Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 17821 til 17840 af 34067
-
Et eksempel på en eksponentiel model
ForumindlægEt eksempel på en eksponentiel model – dvs. en model (regneforskrift) som er fremkommet ud fra tal fra ”virkeligheden”. -
Karakterer til skriftlig fysik a-niveau eksamen
ForumindlægJeg har været til Fysik skr. eksamen i dag, og nu prøver jeg at finde ud af hvilken karakter jeg mon får. Men er der nogen der kender til pointsystemet og tilhørende karakterer? Er der f.eks. 10 point pr. fuldstændigt korrekte svar? Og hvilken karakter giver f.eks. 80 point? (hvis det overhove... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg har snart gennemsøgt internettet for tidligere eksamensopgaver på htx, men det er kun lykkedes mig at finde 4. Er der tilfældigvis nogle der ved hvor man kan finde nogle flere? Jeg søger dem som inspiration til, hvordan man bedst besvare en eksamensopgave og noget i forhold til fremgan... -
Stofmængdekoncentration
ForumindlægHej jeg er i gang med at løse følgende opgavesæt, jeg kan ikke finde ud af opgave 2b. Er der nogen der vil hjælpe mig med den? Opgavesættet kan findes på følgende link: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140522%201stx141-KEM-A-22052014.ashx -
Fysik A STX - point?
ForumindlægHej SP! Jeg vil spørge om, der er nogen der ved, hvor mange point man ca. skal have for at få et 10-tal i skriftlig fysik-eksamen? Har kigget lidt på uvm, men kunne ikke rigtig finde en pointtabel. På forhånd tak :-) -
Komplekst tal på rektangulær form
ForumindlægHey lige et hurtigt spørgsmål:) vi er enige om at ((4-8)-i(7+1))2 er lig med -48+64i? tak på forhånd! :) -
HTX Mat A
ForumindlægHej, jeg skal snart til skriftlig mat eksamen, og ville høre om der nogen der har mulighed for at dele deres noter eller har nogen gode råde! -
Hvad er k i ensvinklede trekanter?
ForumindlægSe vedhæftet billede af formler. På forhånd tak -
Glukoseindholdet i blodbanen
ForumindlægSkærmbillede af teksten er vedhæftet! HJÆLP! -
Oversættelse af et udtryk
ForumindlægHej, Hvordan vil man oversætte "unifying power" i det følgende: "Unifying Power of Methods" "This is another impressive demonstration of the unifying power of mathematics" Tak på forhånd. -
Brug tretrinsreglen til at regne: 𝑓(𝑥)=𝑥2 −3𝑥−1
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med denne opgave. Er der nogen der kan hjælpe? Beregn ved hjælp af 3-trinsreglen ??′(2) for funktionen med forskriften ??(??)=??2 −3??−1 -
Fysik hjælp
Forumindlæghttp://imgur.com/kCCH5h6 Nogen der ved hvordan denne opgave løses? Jeg mener selv det er en adiabatisk proces, men er ikke helt sikker på, hvordan det skal gøres -
Omvendt funktion - hjælp
ForumindlægHej Alle... Jeg kan ikke huske hvordan man kommer videre med en omvendt funktion... Nogle der kan hjælpe..... f(x) = 5x – 3 y = 5x - 3 f-1 = -5 = y - 3 -
Sandsynlighedsopgave
ForumindlægSe vedhæftet billede -
differentialkvotient
ForumindlægGod aften! Jeg sidder lige og sloges lidt med hvordan jeg løser et par opgaver, http://prntscr.com/pafjcj, er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg bestemmer en ligning til tangenten? Jeg ved hvordan jeg differentere, men har nok set mig lidt død på det andet. Vh Claus -
Akut hjælp! Projekt!
ForumindlægJeg har brug for hjælp af jer der ude! I mit projekt skal jeg finde en statistik, hvor jeg skal beskrive den med statistiske deskriptorer, men nu hvor jeg har ingen ide om hvordan, er der så nogen der kan hjælpe? Statistikken jeg har vedhæftet, handler om hvor mange lande der bruger plastikposer ... -
Finde b i en lineær funktion
Forumindlægden lineære funktion f(x)=3x + b går igennem punktet P(1, -4) hvad et tallet b? er der nogen der kan hjælpe? -
eksponentiel funktion
ForumindlægNogen der ka hjælpe? har fået spørgsmålet som jeg skal svare på. Forklar betydningen af a og b i den generelle forskrift for en eksponentiel funktion -
HTX eller STX???? please hjælp mig
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder her og er virkelig forvirret, for jeg ved nemligt ikke hvilken gymnasial uddannelse jeg vil tage altså STX eller HTX. Og jeg har været til informationsaftner. Første gang da jeg skulle til at udfylde min uddannelseønsker valgte jeg HTX fordi der har de meget fokus på... -
Valg af fag og emne
ForumindlægJeg sidder og skal i gang med at skrive SRP, og så sidder jeg og grubler lidt over hvilke to fag jeg skal skrive i. Jeg har tænkt lidt på matematik (A) og biologi (B), eller matematik (A) og kemi (B) Jeg har matematik og fysik på højtniveau, og iflg, de nye regler, så kan jeg sætte de to fag sam...
