Religion

hej er der nogen der kan hjælp mig hurtig

21. oktober 2015 af jojoah - Niveau: B-niveau

hvilken visioner for samfundet kan kristendommen sige have??

Hvad kendetegner forholdet mellem kristendom og samfundet i middelalderen,oplysninstiden og nutiden ??

Jeg håbe der nogle der kan hjælp mig.. Tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. oktober 2015 af Bang7812

gennem hele kristendommens historie har den haft en kæmpe indflydelse på samtidens samfund. 

fx i middelalderen hed det gud kongen og folket. det vil sige at kongen skulle finde sig i at kirken havede en enorm magt. 

i oplysningstiden vår norderupa der med også Danmark peitistisk det betød at man lovpisede gud og guds ord var lov.selv føglelig i oplysningstiden havede kirken slæt ikke lige så meget magt som i middelalderen. og man fik også tanken om at gud ikke styre en men rådgiver en og staffer en hvis man brydr hans love.

i dag er vi også meget påvirket af kirken fx hvores lovgivning er også påvirket af kristendommen fx de 10 bud (undtagen at man ikke må tro på andre en gun. vi har religeonsfrihed) af andre eksempler findes også nestekjærligheden.


Brugbart svar (0)

Svar #2
21. oktober 2015 af Bang7812

ps undskyld stavefejl (jeg er ordblind) skriv venneligst tilbage om det var brugbart hvis du har andre spørgsmål så skiv endelig. enten her eller til [email protected] det er måske ikke alle der kikker her og jeg kikker selt ikke så til her på stutieportelen. hvis du har brug for direkte hjælp fx. du er igang med en opgave er det ene meget hurtigere vej til at få hjelp!


Brugbart svar (1)

Svar #3
21. oktober 2015 af Bang7812

Oplysning er menneskets udgang af dets selvforskyldte umyndighed. Umyndighed er manglende formåen til at bruge sin forstand uden en andens ledelse. Selvforskyldt er denne umyndighed, når årsagen ikke skyldes en mangel ved forstanden, men ved manglende beslutsomhed og mod til at klare sig uden en andens ledelse. Sapere aude! Hav mod til at bruge din egen forstand! er altså oplysningens valgsprog


Svar #4
25. oktober 2015 af jojoah

Hej Tobias, mange til dig Bang78152,,,  for dit hjælp 

Jeg vil lige spørge dig, om du kende noget til Buddhisme... 


Brugbart svar (0)

Svar #5
29. oktober 2015 af Bang7812

jeg kan ikke redegøre for alt bodisme men jeg vil råde dig til at google "Det bodistiske hjul!"


Skriv et svar til: hej er der nogen der kan hjælp mig hurtig

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.