Søgning på: matematik 1g. Resultater: 17881 til 17900 af 32350
  • Golf FSA spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej, jeg har brug for hjælp med denne opgave, som lyder følgende: ''Golfbolden har en radius på 21,5mm og er pakket i kasser med tre bolde i hver.'' ''Angiv målene på en kasse, der netop kan rumme tre golfbolde'' Hvordan jeg regner, jeg det ud? Har brug for hjæl...
  • DiplomIngeniør

    Forumindlæg
    hej er her nogen herinde som skal læse diplomingeniør i kemi og bioteknologi. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se pensum listen, så jeg ved lidt mere om hvad der skal forgå på studiet
  • Hjælp til Matematiske Modeller

    Forumindlæg
    Det er jo ved at være eksamens tid, og jeg har brug for lidt hjælp til matematiske modeller. Rent ud sagt aner jeg ikke hvad det er, eksamensspørgsmålet er: Matematiske modeller: Forklar for eksempel med udgangspunkt i hvad en matematisk model er. Forklar: Lineære modeller, eksponentielle mode...
  • integral regning.

    Forumindlæg
    hvordan tager jeg integralen af følgende x*sin(2x) i intervallet -pi til pi? For så vidt jeg kan se er det en funktion ganget sammen med en sammensat funktion. Dette vil vel sige at man skal bruge en blandning af partiel integration og integration ved substitution, men kan ikke få det til at gå ...
  • Hvordan reducerer jeg dette udtryk

    Forumindlæg
    [1/(x^2-1)^{(1/2)}-((x^2-1)^{(1/2)}/x^2)] Hvordan reducerer jeg ovenstående udtryk? Jeg kan via WA se, at det kan reduceres til
  • Optagelsesprøve - STX

    Forumindlæg
    Hej folkens, Jeg skal til optagelsesprøve, her om snart. Så ville lige høre om der eventuelt var nogen som har prøvet det, eller ved hvordan det foregår mht. Hjælpemidler, hvad man skal? altså skrive en stil? Mange tak på forhånd.
  • eksamen i 9.klasse

    Forumindlæg
    når man skal have en dansk eksamen så får man en retsrivking og en læseprøve og en still lægger man alle karakter sammen til sidst for eksempel jeg får 4 i retskrivning og 7 og læse og 4 i still lægger man det så sammen til sidst? :-)
  • HASTER !!

    Forumindlæg
    Hey .. er der nogen som kunne forklare mig følgende ting: 1) Ohm's lov 2) Hvad er en diode og hvad bruges den til
  • HJÆLP! Hvordan skriver man en problemanalyse til HTX mat B skriftig eksamen ??

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg sidder her og skal til at sætte min rapport sammen , men ved ikke hvordan jeg skal skrive min problemanalyse til opgaven .. Hvad skal sådan en indeholde ? Så hvis I kunne give nogle ideer til hvad der skal stå i sådan en , så ville det være dejligt :) .. Det er til HTX eksamen B .. Sk...
  • 9.klasse eksamen og 10.klasse eksamen

    Forumindlæg
    hej studieportalen det er fordi jeg skal snart til eksamen i 9.klasse hvad nu hvis jeg for dårlig karakter og så skal jeg på efterskole næste år og jeg så får bedre karakter i eksamen kan jeg godt bruge dem eller om vendt med at 9.klasse eksamen er gode og 10.klasse eksamen er dårlig
  • Uligheder :O

    Forumindlæg
    øhm.. ja jeg er så ikke skide go' til det der med uligheder, er der nogen der kan forklare mig hvordan grundmængde og løsningsinterval for uligheder bestemmes? :D Annemette..
  • SRP - Karakter

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg er ret utoldmodig mht til min SRP og VIL vide min karakter snart, tænkte derfor på, om der ikke var en som ville skimte min igennem og give et ca bud, bare så jeg kan slappe lidt af ;-) Tænker næsten ikke på andet :-)
  • paramterfremstilling

    Forumindlæg
    to linjer l og m er givet ved parameterfremstillingerne l: (x/y)= (-1/2)+t*(2/1) og m: (x/y): (0/1)+s*(1/-1) bestem skæringspunkt S mellem l og m, hvordan skal jeg gøre det?
  • Finde Stamfunktion

    Forumindlæg
    cos(x) * sqrt(sin(x)) Er der mon nogen der kan fortælle mig hvad stamfunktionen til ovenstående er?
  • Rigtig?

    Forumindlæg
    Er dette rigtig? http://peecee.dk/?id=9109
  • Hvad betyder ^ ?

    Forumindlæg
    Hej derude! Hvad betyder ^ når det står ovenpå et bogstav? Og hvad hvis der er en lige streg over bogstavet? På forhånd tak!
  • Texas Instruments lommeregner

    Forumindlæg
    Ved nogen her om en butik hvor jeg kan købe en Texas Instruments lommeregner i københavn ? Mvh Kim
  • Kontext 7

    Forumindlæg
    Hej jeg har kontext 7 s.90 opgave1-2 for. Kan i ikke lige sige dem for mig tak. Og en ting mere. Kan i ikke sige mig, hvordan man laver kubikrod på en lommeregner? Tak.
  • Samfundsfag A-niveau

    Forumindlæg
    Jeg går for tiden og overvejer hvad jeg skal vælge som valgfag i 3.G. Jeg har ikke særlig mange interessante muligheder, så nu er jeg nået frem til at det skal være Musik B eller Samfundsfag A. Hælder mest til samfundsfag. Men vil gerne høre andres erfaringer med samfundsfag på A-niveau. Er det...
  • Differentiabillitet

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal bevise at liniære funktioner og andengradspolynomi er differentiable. Dette finder jeg meget svært- nogen der kan hjælpe?