Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17741 til 17760 af 20689
-
antiprotoner
Forumindlæghej folkens:) sidder her med en fysik opgave som jeg ikke rigtig kan komme videre med, håber i kan hjælpe mig :) opgaven lyder således: Der forskes i at udnytte den energi, som bliver frigivet, når antistof bringes i kontakt med normalt stof. Fordelen ved denne energiomdannelse er, at de frigi... -
Hvor stor kraft må væggen have udøvet på kuglen ved dens gennemboring af væggen?
ForumindlægJa endnu et spørgsmål.. Hvor stor kraft må væggen have udøvet på kuglen ved dens gennemboring af væggen? Vi kender kuglens Ekin før passage gennem muren og tabet af Ekin.. Den energi bliver vel overført til væggen? Er det også det "arbejde" væggen har udøvet på kuglen? Men hvordan u... -
Kræfter og acceleration
ForumindlægVi havde en 4 timers evaluerende prøve i fysik i dag hvor en af opgaver drillede mig lidt. Et legeme med massen 26 kg bliver påvirket af 4 kræfter. De blev opgivet på polær form og det gjorde ikke noget. Jeg fik udregnet den resulterende kraft, men det sidste spørgsmål var så: Hvor stor er... -
Hvor stor kraft må væggen have udøvet på kuglen ved dens gennemboring af væggen?
ForumindlægJa endnu et spørgsmål.. Hvor stor kraft må væggen have udøvet på kuglen ved dens gennemboring af væggen? Vi kender kuglens Ekin før passage gennem muren og tabet af Ekin.. Den energi bliver vel overført til væggen? Er det også det "arbejde" væggen har udøvet på kuglen? Men hvordan u... -
Opvarmning af et varmeskab
ForumindlægJeg har lavet en kasse i fysik, som jeg antager er et isoleret system som ca er 28x28x28. Min varmekilde er kanthaltråd ca 53.74 inches (136cm), som har en modstand i alt på 37,6 ohm givet ved en spænding på 12V R=37Ohm U=12V A=2,23 W=26,7 Hvis jeg skal regne ud hvor lang tid der tager, at v... -
Vedligeholdelse af vandtemperatur
ForumindlægHej Nu er det noge tid siden jeg havde fysik i gymnasiet, så jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med følgende: Hvad er formlen for energi til opretholdelse/vedligeholdelse af en given temperatur af vand. Lad os sige, at vandet befinder sig i et rum som har en rumtemperatur på 20 grader. Van... -
ny bruger
Forumindlæghey en ven fortalt mig om hjemmsiden, at man kan få hjælpe hvis man har problemer med sin skole-lektier, ved ikke ret meget om siden. håber der nogen der vil fortælle mig lidt mere om hjemmesidens regler og værdier. back to the topic.:) har brug for hjælp i en af mine fysik opgave, nogen der ka... -
Hvordan skal jeg starte på denne opgave?
ForumindlægHej allesammen. Jeg tænkte at jeg lige vil prøve og høre om der er nogen som har en god ide til hvordan man starter sådan en NV (naturvidenskabelig grundforløbs) rapport. Jeg har valgt at skrive i fysik og naturgegrafi. Vi har i høj grad haft om solceller og deres måde at virke på. Jeg h... -
Elektrolyse af vand????
ForumindlægJeg skal snart op i mundtlig fysik-kemi og jeg vil virkelig gerne vide, hvad der sker under processen. Jeg havde om det sidste år, men istedet for vand (H2O) brugte vi natriumclorid, som jeg syntes var meget nemmere at forstå. Jeg har læst på nette, hvordan processen fremgår og jeg synes ikke det... -
Beregning af energi for at opvarme til 0 grader.
ForumindlægHej! Den her opgave burde umiddelbart være let, men da jeg er rigtig dårlig til fysik ved jeg ikke helt hvordan jeg skal regne det ud. Opgaven er således: 300 g isterninger fra fryseren har temperaturen -18 grader. Beregn først den energi der skal tilføres for at opvarme isen til 0 grader. Bereg... -
løs følgende opgave: -0,0581x^2+x+2
Forumindlæghej hvem kan hjælp med at, løse den opgave en kulgestøder støder sin kugle skråt op i luften. ifølge fysikkens love beksriver kulgen herefter en parabelformet bane. indtil en lander. i et bestemt kulgestød er ligningen for banekurven (parablen) Y=-0,0581x^2+x+ tegn banekurven.(find toppun... -
Hoppende bold
ForumindlægHey guys, jeg sidder med en fysik opgave jeg ikke helt kan gennemskue, nogen der har et bud på et resultat? Opgave 7; En lille bold hopper lodret på en sådan måde, at den ved hvert stød mod underlaget mister en fast brøkdel e af sin lodrette fart. Antag, at bolden slippes fra hvile i højden ... -
Hjælp!
ForumindlægLige siden jeg fik at vide hvad en læge er, ville jeg godt være det, det er mit livs formål. men problemet er bare at jeg fik 4 i Matematik og så vidt som jeg ved skal man have Matematik på A-niveau, men ellers er je god til Dansk, Fysik,Kemi etc. mit spørgsmål er kan jeg blive læge selvom je... -
Kunstig intelligens-turing testen
ForumindlægVil gerne beskræftige mig med intelligens, herunder forklare hvorfor Alan turings forudsigelse i 1950 omkring udviklingen af kunstig intelligens, og ikke mindst hans teori omkring det der senere blev til "turing-testen", slog fejl... Men men hvilke fag skal jeg dog skrive i???? Havd... -
Energi w
ForumindlægHjælp til nogle fysik opgaver om energi. På en klar dag er solstrålings intensitet 1000w/m2. En solfanger, der er anbragt vinkelret retningen til solen, har længde 1,2 m og bredde 0,80 m. a. beregn solfangerens areal b.hvor stor effekt modtager solfangeren? en del af den energi solfange... -
nyttevirkning
ForumindlægHej, Jeg skal lave en fysik-rapport om nyttevirkning af forskellige apparater. Det jeg er i tvivl om er, at hvordan jeg kommer frem til nyttevirkning?. jeg har lavet 5 målinger af en el-kedel for hver gang der gik 30 sekunder, hvor jeg har udregnet Tstart(ºC) , Tslut(ºC), energi(k... -
beskrivelse af a og b
ForumindlægHej. Jeg skal beskrive en lineær graf, hvor ligningen er y= 0,5836x + 23,622. det er en graf som der er lavet i fysik, hvor der er den tilførte energi på x-aksen og den udnyttet energi på y-aksen. hældningskoefficienten(a) 0,5836 på linjen fortæller os, hvor stor den udnyttet energi er ... -
Beregning af effekt
ForumindlægJeg har fået en opgave for i fysik, og jeg sidder lidt og kæmper med det.. Opgaven lyder: Et vandkraftværk producerer hvert år 2 mio. kWh. Det svarer i dag til forbruget til 500 en-familiehuse. - Beregn den gennemsnitlige effekt vandværket leverer ved en produktion på to mio. kWh på et å... -
Atom og kernefysik
Forumindlæger der nogen som kan hjælpe med en fysik opgave!? 8. em simpel reaktormotor Den simple reaktormodel er karakteriseret ved værdierne fr generationstiden T og den effektive multikationskonstant k -For er letvandsreaktor antages det, at T=60 ms og k=1,0001. Med hvilken faktorstiger neutrontætheden... -
Hjælp til at finde syntetisk atom
ForumindlægHej nu har jeg kigget på det periodiske system (ptable.com) efter et syntetisk atom. opgaven lyder således: Grundstofferne fra 102 og fremefter er fremstillet ved fusion, dvs. sammensmeltning af to atomkerner. Det sker ved at lade atomkerner støde sammen med høj hastighed. Tyske fysike...
