Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17681 til 17700 af 52987
-
besvarelser efter Le chateliers princip
ForumindlægHej, jeg har 4 ting som jeg skal argumentere for efter Le chateliers princip.. Den første har jeg så'n prøvet at lave, men håber det lyder rigtigt.. Men har bare brug for hjælp med de andre : Glas 1: Der sker en forskydning mod højre, da vi ændrer koncentrationen. Når vi kommer med et indg... -
SRP.. har ikke styr på det!
ForumindlægHej Alle samme.. Jeg håber i nyder søndagen. Jeg søger en til at hjælpe mig med forståelsen af noget græsk matematik. Jeg skal MEGET SNART skrive studieretningsopgave i historie og matematik, og har valgt at skrive om græsk matematik. Jeg har egentlig ikke styr på meget af det, men eftersom man... -
Løs to ligninger med to bekendte med brøk
Forumindlægy/x=4 y/x+3=1 De står begge to som en brøk. Hvordan løser jeg dem, når det er med brøk? -
Gymnasium
ForumindlægHej, når man skal tage en optagelsesprøve, for at komme ind på stx. Hvad for nogen opgaver er det så man får? Er det folkeskole niveau eller? på forhånd tak! ;) -
HJÆLP Kosmologi!
ForumindlægHej kan du hjælpe med følgende opgave: Udregn de præcise dynamiske tidskalaer for: a) solen b) en gassky med en radius på 100 lysår og en masse på 500*solens masse på forhånd tak -
Haster lidt, nogen der vil tjekke om det er rigtig?
ForumindlægHej, det vil være meget rart, hvis nogen kunne tjekke om jeg har løst opgaverne rigtig her: http://peecee.dk/upload/view/274836 Tak på forhånd og fortsat god weekend. :) -
HJÆLP! tyngdeaccelerationen!!
ForumindlægHeej folkens! har liige brug for noget hurtigt hjælp til at komme videre i fyysik rap.!! hvilke faktorer afhænger tyngeaccelerationen af? altså vi har undersøgt sammenhæng mellem snorlængde og tid for 1 svingning og så fundet tyngdeacce. og så har vi også fundet tyngdekraften Ft og massen m på n... -
Kvadratroden af 613 på excel?
ForumindlægHej allesammen Er der nogen der ved hvordan man kan regne kvadratroden af 613 på excel???? Håber I kan hjælpe mig... -
Fortsat Fysik med magneter
ForumindlægEn skitse af hvad vi er nået frem til.. Er der nogen der kan fortælle os, om hvis man drejer en ringmagnet rundt, om magnetfeldtet så også drejer rundt? :) -
Rettelse af lille engelskstil.
ForumindlægMy opinion of the death penalty is negative because it is inhumane to execute a human being. Every now and then I think that some people deserve to die if they have committed murder just so they can taste their own medicine. Although I still believe that executing someone is just as inhumane as c... -
Egenværdier og taylor ekspansion til 1. orden
ForumindlægHej, jeg er gået død i en opgave, og har derfor brug for hjælp. (d) Hvordan ser udtrykket for egenværdierne ud i |x/(a-c)|<<1 grænsen ? Som hjælp til at svare på dette kan du bruge maple til at lave en Taylorekspansion til 1. orden af f(z)=sqrt(1+z) hvor z=4x^2/(a-c)^2 Jeg har taget t... -
SRP idræt og matematik
ForumindlægHej. Jeg skal skrive i idræt og matematik, og har valgt noget i retning med, idræt i højderne. Er der nogle der har nogle forslag til hvad jeg helt præcis kan skrive om? -
Udregning af kraft af billede på væg
ForumindlægHej! Jeg skal i en fysik opgave bestemme, hvor stor kraften er i det søm, som holder et billede oppe på væggen. Jeg er vældigt itvivl om hvilken formel jeg skal benytte. Jeg har ledt og ledt, men de eneste formler jeg finder, er hvor objektet flytter sig, men det gør billedet på væggen jo i... -
Jeppe på bjerget !!!
ForumindlægHar fået til opgave at angribe og forsvare jeppe og baronen moralsk? hjæælp -
eksistentiel tematik
ForumindlægHej :D jeg skal lave en opgave med nogle eksistentielle tematikker. men ved ikke helt hvad det går ud på.? håber nogle kan forklare det lidt for mig :D -
Gymnasievalg
ForumindlægEr i tvivl om hvilket gymnasie, som jeg skal vælge. Jeg har gået i en måned ca. på Virum gym, men droppede ud pga. at det gik ikke så godt socialt for mig. Jeg vil rigtig gerne starte på Aurehøj gym i år, men da jeg bor i Lyngby, skulle det være svært at komme ind, medmindre man kommer ind igenne... -
Filnavn
ForumindlægNogen der ved hvordan jeg ændrer mappenavnet Gøkhan? Se eventuelt det vedhæftede -
At starte på gynasiet
ForumindlægHej Er der nogle der kan fortælle lidt om hvordan det er at gå å gymnasiet, lektier, lærer, hypercard o.s.v. -
smelte- og fordampningsvarme
ForumindlægEn der kan hjælpe med disse spørgsmål? c) Når den første lette nattefrost kommer om efteråret, kan man beskytte frugten på træerne ved at oversprøjte dem med vand om aftenen. Altså er det fordi isen vil fryse til is ved temp under 0 og så smeltes igen...? e) Når du fryser madvarer ned i en fry... -
En god katalysator?
ForumindlægHej Jeg er igang med at lave metodebeskrivelser til forskellige forsøg til et emne om reaktionshastigheder. Jeg skal hælde 4 ml 1 M HCl op i nogle reagensglas og smide 1 cm magnesiumbånd i hvert af dem. I det ene reagensglas skal jeg dog bruge en katalysator. Hvilket stof ville være godt at bruge...
