Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17841 til 17860 af 20689
-
Transformation
ForumindlægJeg er ved at skrive det vigtigste ned til hvert emne i fysik, til eksamen.. dog er jeg kommet i tvivl, om hvad jeg skal have med under transformation og metaller.. Jeg kan heller ikke finde så meget læsestof om disse emner .. Kan I måske hjælpe mig med de vigtigste emner, og det kunne også være ... -
Er dette sandt/rigtigt?
ForumindlægJeg skal lave en fysik opgave der lyder således:Der er 500gram vand i elkedelen. Hvor meget stiger vandets temperatur på det ene minut, hvis det antages at energien kun går til opvarmning af vandet? Er dette så rigtig gjort? -Jeg bruger denne formel: Delta E term= m* c* Delta T m= 500g= ... -
Atomer, radioaktivitet og kerneenergi
ForumindlægHej! Disse tre emner indgår i mine trækmuligeder til eksamen (folkeskolen, 9.). Min lærer mener vi skal lave dispositioner til dem alle (altså at vi har mulighed for at trække blot ét af dem) men jeg kan ikke finde mange forsøg til dem. (Til dem som ikke lige har styr på fysik/kemi FSA'en... -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægHej mine mapper i fysik er blevet væk og jeg skal op på Mandag om en lille uge og jeg mangler dispositioner med forsøg til emner som: syrer og baser ioner stråling og bølger atomkraft Magnetisme og et sidste emne jeg bare ikke kan huske men alt kan bruges ,,, vil i ikk godt hjælpe mig? jeg v... -
Ideer til gode gymnasier i nærheden af søborg
Forumindlæghej Jeg skal snart ud i 9.klasse, og jeg er meget i tvivl om, hvilket gymnasium jeg skal vælge. Jeg ved jeg skal vælge min linje, som er mat A, bio A, Fysik B og kemi B. Kan I hjælpe mig med at komme med nogen gode gymnaiser, fordi jeg er meget i tvivl og er lidt bange for, om det gymnaisum jeg ... -
Udledning af brydningsloven
ForumindlægHalløjsasa Ja, så gik starten på min forberedelse til fysik. Jeg er dog støt ind i et lille forståelsesspørgsmål. http://peecee.dk/upload/view/117565 Via linket ses 2 figurer. Mit spørgsmål er, hvordan man kommer fra 1 til 2.. Hvis jeg skulle tegne figur 2, ville jeg fortsætte strålen fra mate... -
Eksempel på newtons anden lov?
ForumindlægJeg er lige nu ved at læse til min fysik årsprøve i 1.g og er dermed stødt på newtons love. Jeg har bare svært ved at forstå Newtons 2. lov og kan ikke finde nogle eksempler på nettet eller i mine bøger. For hans 3. lov er der eksemplet med at hvis en bog liggger på et bord er påvirket af tyng... -
Telefonen - historiske begivenheder hvor den er blevet brugt
ForumindlægHej Jeg har emnet Telefonen i fysik og historie. Jeg skal finde en historisk begivenhed hvor telefonen har været indblandet. Jeg har selv tænkt på "The Hotline" mellem USA og Sovjetunionen, hvor den blev brugt under Seks dags krigen, men har fundet ud af at det ikke er en egentlig telef... -
Varmelære?! Hjælp!!
Forumindlægjeg går snart i spåner! eller skriger eller teer mig voldsomt.. eller græder... jeg skal til fysik prøve i morgen i varmelære, og jeg forstår intet, jeg vil så gerne, men jeg har haft en periode med stress og lige på kanten til depression men jeg har kæmpet mig tilbage.. og jeg vil høre om j... -
Eksamen??
Forumindlægøhm, jeg ville bare lige spørge om der er nogle flinke mennesker her, som har lyst til at fortælle mig om: -verdens-kredsløb ?? -tilstandsformer -tilstandsændringer -vand som polært stof -det elektriske kredsløb -vand og salt, herunder opløsningers koncentration -kvalitative og kvantitat... -
Eksamen evt alkohol
ForumindlægHej alle. jeg skal op i fysik/kemi 9. klasse afgansprøve her i morgen, og et af mine opgivelses emner er "Slægten Alkohol" Vi er 2 timer til prøve, hvor vi i 30-40 minutter skal opstille nogle forsøg, med tilhørende forklaringer, eller andre fysiske ting fx i form af tegning på tavlen ... -
AT synopsis hjælp
ForumindlægHej jeg står her og skal aflevere at synopsis fredag. Jeg skal skrive om en teknologisk udvikling i perioden 1851-1914, jeg har valgt at fokusere på maxim maskingeværet i fagene fysik og historie. Mit overordnede spørgsmål lyder: Hvordan har Maxim maskingeværet påvirket koloniseringen af Afrika. ... -
Radioaktiv støvsuger?
ForumindlægHey you (: Skal op i mundtlig fysik til FSA-eksamen på fredag. Kiggede lige nogle forskellige dispositioner i gennem her på Studieportalen. Faldt over en disposition for Radioaktivitet, hvor en elev, i begyndelsen af prøven, vil stille en støvsuger ned i en kælder. Lidt længere fremme i prøven v... -
FSA 2008 - mangler forsøg - hjælp!
ForumindlægJeg til til FSA 2008 Fysik på torsdag, men jeg mangler nogle forsøg til nogle emner: Jordens salte Altså noget med gødning´, nitrogens kredsløb,kalknig af jord, iltsvind, eller sur jord. Jordens skatte Legering, metaller i opløsning, spændingsrækken, korrosiom, rustbeskyttelse jorden og solen ... -
Smeltevarme for is
ForumindlægHej. Jeg har i fysik lavet et forsøg om smeltevarme for is, og har fundet alle resultater, jeg mangler hjælp til udregningen for smeltevarmen for is Lis. 32g * Lis + 32g * 4.18 j/g*c *(29.3oc – 0oc) = 331g * 4.18 j/g*c (39.6oc - 29.3oc) Jeg har fået af vide at jeg ikke må bruge ... -
Jordens magnetiske felt
ForumindlægJordens magnetfelts sydpol er ved jordens geografiske nordpol, og omvendt ikke?? I min fysik bog står der det jeg lige har sagt, og det har jeg også skrevet i min rapport. MEN nu ser jeg at min lærer i kommentarene til rapporten har skrevet: "Den magnet du har sat in på jordkloden er DIREK... -
Energi og effekt
ForumindlægHjælp mig. Jeg har idag trukket mit eksamens spørgsmål i fysik c: Energi og effekt. Du skal mundtligt præsenterer emnet energi, varme og temperatur. Du skal herunder forklarer hvordan man kan beregne den energimængde der skal til, når man bringer vand i kog- gerne ud fra en opgave eller et fors... -
overvejer at starte på DTU...
ForumindlægHej Jeg overvejer at læse diplomingeniør - i fødevareanalyse på DTU. Uddannelsen er lige noget for mig, men jeg er ikke den bedste til fysik,kemi og matematik. Jeg har bestået fagene matematik A og kemi B, som er adgangskravene for uddannelsen. Kan n... -
Hvad skal jeg skrive om i OSO??
ForumindlægJeg står og skal skrive OSO lige om lidt. Problemet er, at jeg virkelig ikke aner, hvad jeg skal skrive om? Jeg har ingen ide om det overhovedet. Jeg er et meget livligt og energisk mennekse. Jeg elsker at skrive, læse, rejse, tage billeder osv. og vil gerne arbejde med andre mennesker og gerne ... -
Energi
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg er lige begyndt at have Fysik C, vi har en opgave for men er gået i stå. Spørgsmålet er: Vi har en bil der vejer 1000 kg, og jogger sømmet i bund indtil vi har brændt 0,1 L benzin af. Bilen holder stille når vi starter forsøget. Hvor hurtigt vil bilen køre når de 0,1...
