Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 17881 til 17900 af 31547
-
Hjælp til at forstå tysktekst!
ForumindlægHej. Jeg sidder med en tysktekst, som jeg skulle kunne forstå for at kunne skrive en slutning til historien. Jeg har dog et lille problem med slutningen. Uanset hvor mange ord jeg oversætter, kan jeg ikke få det til at give mening. Så er den en som kan hjælpe med at oversætte (ikke ord for o... -
Aktuar ?? er der en aktuar her..
ForumindlægHej, Jeg ved at aktuar uddannelses er meget matematisk, hvad for nogle emner er de vigtigeste at habe styr på, fra Matematik A. Håber en kan svarer mig på det. Tak Et lille bonus spørgsmål, hva kan man forvente at tjene 5 år efter endt uddannelse ? -
Differentialligning i punkt
ForumindlægHey allesammen ;D Jeg til prøve imorgen i differentialligninger, men jeg har bar' et lille problem: Det er at jeg har svært ved at regne den fuldstændige løsning til en dfferentialligning, hvis graf går gennem et punkt P. Nogen der kan hjælpe?? altså der hvor det går galt er når jeg skal u... -
Borgerrettigheder - sorte
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive mit studieretningsprojekt, så jeg ville høre, om der var nogle andre, som havde skrevet om borgerrettigeder for sorte, om hvordan de fik dem, og hvem der hjalp til/kæmpede imod? Jeg skriver i engelsk og historie. Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe med hvil... -
Energitab
Forumindlægjeg er igang med at lave en fysikrapport der omhandler vands energi. vi skal måle masse og varmefylde af henholdsvis et krus koldt og varmt vand, og derefter blande det sammen og måle masse og varmefylden og udregne det lille energitab - i joule selvfølgelig, men hvad hedder ligningen for vands e... -
Fysikrapport - lysets brydning - hjælp..
ForumindlægGodaften.. Jeg har et lille problem med en fysikrapport jeg skal aflevere i morgen. Den handler om lysets brydning og total reflektion og jeg er meget i tvivl om dette spørgsmål: Hvorfor brydes strålen vinkelret på midten af linsens plane side ikke? Jeg håber I kan hjælpe, på forhånd tak i hvert ... -
Et dukkehjem - uddrag af akt 3
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en uddrag af akt 3, der hvor Nora og helmer sidder ved køkkenbordet og Nora snakker om at forlade ham. Jeg har læst hele bogen før, så synes det er rigtig svært, at skulle skrive om det lille uddrag. Nogen der har nogle idéer om hvad jeg kunne komme ind på? Og nogen der ha... -
adiabatisk kompression
ForumindlægHar lige et lille spørgsmål til denne opgave!En gasmængde udsættes for en adiabatisk kompression. Volumenet komprimeres til 1/3 af sit oprindelige volumen. Derved stiger trykket fra 1,00 atm til 4,13 atm.a) Bestem adiabateksponentenb) Bestem de molære varmekapaciteter for gassen. SKAL man bare an... -
Inspiration
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive 2.g opgave her i aften, og jeg skal skrive i dansk om romanen Dværgen fra Normandiet, og jeg leder efter nogle emner t kunne fortolke, selv har jeg samlignet Fifa og Turold, og så har jeg også fortolket lidt om nonnemiljøet og miljøet i bogen. Håber der er nogle der lige ka... -
Ligefrem proportionalitet
ForumindlægHej Er der nogle skønne mennesker der har lyst til at forklare mig hvad man mon skal gøre i denne lille matematikopgave ? :) En havvindmølles energiproduktion er ligefrem proportional med vindens hastighed opløftet i trejde a) Indfør passende variable og opstil en model for en havvindmølles energ... -
Forvirrende:)
ForumindlægHej hej... Her sidder jeg så med et lille matematikstykke som vi har fået på gym. Det virker til at starte med utrolig let, men lad jer ikke narre... "En mand var dobbelt så gammel som sin kone, da han var lige så gammel, som konen er nu. Når hun bliver ligeså gammel, som han er nu, vil de t... -
Tangent
ForumindlægHej Jeg har fået til opgave at finde en tangent. Jeg er klar over metoden, dog er der en lille ting der forvirrer mig. Der står i opgaven at x>0; jeg har tegnet den på min lommereger og når jeg får den til at tegne tangent bliver tangenten i -2-2x, hvilket ikke er rigtigt, eller er det ok? Hv... -
SRP
ForumindlægHej folkens. Jeg håber virkelig at der er nogen af jer derude, som vil hjælpe mig. Jeg har i studieretningsprojekt fået til opgave at skulle udarbejde en grundig strategisk analyse af Pilgrim og Dyrberg/Kern. Er der nogle der vil hjælpe mig? Kunne være fantastisk, hvis en havde udarbejdet denne s... -
destillation, hvordan destillerere vi alkohol, fra en gæret væske?
ForumindlægHej, min gruppe og jeg har et problem med en opgave, vi har lavet 4 forskellige væsker, med vand og gær, og har derefter kommet 3 forskellige sukker stoffer i og stivelse i den 4. Nu vil vi finde ud af hvor meget alkohol der er blevet dannet, men.... vi ved at vi skal destillere, men vi har brug ... -
Nogen der vil og kan hjælpe
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en spansk aflevering, som hovedsagligt består af grammatik, noget med udsagnsord, imperfektum, Det er noget med at jeg skal sætte udsagnsordet i datid i både spørgsmålet og svaret, og jeg er så gået en lille smule i stå. Håber der er en der kan hjælpe mig. vil sætte sto... -
Erhvervsuddannelse?
ForumindlægHej jeg går i 8.kl og skal starte i 9.kl om ikke så længe. Jeg har siden 6.kl vidst at jeg ville uddanne mig til konditor efter 9.kl. Har altid gået på en lille friskole med knap 170 elever, og er derfor usikker på om jeg er klar til at skifte den ud med en skole, hvor der måske går 800-900 eleve... -
AT - Sandheden / Rapprt
ForumindlægJeg går i 1.gog vi skal lave vores første lille AT opgave. Jeg skal skriveen rapport om "det betimelige i altid at fortælle sandheden". Hvordan skal man lige sætte en rapport op, når det ikke er noget naturvidenskabeligt. men i Dansk, samf, engelsk o matematik.?? HJÆÆÆÆLP! skal aflevere... -
Plangeometri
Forumindlæghar også problemet med den opgave: Her ser du en tværprofil af en maskindel, der består af to symmetriske ottekanter og en cirkel. Du skal bruge plangeometriske overvejelser til at løse følgende opgaver: Bestem arealet af den del af profilet, som ligger uden for cirklen. Bestem afstanden fra et... -
AT hjælp
ForumindlægHey guys jeg har et lille problem som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg skal snart op til AT eksamen og jeg er virkelig virkelig meget i tvivl om: 1: hvad skal man fortælle om, skal man bare forklare sin problemformulering eller hvad gør man? 2: Jeg har ikke helt styr på metoderne humaniora... -
Syndefaldet - Muldskud?
ForumindlægHej. Jeg skal op i Syndefaldet i Dansk og er næsten sikker på at jeg vil arbejde/fordybe mig i novellen af Hendik Pontoppidan - "Muldskud" Derfor har jeg brug for lidt hjælp. Hvis du kunne sende mig en lille inspiration eller en analyse du tidligere har lavet af den, ville det være fant...
