Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 17681 til 17700 af 34042
  • Gået ned i skr. eksamen?

    Forumindlæg
    Det her er en lille uformel rundspørge for SPs brugere. Er du gået ned i skr. eksamen i forhold til dine årskarakterer eller terminsprøven? Bare svar ja eller nej (du må selvfølgelig gerne uddybe hvis du vil)-
  • regler for optagelse

    Forumindlæg
    hej. Jeg er lige blevet optaget på RUC nye Humtek-linie. Det kræver dog at jeg lige tager en lynkursus i Mat på B-niveau. Jeg har dog allerede haft det i gym. Den gang fik jeg 5 i årskarakter i både mundligt og skriftligt. Til eksamen fik jeg 6 i begge dele. Det ringede jeg og snakkede med RUC...
  • Ved i om srp bliver lavet om i år?

    Forumindlæg
    Ved i om srp bliver lavet om i år? Eller bliver den uændret og forbliver som den var her i "2008"?(altså at man skal vælge 2-3 fag og et emne, og at man også skal skrive et lille resumé på engelsk???)
  • gymnaiser? HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    Hej alle herinde.. Nu skal jeg altså til at vælge gymnasium, men jeg ved ikke helt hvilken nogle er gode. Jeg bor ved avedøre, og har hørt at avedøre gymnasium er ret god, men er ikke så sikker, men overvejer nemlig også Ørestads gymnasium, men der er bare lidt lang, og gider ikke sidder i tog o...
  • Polynomiers division terori

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive teori om polynomiers teori, men har ikke helt styr på hvordan jeg skal gribe den an. Så jef håber på der er nogen af jer der ligger inde med noget teori om polynomiers division, så jeg kan se hvordan det skal gribs an.
  • Lommeregner?

    Forumindlæg
    Hejsa. Hvilken lommeregner bruger man når man skal på hhx? Jeg går i 10. klasse nu - men da jeg mangler en lommeregner, og jeg skal videre næste år, kan jeg ligeså godt købe den nu.
  • Angiv projektioen af a på b

    Forumindlæg
    Forstår godt formlen, men er lidt usikker når der er tre tal tilstede
  • Vektorer i rummet - ti-Nspire

    Forumindlæg
    Jeg skal løse opgaven i Ti-Nspire, men er i tvivl om hvordan..
  • HF

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Er der nogle som ved, at hvis man har taget direkte på gymnasiet efter 9'ende og så vælger og droppe ud i 1g. Kan man så godt tage HF alligevelet, eller skal man have et 10'ende klasses afgangsbevis.?
  • omdrejningslegeme

    Forumindlæg
    nogle der kan hjælpe?:)
  • Partikulær løsning

    Forumindlæg
    Hvad fortæller en partikulær løsning til en differentialigning mig? Skal man forstå det som tangentens hældning i et bestemt punkt i en graf?
  • Reducer og isoler

    Forumindlæg
    Nogen der ligger inde med alle de der regler omkring recuring og isolering? Skal terminsprøve i morgen og mangler virkelig øvelse!! :(
  • hjælp til sinus!

    Forumindlæg
    Hej! jeg har et hurtigt spørgsmål! Hvad beskriver sinus i trekanter? har tænkt og søgt, men kan simpelthen ikke finde det! på forhånd tak.!
  • Potensfunktion

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med en potensopgave, og har glemt hvad de forskellige bogstaver giver udtryk for i funktionen, og opgaven lyder: I en model for befolkningstilvæksten i Indien antages det, at N(t)=1134⋅1,014t , hvor N (t ) betegner befolkningstallet (målt i millioner) til tidspunktet t (må...
  • Eksamensspørgsmål - Geometri

    Forumindlæg
    Har tænkt mig at definere sinus og cosinus ud fra enhedscirklen, bevise sinusrelationerne samt forklare forholdet mellem at finde ukendte sider og vinlker, og til sidst, bevise cosinusrelationerne. Er det en dækkende besvarelse?
  • hvad er en Funktion??

    Forumindlæg
    Nogle der kan forklare hvad en funktion er ?
  • buesekunder (″) er altså gåseøjne, men hvad betyder bare en '

    Forumindlæg
    buesekunder (″) har symbolet som nærmest bare er gåseøjne, men når der bare står ' hvad betyder det så. når vi snakker parallakser osv.
  • Ligning

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med simpel ligning, med kun en enkelt ubekendt, men kan bare ikke får det rigtige resultat. Den lyder: -3x+k=-7 Kan se i facit at det skal give 5, men jeg får det til -8, jeg gør sådan her: -3*4+k= -7 4+k= -7+3 k = -4-4 k=-8 Kan nogen hjælpe?
  • Seriøst ingen der ved det?

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har om Svingninger i faget FYSIK og MAT, med FYSIK som hovedfag i SRP. Jeg skal lave en del forsøg og alt sådan noget, og er sådan set meget afklaret med min opgaveformulering, men det eneste jeg ikke ved hvad er, er et forsøg med; svingninger af 2 masser? Nogen der har en ide til, h...
  • tal baser

    Forumindlæg
    Hvordan kan man tranformere tal fra ti-systemet til et andet vilkårligt system ?