Søgning på: matematik b mundtlig eksamen. Resultater: 17801 til 17820 af 132899
-
figurer til eksamen ?
Forumindlægda jeg skal til eksamen i natur-geografi på tirsdag, og skal medbringe tror det var 3-6 figurer og fortælle ud fra.. men på det område er jeg sku lidt lost ! er der nogen der kan hjælpe med at komme med eksempler/forslag til hvilke figure/modeller man kan medbringe til emnerne: naturkatastrofer-... -
NV Eksamen
ForumindlægHej (: Jeg skal til NV eksamen i morgen, men har stadig problmer med at forklare nogle ting.. måske der var nogle der kunne hjælpe mig? - En difination af jordskælvsbølger.. hvad er det egentlig de gør? - Hører lys- og lydbølgerne sammen med længde- og tværbølgerne? - Hvad er skyggezonen? - Hvo... -
fysik eksamen....
Forumindlæghejsa, jeg skal lave eksamens rapport, og skal til at vælge et emne jeg vil arbejde med. er der nogen der har nogle gode ideer? vi må godt tage udgangs punkt i en genstand, fx en kaffemaskine, eller friktionen mellem bildæk og vej. noget af det vi har haft om: kinematik lyd og bølger termodynam... -
Fransk eksamen
ForumindlægHej jeg har eksamen imorgen i fransk. Og vil gerne øve mig for alvor, ved bare ikke om der er noget der hedder FSA fransk lytte prøve? Vil ihvertfald gerne havde et link hvor man kan finde FSA fransk prøver fra 2007-2011 hvis det er muligt? Det skal være til 9... -
Historie Eksamen
ForumindlægHej alle 3'gere :) Min sidste eksame er Historie og jeg vil gerne slutte med topkarakter, så jeg tænkte på om jeg ikke kunne få nogle råd fra dem, der allerede har været oppe i historie? Hvordan opstillede i jeres fremlæggelse og hvad blev der diskuteret? Evt. kunne det være godt at se nogle ... -
HISTORIE EKSAMEN
ForumindlægHej. Jeg skal til historie eksamen i morgen, og har trukket emnet USA før borgerkrigen. Bilagene lægger meget op til, hvad der forårsagede borgerkrigen med fokus på Abraham Lincolns tiltrædelsestale, og South Carolinas erklæring om udtræden af unionen. Jeg har derfor overvejet om min problemstill... -
Hjælp - Ng eksamen!
ForumindlægHej Alle Jeg har fået mit emne til min ng-eksamen og den lyder sådan her: Vil jordkloden bliver overbefolket? Fokus punkter: Naturgrundlag, klima, befolkningsfordeling, befolkningsvækst og fødevareforsyning. Mine spørgsmål til jer: HVad er naturgrundlag? Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte? e... -
Fysik eksamen:
ForumindlægEr der nogle af jer, som har gode råd til fysik eksamen? Evt. hvad der er vigtigt at huske osv? Noget af det vigtigste, er det ikke at bare lede efter et ord i opgaven eks. elektrisk energi eller andet, også slå op i formel samlingen.. Bør man så derefter undersøge hvad det er man skal finde, og ... -
Matematik og Fysik
ForumindlægHej derude jeg skrive for at bede om en hjælpende hånd. Situationen er den at jeg har fået 4 i mi srp, den karakter er jeg bestemt ikke tilfræds med, så jeg håbede at der var en eller flere kloge hoveder som har forstand på matematik og fysik, der kunne læse den og give deres egen personelige be... -
Matematik forkursus!!!!
Forumindlæghej jeg har søgt ind på hf til sommer og fik vide at jeg skal til en matematik forkursus i marts måned til juni måned, det er 8 gange, på VUC århus, som aftenhold selve VUC havde ik så meget informationer om hvordan det forkursusen forgår, derfor ville jeg spørge om i har prøvet at deltage i såd... -
Problemløsning/matematik
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave: 1) Undersøg, hvor stor forskel der er på Emils udgifter til de forskellige sprogrejser, og hvor meget han kan spare ved at vælge den billigste sprogrejse i forhold til den dyreste 2) Undersøg, hvordan Emil kan spare penge nok sammen i løbe... -
Længden af a og b samt areal
Forumindlæg"I en retvinklet trekant ABC, hvor C = 90 grader, gælder der om de tre sidelængder, at c = 41 og a + b = 49. Bestem ud fra disse oplysninger trekantens areal samt længderne a og b." Hvordan gør man det her? Jeg har regnet mig frem til at a = 40 og b = 9, men det gjorde jeg bare ved at ... -
Hvilke emner har man på kemi B STX
ForumindlægHejsa:)) Hvilke emner har man på Kemi B niveau på STX? Stiller dette spørgsmål, da jeg ønsker at læse op, da jeg går i 2.G efter sommerferien. På forhånd tak! God sommerferie. -
MATEMATIK HJÆLP PLS!!!
ForumindlægJeg sidder med en opgave, hvor der lyder et spørgsmål, Hvis X i 2 er et lige tal, så er X også et lige tal. Bevis at dette er sandt! hvad er svaret til dette? -
y=b*a^x, y og x er givet, bestem a og b... Hjælp?
ForumindlægJeg starter lige med at give opgaven: Tabellen (se for neden) viser det daglige antal personrejser over Øresundsbroen i årene 2001 og 2005. Det daglige antal personrejser over Øresundbroen i perioden 2001-2005 kan med god tilnærmelse beskrives med modellen y=b*a^(x), hvor y er det daglige an... -
Privat undervisning i Matematik
ForumindlægHejsa jeg kunne godt tænke mig privatundervisning i matematik kender i nogen eller en hjemmeside... -
24timers eksamen hjælp - GENER OG BLODTYPER
ForumindlægHej. Jeg sidder mit i en 24-timers eksamen og er lidt på skideren mht. et af mine delspørgsmål, da jeg ikke forstår mig lærerbog. Hvis der er nogle som ved noget om blod og gener kunne det være fedt. Spørgmålet lyder forklar sammenhængen mellem gener og blodtype + diskutér de forskellige blodtype... -
Kan man trække et nummer som allerede er blevet trukket?
ForumindlægHej folkens. Jeg har et spørgsmål mht matematik eksamen. Der er nogle fra klassen som har været oppe til matematik eksamen idag, og jeg skal til eksamen imorgen. Mit spørgsmål er nu; kan jeg trække et nummer imorgen, som allerede er blevet trukket? Håber i vil hjælpe .. På forhånd tak :) -
HJÆLP! Eksamen i morgen
ForumindlægHej :-) Jeg sidder lige nu med en 24-timers analyse og fortolkning af en historie ved navn ,Hände hoch, Tschibaba!' Jeg er dog ikke lige den skarpeste til grammatik, så jeg ville høre, om der er en venlig sjæl, der kan rette min grammatik. Det ville være en kæmpe hjælp for mig! Tak p... -
Hjælp til at beskrive hvad a og b fortæller
ForumindlægI tabellen ses en opgørelse over den årlige svinetransport ud af Danmark i perioden 2005-2009. Antal år efter 2005: 1,2,3,4 Antal svin (i mio): 4,3 4,9 6,3 8,0 I en model antages det, at antallet af svin, der årligt transporteres ud af Danmark er en funktion af typen F(x) = b * a^x h...
