Generelt

Erhvervsuddannelse?

08. august 2018 af kiwi321cool

Hej jeg går i 8.kl og skal starte i 9.kl om ikke så længe. Jeg har siden 6.kl vidst at jeg ville uddanne mig til konditor efter 9.kl. Har altid gået på en lille friskole med knap 170 elever, og er derfor usikker på om jeg er klar til at skifte den ud med en skole, hvor der måske går 800-900 elever.

På forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. august 2018 af Dulugtergrimt

Og hvori ligger dit spørgsmål? Indtil videre har du bare informeret os om, at du er usikker. Hvad er du usikker på? Er det, om du kan klare at der er så mange elever? Om du kan finde rundt på skolen? Hvordan det er at skifte skole? 
Det er svært at svare på et spørgsmål, der ikke er stillet endnu.


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. august 2018 af Smut1

Uanset hvad kommer du til at skifte skole efter 9. klasse og der kommer til at være en masse nye mennesker, du skal lære at kende!.. og så gør det nok ikke så stor en forskel, om der er 300 eller 900.

Brugbart svar (0)

Svar #3
08. august 2018 af Skaljeglavedinelektier

Man skal jo heller ikke lære alle 900 mennesker at kende. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. august 2018 af Smut1

#3 Netop, lige min pointe ;)


Svar #5
08. august 2018 af kiwi321cool

både og, der er bare det at en pige der går en klasse under mig og som også vil være konditor, hun siger at det er et dumt valg for mig fordi jeg er "så klog" som hun siger

skal jeg vælge gymnasiet eller ignorere dem, der mener at erhvervsuddannelser er et tabu


Brugbart svar (0)

Svar #6
08. august 2018 af Smut1

Jeg kan ikke se nogen grund til, at du ikke skulle beskæftige dig med det, du har mest lyst til lige nu. Du kan jo altid tage en videregående uddannelse senere, hvis du nu fortryder. 


Skriv et svar til: Erhvervsuddannelse?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.