Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 17801 til 17820 af 27879
-
Opgaveformulering til SRP - Hjælp
ForumindlægHej, er der nogle som kan hjælpe mig med min SRP? Jeg skriver i historie og engelsk. Har brug for nogle eksempler på noget jeg kan kigge nærmere på - Har fået en meget bred opgaveformulering synes jeg, så håber der er en venlig sjæl derude - Tak på forhånd! OPGAVEFORMULERING: Redegør kort for ... -
1 lille opgave
ForumindlægDavs people! Jeg har brug for lidt hjælp. Først hvad er OT, og hvordan finder man frem til dem? Har en opgave der siger: Anbring nedenstående molekyler og ioner efter voksende OT for nitrogenatomet. Kommenter højeste og laveste OT. N(2), NO, NO(2), N(2)O(4), NH(3), NH(4)^+ , NO(2)^- , NO(3)^- , H... -
DANMARK
ForumindlægHEEJ FOLKENS HÅBER DER ER NOGEN DER KAN HJÆLPEEE MIGG HVILKE 6 BEGIVENHEDER ER VIGTIGE I DANMARK SIDEN 1972 ?? -
Tema - skrubtudsen
ForumindlægHej, jeg er i gang med en aflevering om Skrubtudsen, af H.C. Andersen, men kan simpelthen ikke komme frem til temaer i teksten. Kan I hjælpe med nogle forslag? -
sammensatte ord
ForumindlægHej hvordan finder man ud af om et ord er sammensat eller ej. jeg kan se at jeg har et svært punkt på dette område. Har du evt. en rette nøgle / regler man kan følge for at skrive sammensate ord korrekt vil jeg meget gerne have dem. Tak på forhånd. -
lidt hjælp tak?
Forumindlægjeg har musik på c niveau, go vi har lige fået en opgave om at vi skal finde sange der starter på tonen c og har et opadgående interval. er der nogen der har en god ide? vores lærer nævnte "der er et yndigt land" som en mulighed jeg har fået det til den går "c g g e c f" evt e... -
Fremlæggelser, nervøsitet!
ForumindlægHej allesammen! Jeg er en pige i niende klasse, som stadigvæk har det svært når man skal fremlægge for klassen. Vores klasse blev, sidste år, rystet sammen med vores paralelklasser, så det er måske lidt sværere at fremlægge for lidt nye mennesker. - Jeg vil gerne have nogle tips til hvad ... -
Tyskland 1943-1950, industrisamfund?
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en opgave i AT, og i den forbindelse skal jeg finde argumenter for, hvorfor Tyskland var et industisamfund i perioden 1943-1950. Links er varmt velkomne. På forhånd tak ^^ -
Kilde kritik?!
ForumindlægHej.. Jeg skal til at skrive i da/hi opgave. Og jeg er ikke helt sikker på, hvad kilde kritik inden for historie delen går ud på. Jeg ved, at hvis man har en tekst (kilde), så skal man lave kilde kritikken. Men hvilke spørgsmål er det lige helt ... -
det salte, det sure og det basike please hjælp mig :p
ForumindlægHej jeg har et mega problem! jeg skal aflevere en fysik rapport tirsdag d. 16. September om det salte, det sure og det basikse! Problem er bare at jeg ikke fatter noget som helst af det :( er der ikke en der kan hjæle mig,please? :( Jeg er bare totalt på den :(:(:( tak på forhånd <3 -
isloere x
Forumindlægisolere Kvadratrod af x+y/v =e og 1/E=1/e1+1e2 -
Hurtigt spørgsmål kræver kun 2 min af din tid.
Forumindlæg- Må man inddrage tekster som man har læst i klassen i sin litteratur opgørelse? - Faglige niveau: 9.klasse. -
Er Obama liberal?
ForumindlægJeg har læst flere steder at Barack Obama er liberal, men hvorfor? Jeg ville se ham som en socialist fordi han f.eks. vil sænke skatten i USA. Ved godt man ser anderledes på tingene i USA end herhjemme, men hvad er det der gør at amerikanerne ser Obama som liberal? -
Dansk mdt eksamen
ForumindlægHej alle. Skal man op i 3 års pensum, når man skal til dansk mundtlig eksamen? eller kan man kun komme op i tekster, billeder mm. man har haft i 3g? -
Mundtlig tysk!
ForumindlægHej. Jeg skal op i mundtlig tysk om snart og kunne vil godt bruge hjælp til at blive bedre. Nogle der har lyst til at hjælp mig eller har forslag til hvordan jeg kan blive bedre? Hilsen -
Politiske ideologier :,/
ForumindlægHej alle søde mennesker. Jeg sidder med talepapir til AT-eksamen og mangler kun at lave en sammenlignende analyse af de politiske ideologier på platons tid og i marxismen. Jeg har læst, at det er tvivlsomt, om man overhoved kan snakke om politiske ideologier i oldtiden. Har i nogle gode forslag t... -
Faseændring
ForumindlægNu har jeg både kigget min bog igennem, studieportalen og diverse sider på nettet, men jeg forstår stadig ikke hvad en faseændring er. Er det når vand bliver til damp f.eks. er der nogle, som muligvis vil give mig et eksempel på det. -
AT-eksame har virkelig brug for hurtig hjælp
ForumindlægHej alle. Er der nogen som har været til eksamen i AT før, der kan skrive en `opskrift` på hvordan man fremlægger sin synopsis? Jeg har om planteforædling i historie og biologi, men jeg har ingen ide om hvordan jeg skal begynde eller slutte min fremlæggelse. Jeg har tænkt mig at lave et talepapir... -
Hjælp til eksamen...
ForumindlægHej alle Jeg har brug for ideer til at kunne fremfører en bedre fysik eksame til 9. klassernes afslutsnings prøver, Mundtlig. Jeg har styr på mit faglige, men jeg aner ikke hvordan jeg skal fremføre min eksame og mine eksperimenter. Nogen ideer til at holde glad og frisk gennem forløbet, eller h... -
Hvor lang tid må vi snakke til AT-eksamen?
ForumindlægHej guys. Jeg skal til årsprøve i AT, og jeg vil bare høre.. hvor lang tid har vi til at snakke selvstændigt? Jeg ved det er bedst at kunne snakke så selvstændigt som muligt, uden at de skal stoppe en for meget og hjælpe en. Mit oplæg er godt 12 minutter, er det for meget? Jeg har hørt at der e...
