Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 17681 til 17700 af 24088
-
induktiv, deduktiv - metode?
ForumindlægJeg sidder lige og er ved at forberede mig til AT-eksamen og bliver lidt i tvivl om, om man overhovedet kan bruge deduktiv/induktiv i den forbindelse jeg vil: Jeg skriver om den forhøjede terrortrussel i DK og i anden del af min problemformulering, hvor jeg skal undersøge grundene til denne foru... -
AT-årsprøve på bar bund...hjælp?
Forumindlæghej.. står i den situation at jeg skal til at-årsprøve i morgen (mandag), og syntes selv at vi ikke har fået det store vejledning til hvad man egentlig skal sige til sådan en årsprøve... så hvad skal man sige? -
retorik?
Forumindlæghej hvad er en retorik -
Overfortolker jeg? Den kroniske uskyld..
ForumindlægHej, jeg skal skrive en anmeldelse af den kroniske uskyld. Jeg har i fortolkningen skrevet noget med at Janus og Tore er en og samme person. Hvor Janus er personens ID og Tore overjeget. Til sidst skriver jeg at årsagen til at Tore bliver indlagt er pga. at personen (som både er Tore OG janus) op... -
AT - Hva' er det?
ForumindlægHej Hvad er AT-forløb helt præcist? Vi skal snart have AT-forløb, hvor emnet er Klodens fremtid, og nogele uger efter emnet, Krop ogsamfund Jeg kunne godt tænke mig at høre Hvad AT-forløbet går ud på? Hvad laver man helt præcist? Skal man skrive en opg osv ud fra det eller? (Jeg er 1.g... -
Er jeg snotdum?
ForumindlægKanon overskrift til en debat! -
Samfundsfagseksamen 24 timers
ForumindlægHej.. Jeg skal op i samfundsfag på c-niveau. Jeg har 24 timer til at forberede mig, men er i tvivl om, hvordan jeg skal bære mig ad. Jeg har fået 7 bilag om emnet EU og den irske spænding. Skal jeg bare skrive et talepapir og lave en problemformulering og derefter redegøre for artiklerne eller hv... -
Dansk eksamen (A-niveau) hjælp please? :-)
ForumindlægEr der nogen der ved, hvordan sådan en eksamen foregår? Skal snart op nemlig, og ville gerne vide hvad jeg kan forvente at komme ud for. Tak! -
Matematisk metode i forhold til arkitektur
ForumindlægHej Jeg sidder her med mit AT eksamens projekt om videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. Jeg har valgt at skrive om Antoni Gaudis arkitektur i Barcelona i matematik og billedkunst. I den forbindelse sidder jeg i problemer med at skrive om den matematiske metode. Jeg be... -
snaaaaaaaaaart eksame[noooo waaaay]
Forumindlæghej allesammen, der er snart eksame og ved i hvordan jeg kan forbedre mig, så jeg får høje gode karakter? taaak for hælpen dejlige mennsker!:) -
Flertal?
ForumindlægHvis man nu vil skrive, de har fået en masse kritik. Vil man så skrive: Sie haben viele Kritik bekommen. Eller vil man skrive: Sie haben vielen Kritiken bekommen. Hvad er reglerne for endelser på fx viele ?? Tak på forhånd! -
HJÆÆLP!! HURTIGT OG VIGTIGT SPØRGSMÅL!!!!!
ForumindlægHej.. Jeg håber virkelig, der nogen som kan besvarer mit nedenstående spørgsmål. DET ER VIRKELIG VIGTIGT Hvilke indflydelse havde modstandsbevægelsen haft på Danmarks befrielse d.9 april?? -
HJÆLP - Skal jeg klage over min karakter?
ForumindlægJeg har fået 02 for denne opgave, jeg kan virkelig ikke BEGRIBE hvorfor?? Jeg er SÅ ked af det.... Opgaveformuleringen lyder(SAMF/HIS): Redegør for udviklingen i det danske skolesystem fra 1800-tallet og frem til i dag. Inddrag herunder selvvalgt samfundsfagligt materiale. Undersøg et s... -
Valgfag - psykologi vs erhvervsøkonomi
ForumindlægNu hvor vi snart skal vælge valgfag er jeg kommet i tvivl om, jeg skal vælge psykologi eller erhvervsøkonomi. Hvad synes I? -
Aflevering
ForumindlægHej, har brug for hjælp til at få min aflevering rettet igennem for fejl. Er der en som har mulighed? Hilsen Caroline -
Vigtigt - forklaring impressionisme og ekspressionisme?
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig klar og tydeligt hvad henholdsvis impressionisme og ekspressionisme er så det er til at forstå? Bliver en smule forvirret af at læse om det på nettet, synes ikke jeg kan finde et sted hvor det står klar og tydeligt, men derimod kun antydninger af hvad det er. P... -
AT EKSAMEN MIN SYNOPSIS DÅRLIG!? HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg skal (uheldigvis) op i AT her om en uges tid, dog grundet dette års AT-emne er jeg lidt på spanden, for ikke at sige meget.. Jeg har skrevet om Reformisme - Socialdemokratiets opstående i DK, hvor mit "videnskabelige" gennembrud er Gimleprogrammet, Socialdemokratiets første partipro... -
Hjælp til Freud i AT
ForumindlægHej. Jeg skal op i AT om Freuds psykoanalyse. Hvordan kan man sige, at Frued og psykoanalysen var et videnskabeligt gennembrug eller en teknologisk landvinding? Jeg forstår iøvrigt ikke helt ordet 'landvinding' :-/ -
Vekselspænding
ForumindlægHej. Er der nogen der kan fortælle mig hvad vekselspænding er ? En definiton. Og hvilke forsøg man kan lave med vekselspænding? Kan man gå ind i andre emner?? evt nogle opgaver/link På forhånd tak. -
02 i engelsk skriftlig - bør jeg klage?
ForumindlægJeg fik 02 i eksamens karakter for min eng. skriftlig stil på A-niveau. Jeg ved godt den måske ikke er særligt god men må indrømme at jeg alligevel blev overrasket da jeg plejer at få 10 i mine afleveringer. Derfor tænkte jeg at jeg lige ville høre nogle kommentarer fra folk herinde inden jeg se...
