
ForumindlægHar valgt fagene mat og historie?? men er helt i tvivl om, hvilket emne jeg gerne vil arbejde med?? helst et emne med mange gode kilder og et emne med kød på, så jeg mindst kan skrive 15 sider :) Nogle forslag?? eller nogen som selv har skrevet om nogle gode emner og som gav dem god karaktere? -
Multiplikator under 1
ForumindlægHvilken betydning har det, hvis multiplikatoren er under 1? -
Hvad er enheden for alfa
ForumindlægHvaaaad er enheden for alfa ???? -
Ikke bestået, det er jeg ked af - men det er åbenbart svært ...
ForumindlægHej SP, jeg forsøgte at tage testen https://www.studieportalen.dk/tests/test/255 Et uddrag af resultatet er vedhæftet. På trods at at jeg har svaret korrekt på alle spørgsmål, så er jeg ikke bestået. Hvad skal man gøre for at bestå? Hilsen Lars -
FYSIK - vandrakets forsøg (tsiolkovsky raketligning)
Forumindlægjeg har lavet vandrakets førsget, fået nogle punkter der varier med en tid (ved brug af et videopragram) og dermed en graf. 1- pointen er at sammenligne hastigheden man kna finde ved brug af tsiolkovsky raketligning(uden tyngdekraft) med. den reelle værdi 2- jeg havde ikke nok punkter derfor ki... -
forstår ikke hendes points er der nogen der fortælle mig hvad hun mener
ForumindlægLaura Gilliam har i bogen De umulige børn og det ordentlige menneske (2009), hvor hun særligt interesserer sig for etniske minoritetsbørn i den danske folkeskole. Gilliam finder, at skolen, hvor børn og unges formning af identitet og habitus finder sted, udstikker en "meget smal sti at gå på... -
Gymnasiet
ForumindlægHej, efter 9. klasse skal jeg i en privat 10. klasse. Efter 10. klasse vil jeg gerne ind på STX eller AGS dermed sagt læse medicin i fremtiden. Ville hurtigt spørge om, 10. klasse er noget skidt, om det kommer til at trække ned på nogen punkter, om det virkelig hjælper en med at løfte karaktern... -
Kulstofkredsløbet, hjælp please har eksamen snart :/
ForumindlægHej alle sammen, Det er sådan, at jeg snart skal op i NV til eksamen. Jeg har nogenlunde styr på det, men mangler stadig en dybdegående forklaring af kulstofkredsløbet. Det er dog vigtigt, at det er lige præcis dette billede det bliver forklaret udfra, og det ville være en kæmpe hjælp, hvis der ... -
Darwins evolutionsteori (Links + bøger)
ForumindlægHej. Jeg har AT om Darwin og hans evolutionsteori som blev publiceret i 1859.. (Historie A + Biologi B) Jeg har lånt bogen "Arternes oprindelse", men da det er en ordentlig moppedreng, tænkte jeg på om der er nogen som kender en god hjemmeside som forklarer det hele eller en lidt korter... -
Ilt og blod
ForumindlægJeg sidder med biologi forberedelse til imorgen, og er så småt ved at være færdig. Men jeg er simpelthen kørt fuldstændig fast i et par spørgsmå, jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal svarel: 1:forklar hvordan længerevarende konditionstræning påvirker åndedrættet og virker på transporten af ilt ... -
eksamen
ForumindlægHej :)Jeg har snart en eksamen i biologi og skal og er i gang med at foreberede mig på 60 spørgsmål, er snart færdig men nogle af dem ved jeg slet ikke hvordan jeg skal besvare, kunne du evt. hjælpe mig? :) 1. redegøre for blodkredsløbet under inddragelse af; arterier, vener og kapillærer. 2. ... -
lyder det alt for negativt?
ForumindlægMå der godt stå følgende på ens opg. som konklusion? det lyder vel ikke for negativt? Og ja, konklusionen ska’ indeholde personlig holdning. ... Dansk partis mangel på ideologi, mangel på kommunikation og totalt undervurdering af enhver person med hjerne giver mig kryb.... hvordan kan man forbi... -
Please vurdere =(!
ForumindlægHej, jeg var lige op i dansk A, og jeg ved ikke hvorfor, men det var som om jeg slet ikke kunne fokusere. Jeg får normalt 7 i dansk skriftligt, men i dag kunne jeg som sagt slet ikke kommme i gang.. Jeg er meget skuffet over min prestation, og vil gerne hører om der var en sød person, som lige ku... -
SSO/Projektopgaven
ForumindlægJeg skal til at skrive den spkaldte 3. års opgave. Jeg har jævnligt fulgt debatten herinde, men har ikke rigtig fundet noget der interesserer mig. Som I nok ved er der kommet nye valgmuligheder. Disse har jeg taget til mig, og regner med at skrive "Projektopgaven"... Den skal skrives i ... -
Religion i det senmoderne samfund.. 3 enkelte spørgsmål..
ForumindlægHej.. Nogen her som vil hjælpe med at besvare de 3 spørgsmål, da jeg er gået helt i stå med opgaven. Jeg synes det er svært at skrive noget ned ud fra tabeller, når der ikke er en tekst man kan argumentere ud fra.. 1. Karakteriser danskernes holdning til og brug af religion ud fra de statis... -
skriftlig
Forumindlægjeg har nu taget dansk A niveau skriftlig 2 gange og begge gange har jeg fået 7. Mit problem er at jeg breder mig alt for meget glemmer fokus, får en masse ideer som jeg ikke får sorteret ordentligt. Er det muligt at lære at skrive en god stil? har nogen gode råd til hvordan jeg lærer dette?vh al... -
Danmarks Besættelse
ForumindlægHej Alle ! -Jeg er godt i gang med at skrive en større opgave i historie, men der er desværre nogen oplysninger jeg ikke helt kan finde, hverken i bøger eller på nettet. Jeg håber nogen af jer kan henvise til nogle gode kilder (Helst internet, da jeg skal aflevere fredag) de to ting er følge...
