Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 17761 til 17780 af 29738
-
Rusland!
ForumindlægHeey... jeg skal til, at skrive SSO efter juleferien... og tænkte på, om der var nogle som havde skrevet opgave omkring Lenin eller den russiske Revolution... eller blot har nogle noter vedrørende det!\n\nVille være rigtig skønt, hvis nogen kan hjælpe...\n\nKan evt. tilføjes på msn:\n\nwww.kasper... -
Hjælpe!!!!!
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal analysere rappe tekster, som hedder City of dreams skrevet af Per Vers og Bikstok Røgsystem. Men jeg aner ikke, hvordan man analyserer en rappe digt/tekst.. Har ingen noterer om den og skal op til eksamen på tirsdag , vil meget gerne høre fra jer eller i det mindste komm... -
Tacones lejanos
ForumindlægSkal skrive SSO om drejebogen til Pedro ALmodóvars "Tacones lejanos" (dansk titel: Høje hæle). Er der nogen der har nogle noter eller opgaver der kan hjælpe mig igang. Min lærer leder efter en af hendes gamle elevers opgaver til mig, men hun er lidt langsom i optrækket. Nogen der kan hj... -
HC Branner
ForumindlægEr i fuld sving med at skrive 3.g's opgave om bogen 'Legetøj' af HC Branner.. tænkte på om nogen har gennemgået den og måske har nogle gode noter eller kan huske noget vigtigt, eller noget i den stil? \nKunne nemlig godt bruge lidt inspiration til analysen:)\n\nPå forhånd mange tak -
hjælp til SSO om HC Branner
ForumindlægEr i fuld sving med at skrive 3.g's opgave om bogen 'Legetøj' af HC Branner.. tænkte på om nogen har gennemgået den og måske har nogle gode noter eller kan huske noget vigtigt, eller noget i den stil? \nKunne nemlig godt bruge lidt inspiration til analysen:) \n\nPå forhånd mange tak -
"En stor dag" NMA - tilgang/vandmærket
Forumindlæghej\n\ner der nogen der har nogle noter eller har læst novellen "En stor dag" af naja marie aidt fra samlingen "Tilgang"???\n\nhar den nogen sammenhæng med Vandmærket?\n\nVandmærket vs. Tilgang er der nogle paraleller? forskelle?\n\nHåber på lidt hjælp:) -
SSO - kildehenvisninger
ForumindlægHej Jeg sidder med en SSO i historie, og bliver i tvivl mht. kildehenvisninger. Hvis en af mine kilder (en bog af dansk forfatter) henviser til yderligere kilder i hendes værk, bør jeg så notere dette i min SSO, altså skrive kilderne i min kilde, eller blot henvise til min kilde?? -
Opsamling - medier
ForumindlægHej medstuderende! Jeg har en samfundsfagsopgave, der skal afleveres lige om lidt, og jeg har kun formået at skrive en halv side om definitionen på spindoktorer og medialisering. Grunden til at jeg ikke har lavet det er mistede noter og ingen internet derhjemme. Er der nogen, der har et gdt bud p... -
Is eller are i de her sætninger og hvorfor..?
ForumindlægHej det er de her sætninger, men jeg skal huske at sige, at der bliver arbejdet med ubestemte stedord. There__some pencils in the drawer, but there__not any paper There__hardly any houses for sale in the neighbourhood. på forhånd tak. -
Log
ForumindlægJeg har også en logaritme-ligning.6*log(5x)=12Vi har ikke fået ret mange noter til at udregne det. Det forvirre mig at der står 5x. Jeg kan bedst regne mine stykker ud når jeg har set et der ligner det, de det med 5x har jeg ingen steder.Hilsen karise -
bevis for lineær hældningskoefficient
ForumindlægNu har jeg ledt over det hele, jeg ved jeg har det i mine noter, men kan spimpelhen ikk finde det. jeg har selv prøvet at udlede det.. men kan ikk forstå hvordan man kan skifte y'erne ud, og om man skal starte med at gange eller dividere ligningerne! HJÆLP! hvordan er det det ser ud ?? -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægEr der tilfældigvis nogle, der ligger inde med nogle skide gode noter om sandsynlighedsregning? Skal op til mundtlig matematik eksamen på A-niveau, og kunne godt bruge lidt hjælp. Mit spørgsmål lyder: Grundlæggende begreber i sandsynlighedsregning Binomialfordeling. Binomialsandsynligheder. Binom... -
Eksamen26/5 - Emne Dystopia - Once Upon a Time
ForumindlægHej! Jeg har lige trukket min eksamenstekst ; Once Upon a Time af Nadine Gordimer. Teksten er trukket under emnet: Dystopia Er der nogen der har en analyse/noter til teksten? Hvis nogen vil give deres bud på kendetegn ved dystopisk litteratur vil det være fedt! Jeg laver selv en analyse (selvføl... -
Slacz Maci!!!!!!!!!
ForumindlægHejDa du hjælp mig noget så gevaldigt med min stil om et Tafdrup digt sidste gang, tænkte jeg om du kunne hjælpe mig igen...?Det handler om digtet "Nature morte", som du har hjulpet en anden med engang. Jeg kunne godt bruge det oploaded "billede" med noterne, som du nævner her... -
FODNOTE!!! <---! ! !
Forumindlæghjælp lige her!!Bliver det betegnet som direkte snyd, hvis man i sin opgave GODT NOK har skrevet kildeangivelser til ens "citater" men IKKE har skrevet desideret Noter/fodnoter til resten af teksten, altså hvor man har sin viden fra.. Er det ikke nok i bund og grund at fortælle hvilke b... -
Peter Seeberg og hans 'isme'
ForumindlægJa nogen er nok lidt imod at man sådan skal kategorisere forfattere, men jeg sidder virkelig og kæmper med at kategorisere Peter Seeberg. I klassen læste vi Rejsen til Ribe. i mine noter står der at han er inspireret af eksistentialisterne, men hvad er hans egentlige 'genre'?. Han står ho... -
Organisations C
ForumindlægHej… Jeg skal til organisationseksamen om 23 dage, og der er mange ting, jeg har ikke styr på. Jeg vil gerne spørge om der er nogen, der har nogle gode noter til organisation C. De må godt være korte og præcise, og hvis der er nogen, der har været op i dette fag før, må godt komme med god... -
Grundrelationen
ForumindlægEt af spørgsmålene til mundtlig årsprøve i matematik lyder på: Bevis grundrelationen (cos(v))^2 + (sin(v))^2 = 1 Nu har jeg ledt alle mine noter og bøger i gennem, og været på jagt efter det på nettet, men kan simpelthen ikke finde det ... Nogle der kan hjælpe ? Tak på forhånd :) -
Samfundsfag velfærd
ForumindlægHeej :) jeg skal til samfundsfags eksamen her om en uge. Jeg sidder og læser noter igennem og kom til at tænke på, hvordan kan man egentlig forklare velfærden i Danmark? udover at bruge velfærdsmodeller og ideologier. og hvordan kan man forklare den danske politik meget kort ? Jeg håber i vil hjæ... -
Litterus et artibus
ForumindlægVille bare lige hører om der er nogen, der ligge inde med noter eller andet til teksten "Litteris et artibu" af Henrik Dahl. Skal nemlig til at lave opgave omkring den. Eller hvis nogen bare har læst og evt. kan huske noget omkring teksten ville det også være super.Håber nogen kan hjæl...
