Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17701 til 17720 af 52987
-
Komplekse tal argument og modolus?
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal angive nogen udtryk på rektangulær form og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg gør med i og i^2? umiddelbart ville jeg jo mene at i= 0+1i i^2= -1+0i Derudover har jeg en ligning jeg ikke rigtig kan komme igang med løs for z i ligningen z=i+iz ? håber der er en ven... -
Terminsprøve i matematik
ForumindlægJeg har været til terminsprøve i matematik. Er der nogen, der har lyst til at tjekke mine svar? Dette er delprøve 2. -
gravitationsloven
ForumindlægHej Kan nogen forklare simpelt hvad denne sætning betyder: "Kraften er proportional med genstandenes masser og omvendt proportional med kvadratet på afstanden mellem genstandene." Den første del af sætningen tolker jeg som jo større masse en genstand har desto større tiltrækning... -
trekant
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har problemer med hvordan jeg laver denne opgave. I en trekant ABC er lignestykket mellem AB = x , lignestykkel mellem BC = x/3 og lignestykket mellem AC = 3x/4 a) bestem vinkel A b) bestem x, når arealet af trekanten er 13. På forhånd tak. -
projektopgaven
ForumindlægHej vi skal snart lave projektopgaven, og min gruppe har det emne der hedder: "Brasilien fra U til I land".. Er der nogen der ved hvad vi kan skrive om?? Evt underemner og forslag til kreativt produkt?? Tusind tak!! -
æstetiske
ForumindlægHej folkens (dansk og samfundsfags opgave) Jeg sidder med en novelle af jan Sonnergaard hvor han udtaler at han har smeltet det æstetiske sammen med det realistiske. Mit problem er så at jeg ikke helt kan forstå hvad han mener med det? Et af problemerne er også at jeg ikke helt kan forstå hvord... -
Afgangseksamens resultater FSA13 ?
ForumindlægHej, læsere Jeg tænkte på om i ved noget om hvornår man for sine resultat fra de eksamer man har været oppe til? Jeg vil gerne vide hvilken dato man får sine resulater fra eksamen. Hvis i har spørgsmål så stil dem, så vi kan diskutere det sammen ;)! -
Kanditatuddannelser på matematik B
ForumindlægHej jeg har en spørgsmål vedr. Kanditatuddannesle. Er der nogen der kan give mig et link eller skriv en liste over kanditatuddannelser med matematik på B niveau? jeg overvejer at have en kanditatuddannelse med matematik på B efter gymnasiet det skal ikke være A niveau. Jeg kan desværre ikke finde... -
Statik og styrkelære
ForumindlægHejsa, Jeg sidder med denne opgave (vedhæftet) Og har specielt svært ved opg. 1. Er der nogle som kan hjælpe Tak på forhånd -
3.person fortællere og indre
Forumindlægnår der står I, du osv i teksten er der så talt om 3 person fortæller ? og det indre er det ikke når man kan læse mellem linjerne , hvordan det lyriske jeg føler? kan det både være 3 person fortæller og indre indre synsvinkel ? -
Hjælp til produkt
ForumindlægHej, min makker og jeg er begyndt på vores afgangseksamen i 9. klasse. Vores overemne er "vendepunkter" og vores underemne er "sikkerhedens udvikling efter terrorangreb i Danmark" Problemstillingen lyder på: "Det undrer os at der kunne ske et terrorangreb i Danmark på t... -
Ændrede politiske adfærdsmønstre - senmodernitet
ForumindlægJeg skal skrive SSO i denne uge og jeg er blevet stillet følgende spørgsmål: 1. Med udgangspunkt i selvvalgte cases undersøges hvorledes de ændrede politiske adfærdsmønstre kommer til udtryk. 2. Vurder i den forbindelse kort om de ændrede udtryk har negative konsekvenser for demokratiet. 3. Disku... -
SRP Undersøgelse om fedme
ForumindlægHej! Jeg er igang med min SRP om overvægt i det senmoderne. Mine fag er samfundsfag og idræt. Jeg er igang med problemstillingen: Undersøg omfanget af "den danske fedmeepidemi". Jeg mangler dog et lille skub, og vil gerne være helt sikker i min sag. Jeg har fundet nogle tabeller/figur... -
Demografiske udfordring
ForumindlægEn som kan hjælpe - skal skrive om demografiske udfordring om den er en trussel for velfærdstaten - har behov for nogle kilder/ samfundsbøger som kan findes online. Kan i mon hjælpe - tak på forhånd :D -
Hjælp til procent....
ForumindlægHej folkens:) Jeg sidder her med 3 opgaver hvor det er noget om procent at gøre. Her kommer den 1: Læg procenten til. Beskrive din fremgangsmåde. A) 20% til 5. = ....................... Her kommer den 2: Træk procenten fra. Beskriv din fremgangsmåde. A) 10% fra 10. = ...................... H... -
Vækst
Forumindlæg415:Betragt funktionen givet ved f(x)=5x+8 A) Bestem ?f=f(x+5)-f(x) -
Acetylsalicylsyre, virkning som smertemedicin og stoffets pasage gennem mavesækken til blodet
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive en opgave i kemi om acetylsalicylsyre - jeg skal her forklare acetylsalicylsyres virkning som smertemedicin.? - Der skal også gøres rede for stoffets passage gennem mavesækken til blodet.? Håber der er nogen som kan hjælpe med! -
Engelsk analyse.
ForumindlægHej. I min problemformulering skal jeg redegøre, analysere, diskutere og vurdere. Alle sammen undtagen analysen har jeg styr på. Skal ens analyse del være et afsnit for sig selv? f.eks. så skal jeg først redegøre for hooliganisme. Så skal jeg, udfra en analyse af en roman og et tekstudrag,analy... -
Hvad betyder gensidig?
ForumindlægMin lærer skrev engang at jeg var meget gensidig.Jeg vil gerne have at vide hvad gensidig betyder. Tak på forhånd. -
Feudalesystem
ForumindlægHar fået spørgsmålet: Redegør for det feudale magtstruktur med særlig henblik på kirkens rolle. Er lidt i tvivl med kirkens rolle nogel der kan hjælpe
