Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 17721 til 17740 af 111527
-
søger lektiehjælper :)
Forumindlæghej jeg søger en lektiehjælper :) en der kan rette mine opgaver for mig, og hjælpe med ting jeg ikke helt forstår næsten i alle fag men fx. fysik, kemi, matematik og dansk.. jeg betaler for hver en opgave, eller vi kan også aftale antal penge pr time. jeg regner med 2 timer pr... -
Hvilke fag tæller som A-fag på HTX?
ForumindlægJeg er netop blevet færdig med 2. g på HTX, biotek. linje, men jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg reelt kommer til at have 4 eller 5 A-fag. Det rimelig relevant ift. den koefficient, jeg kommer til at kunne multiplicere med. Naturligvis er kemi, som jeg har valgt til, bioteknologi, dansk og ... -
Substitution og addition
ForumindlægHej jeg har nogle problemer med min kemi opgave på htx håber i kan hjælpe mig Først skal jeg have strukturformlen for 3 stoffer Heptan cyclohexen Br2 (aq) (bromvand) Så har vi blandet stofferne sammen • Forklar hvorfor opløsningerne deler sig i to faser, og hvad der sker med bromfarven.? &... -
Gymnasieelev søger underviser
ForumindlægHey! Jeg søger en universitetstuderende, til at hjælpe mig med matematik, fysik og kemi. Jeg går selv i 2.g Du skal helst bo i København (jeg bor selv i Holte). Hvor vi skal mødes, og hvad timelønnen skal være, kan vi altid blive enige om. Behovet vil jeg tro er omkring 2-4 gange om måneden á 1,... -
Inspiration til stor opgave
ForumindlægJeg skal til at tage stilling til hvilke fag jeg ønsker at skrive i til den store skriftelig opgave og lærerne er lige så forvirrede som os. Så jeg vil gerne høre om dine erfaringer med den gamle reform? Eller evt emner jeg kunne skrive i? (jeg skal koble 2 fag sammen, biologi, kemi, dansk, hi... -
Hvordan kan man behandle emnet "Doping" i de forskellige fag?
ForumindlægHej Alle! Jeg er lige igang med at forberede mit oplæg til den mundtlige del af AT-eksamen. Det overordnede emne er, "Fremtiden - visioner og forudsigelser" og mit underemne hedder, "Doping i sportsverdenen". Jeg vil så høre om I har nogle idéer til, hvordan MIT underemne (Dop... -
FYSIK MUNDTLIGE EKSAME! Hjælp
ForumindlægHej jeg skal op i fysik/kemi d 31. og der er 7 emner jeg kan trække imellem. Søger nogle dispostioner, og forsøg (gerne nogle nemme forsøg) Er nemlig helt blank, håber virkelig i kan hjælpe mig. og hvordan kan man forberede sig til eksamen? tak på forhånd (: Pensum: 1)Det sure, det salte, det b... -
Forberedelse til farmaceutstudiet
ForumindlægHej. Jeg regner med at starte på farmaceut-uddannelsen her til september. Jeg har læst flere steder på nettet, at mange dropper ud af farmaceut-studiet primært pga. kemien er alt for svær. Derfor vil jeg gerne høre fra jer der igang med uddannelsen, om i har råd til, hvordan man bedst mulig... -
Hvad gør jeg forkert ved mine beregninger?
ForumindlægJeg har fgl. delspørgsmål, hvor jeg har beregnet de første tre delsprgsmål, dog er svaret til b og c ikke korrekte når jeg tjekker facit. Hvad gør jeg forkert? Derudover ønsker jeg hjælp til de resterende d-f. https://imgur.com/a/nmjNAT6 Tak på forhånd! -
Integraltegn
ForumindlægJeg tror, jeg taler på rigtig mange matematikeres vegne: Integraltegnet i redigeringsboksen er for jammerligt. Lad os få et ordentligt slankt langt S i stedet. Også oprettet på Support. -
Øv.. Fra 10 til 00 :( ..
ForumindlægHejsa.. Jeg blev "en smule" overrasket, da jeg i dag skulle tjekke mine skriftlige karakterer.. Det viste sig, at jeg i mit bedste fag, hvor jeg ligger på en klar 10'er i standpunkt og årskarakterer, havde fået 00.. Jeg ved der er mulighed for at klage, men fik besked på, at når... -
Kausalanalyse
ForumindlægY^s: udbudt mængde Y^d: efterspurgt mængde P^s: sælgers stykpris P^d: køber betaler pr. enhed t: afgift Jeg er blevet bedt om at lave en kausalanalyse af hver af de fire modeller, men ved ikke rigtigt hvordan man griber det an. -
Dansk partiprogram.
ForumindlægKan man sige, at der er et parti, hvis partiprogram har nogle passager, der er inspireret af Rawls. I givet fald, hvilke? -
The Wall
Forumindlægsøger engelsk noter til The Wall af Pink Floyd! har set at da ligger et lille udsnit af opgaver, men disse behandler kun 3-4 sange!har problemer med at forstå og fortolke teksterne rigtigt, så ville være en stor hjælp! -
FSA - skriftlig fremstilling :?
ForumindlægHej . Jeg skal i morgen op i dansk - skriflig fremstilling, og vil derfor spørge om i har nogle råd til , hvordan jeg kan forberede mig , og hvad der er vigtigt for en stil :) Og vil lige spørge om jeg må tage nogle noter med og retskrivning eller , hvad må man i det hele taget med ? -
Eksamen - problemregning
ForumindlægHej, jeg skal til 9. klasses afgangsprøve i matematik her på onsdag. Jeg har siddet og skrevet noter til alt jeg kunne komme i tanke om i de sidste to dage. Så jeg undrede mig over hvilke opgaver der kunne dukke op til problemregningen? Og hvilke plejer typisk at være der? :) -
Ikke havde mat fag i 2mdr!!
ForumindlægJeg er lige startet på HTX. De første to uger havde vi ikke matematik med denne undskyldning at de ikke kunne finde en mat lærer. Efter de to uger havde vi matematik i to uger, også havde vi ikke matematik indtil nu, med denne undskyldning at læreren er "syg" (helt ærligt i 2 hele måned... -
Isoler a i denne ligning?
ForumindlægIsoler a i M = S, hvor: M = 1 + og S = a + b Jeg sætter vil M lig med S, så 1 + = a + b Men så forstår jeg ikke "isoler a". Hvad menes der? Skal jeg bare algebraisk isolere a? a = ab + b2 - b har flyttet 1 over og ganget igennem med b... men det er ikke rigtigt, formoder je... -
Nogen der vil rette?
ForumindlægFood as an identity Last night I ate out for the first time in a weary long time. I had a weary hard time doing it because it means a lot to me to be eating at home with my family. The home is very important to the Danes. And that is connected with the Danish food culture and identity. There ... -
Cirklens Ligning
ForumindlægJeg skal bestemme radios og koordinaterne til centrum for cirklen; og dertil har jeg fået givet 3 punkter:A(-2;2,12) B(,135;2,64)C(1,35;2,64) D(2;2,12)Dvs. at jeg har fire ligninger til r^2 ikke?Jeg sætte to af ligningerne lig med hinaden, da de har samme facit, nemlig r^2.(-2-a)^2 ...
