Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 17721 til 17740 af 39570
  • 24 timers prøve

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg har virkelig brug for hjælp, jeg skal til 24 timers prøve i samfundsfag, og jeg aner ikke hvordan en dispotion kan se ud. Hvis nogle af jer har prøvet det vil i så ikke sende jeres dispotion til mig? Så jeg kan se hvordan den muligvis kan se ud. Rigtig mange tak på fo...
  • Ideologier

    Forumindlæg
    Hej, det er min første aflevering i samfundsfag, og jeg har fået tildelt dette nedenstående spørgsmål som jeg skal gå ud fra: Er variationerne hos partiernes politik så begrænset, at der nærmest er tale om én samlet partimasse hvor partierne ikke adskiller sig fra hinanden. Hvordan skal jeg sta...
  • inddragelse.

    Forumindlæg
    (AT-forløb) samf. / dansk Jeg skal inddrage "som englene flyver" af Naja Marie Aidt til en diskussion om kroppe. Hvordan gør jeg det? Hvordan får jeg den perspektiveret til noget samfundsfagligt? Kom gerne med gode eksempler, er tom i hjernen lige nu,
  • Eksamensark demokrati - USA og verden

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg sidder her og kæmper med et gammelt samfundsfags eksamensark som hedder Konflikter. Jeg har meget svært med delopgave D som handler om USAs økonomiske situation. Er der nogen som svaret på denne opgave, hvor jeg kunne se besvarelsen? Eller er der nogen som kan hjælpe mig?
  • Opgave "Konflikter"

    Forumindlæg
    Hej, jeg har lige fået en opgave i samfundsfag, som hedder "Konflikter" Hvor jeg skal svare på fællesdel A og delopgave C. Ville derfor høre om nogle evt. havde denne opgave liggende, så jeg kunne få lidt inspiration og hjælp til den??? Mvh.Christian
  • Velfærdsstat, økonomisk politik og strukturpolitik

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op i 24-timers samfundsfag mundtlig årsprøve på tirsdag. ´En af de her tre emner, skal jeg op i Velfærdsstat Økonomisk politik Strukturpolitik Er der nogle, der kan uddybe de tre emner, for jeg har ikke helt styr på forskellen og hvad man kunne inddrage til dem. ...
  • Supermagten og småstaten i en globaliseret verden

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i mundtlig samfundsfag imorgen og jeg har lige trukket mit emne idag som er "supermagten og småstaten i en globaliseret verden". Jeg har fået udleveret en masse bilag skal de alle inddrages eller kun en del af dem? JEG er helt lost, hjælp mig :D Tak på forhånd
  • problemformulering til strukturpolitik

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og skal til årsprøve i mundtlig samfundsfag, og skal forbederede en problemformulering og problemstilling til emnet strukturpolitik. Vi har primært beskæftiget os med Arbejdsmarkedet og den offentlige sektor. Nogle der har en eller flere ideér til en problemformulering og...
  • Hjælp til metode i psykologi

    Forumindlæg
    Jeg skal op i AT i morgen i psykologi og samfundsfag. Jeg bruger emnet ondskab i psykologi, men jeg er blevet meget i tivivl om metode. Socialpsykologien er samfundsvidenskabelig metode, men hvad er fx. Asch eksperiment? På forhånd tak for hjælpen.
  • Hvorfor mister Rød blok deres stemmer?

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal til årsprøve i samfundsfag i morgen og arbejder med Socialdemokratiet og deres problemer En af mine problemstillinger lyder: Hvilke forklaringer kan der gives på partiets nedgang i forhold til vælgertilslutningen (arbejderne?) Er der nogen der har et bud? I må meget gerne...
  • Studieture

    Forumindlæg
    hej Jeg skal på gymnasiet efter sommerferien, og har valgt sproglig linje (engelsk A, tysk A, samfundsfag B). Jeg tænkte lidt over hvordan man ved eller hvordan et gymnasie bestemmer sig for om rejsen skal gå til engelsk-talende lande eller tysk-talende lande?
  • Homoseksuel lyriker

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal skrive SRP i dansk og samfundsfag og mangler i den forbindelse et godt digt, gerne noget 80'er enten skrevet af en homoseksuel forfatter eller som handler om det at være homoseksuel og/eller anderledes. Håber nogen kan hjælpe :)
  • Konjunktur - samf- mulighed for at påvirke

    Forumindlæg
    Halløj folkens Jeg sidder med en fantastisk samfundsfags opgave og har lige et enkelt spørgsmål Hvilke muligheder, udover at fører en ekspansiv finans og penge politik, har en lilleput nation som danmark for at ændre på en lavkonjunktur ?
  • National økonomi

    Forumindlæg
    Hej Endelig kunne jeg ikke lige finde ud af hvor jeg skulle poste den her, men jeg tror at nogle kloge samfundsfags hoveder kan svare på mit spørgsmål :) Det jeg gerne vil vide er, hvordan man forklare multiplikatoren eller en multiplikator
  • Kvinders deltagelse på arbejdsmarkedet

    Forumindlæg
    Hej, er der eventuel en, der kan være mig behjælpelig med noget samfundsfag, eller måske bare har en god ide? Det handler om kvinders valgmuligheder i forhold til deltagelse på arbejdsmarket - hvordan er den danske velfærdsmodel med til at begrænse dette? Jeg håber, der er en venlig sjæl, som ...
  • Økonomi - tabel

    Forumindlæg
    Hej alle, sidder her og sveder over min aflevering i samfundsfag. Vi har fået udleveret et skema hvor vi skal undersøge den økonomiske situation i DK, er der nogle som kan hjælpe med hvad jeg skal inddrage og hvordan. Det ville være en stor hjælp, på forhånd tak!
  • sammenhænge mellem teknologi og samfund?

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har fået en opgave for i Samfundsfag, som jeg ikke så godt kan svare på. men opgaven lyder: En redegørelse for eksempler på sammenhænge mellem teknologi og samfund nogle der kan komme med nogle eksempler ? :)
  • samfund og teknologi?

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har fået en opgave for i Samfundsfag, som jeg ikke så godt kan svare på. men opgaven lyder: En redegørelse for eksempler på sammenhænge mellem teknologi og samfund nogle der kan komme med nogle eksempler ? :)
  • kvinder og værnepligt

    Forumindlæg
    hej alle sammen. jeg er i gang med min samfundsfags opgave og vil gerne spørge jer om to ting: er det tilladt med nazistiske foreninger i Danmark? er det rimeligt at kvinder ikke skal aftjene værnepligt?? på forhånd tak - bare skriv jeres meninger :)
  • udlandsstøtte

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg er i gang med min samfundsfags opgave og vil gerne høre jeres meninger om dette spørgsmål da jeg ikke rigtig kan komme i gang med den. hvordan mener du at Danmark skal formidle ulandsstøtte? gerne uddybet :) på forhånd tak alle sammen :)

Søgninger relateret til samfundsfag eksamen