Søgning på: srp historie musik. Resultater: 17681 til 17700 af 24890
-
klorofyl og biomasse
Forumindlæghej.er der nogen der kan fortælle mig hvorfor det er at klorofylindholdet i alger kan bruges til at bestemme biomassen? -
Projektopgave ideer !
ForumindlægNu er det sådan at vi snart har projekt uge i klassen :)Min veninde og jeg overvejer lidt hvad vi skal tage om , der er ikke rigtig noget over emne ..Har i nogle ideer ?Tal helt frit .. Ingen restriktioner ;) -
Antal eksamener, hvilke puljer osv.
ForumindlægHej! Jeg er kommet lidt i tvivl om hvor mange (og hvilke) eksamener man skal op i, i henholdsvis 1.-, 2.- og 3.g. Jeg har Samfundsfag på A, Engelsk på A og matematik på B som linje. Derudover har jeg tysk fortsætter på B, biologi på C, fysik på C og mediefag på C. Er det rigtigt for... -
Biografier om Lenin, Stalin og Trotskij
ForumindlægHey, skal i 3.g. opg. skrive om bogen Kammerat napoleon, hvori jeg vil komme ind på hvor personerne kommer fra eller hvem der har inspireret dem. jeg ved at det er Lenin, Stalin og Trotskij men mangler noget viden om dem. Nogen der kan hjælpe???\nSimon.\neventuelle rapporter og lignende er selvfø... -
Naja Marie Aidt
ForumindlægHey..\n\nNogle der kan give mig, et kort resume af "en kærlighedshistorie" af naja marie aidt..\n\nHåber i kan hjælpe.. -
hej er der nogen der kan hjælp mig hurtig
Forumindlæghvilken visioner for samfundet kan kristendommen sige have?? Hvad kendetegner forholdet mellem kristendom og samfundet i middelalderen,oplysninstiden og nutiden ?? Jeg håbe der nogle der kan hjælp mig.. Tak -
Hvad kan der være i en Stil! HASter
ForumindlægHejj.. Er i gang med en stil, men har svært ved at prøve at gøre den spænde, jeg synes den er kedelige. Derfor søger efter spænding!! Har i nogle forslag hvordan den kan bliv spænde? -
SSO, Romerriget
ForumindlægHej.\nI min opgave skal jeg bl.a redegøre kort for romerrigets politiske, økonomiske og sociale forhold, så ville høre om der var nogen der havde nogle gode ideer til hvad der ville være godt at komme ind på for synes det virker lidt uoverskueligt. -
Karl Marx teori om basis og overbygning
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå, hvad der menes med basis og overbygning. Marx mente jo, at overbygningen bestod af et samfunds kultur, ideologi og politik, hvorimod basis bestod af økonomien. Dernæst mener han også, at overbygning afspejler basis, men hvordan kan det lade sig gøre? Altså mene... -
Den kolde krigs udbrud!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med hensyn til, hvornår den kolde krig egentlig startede?!\n\nTak. -
Jura.
ForumindlægGår på hhx - og vil gerne læse Jura.. Jeg vil gerne på universitetet - men der er noget med forskellige kvoter.. Hvad er det? Og hvad skal jeg efter uvi? :D -
hjælp til kort sætning
ForumindlægHej.. ved ikke hvordan jeg vil oversætte følgende : Der var engang for lang tid siden -
stil hvad er motiv, tema mm.
ForumindlægHey.\n\nhar lige nogle ting jeg aldrig har fået på plads hvad angår stil\n\nHvad skal man kigger efter når man skal finde:\n\n-Tekstens forskellige motiver \n-Tekstens temaer, evt. udtrykt gennem symboler \n-Redegørelse for tekstens livsbillede\n- livsopfattelse\n- livsforståelse\n\nOg har aldrig... -
Historieopgave - Den Franske Revolution; mangler lidt "viden"
ForumindlægHej!Jeg skriver lige nu opgave om den franske revolution, og nærmer mig enden (dejligt!), men skal skrive om tredjestanden fik det ud af revolutionen, som de ønskede... Synes dog ikke de bøger jeg har er helst fyldestopgørende, når det kommer til denne besvarelse, så vil høre om der er nogle, som... -
Nazisme / SSO
ForumindlægSkal skrive om ideologien bag nazismen og dens påvirkning på den politiken, der blev ført under Hitler.. Nogen der har nogle tips og tricks? Eventuelt nogle bøger eller andre ting der kunne hjælpe -
4 gange 5
ForumindlægKan man nu være sikker på, at 4 gange 5 altid er det samme som 5 gange 4, eller er der alligevel en forkel, hvis man tager højde for noget? -
Nazisme - omverdenens reaktioner på ensretningen i Tyskland
ForumindlægJeg er lige gået i gang med SSO, så ville lige høre, om der er nogle der har nogle tips til hvor jeg kan finde noget om "omverdnenes reaktion på ensretningen i Tyskland efter magtovertagelsen"? -
Kollektiviseringen i Rusland under Stalin
ForumindlægHeyJeg har valgt at skrive min historieopgave om Landbrugskollektiviseringen i Rusland under Stalin og udryddelsen af kullakkerne som klasse.Jeg vil forsøge at sætte omstændighederne i perspektiv omkring hvad der foregik i Rusland på dette tidspunkt, og motiverne, politiske lokalt som internation... -
Analytisk billed beskrivelse
ForumindlægHej...Jeg ville lige høre om der var nogen der kunne hjælpe mig lidt på vej med en analyse af et fotografi, altså med fagbegreber og det. Jeg er lidt lost, derfor ber' jeg nu jer om lidt "guidence". Jeg bliver mega taknemlig for lidt respons på det her.Her er billedet: http://images... -
Mentos i Cola = 2 meter højt sprøjt
ForumindlægHvis man putter mentos i cola, så sprøjter det helt vildt.(Se den her video: http://video.google.com/videoplay?docid=-1450915772177922792 , spol frem til ca. 30 sekunder, hvis du ikke har tålmodigheden)Hvorfor det?
