Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 17901 til 17920 af 31547
-
HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg har en opgave jeg ikke forstår og kan ikke finde ud af det. I Vesttyskland køber Nielsen en lille radio for 425 D-mark. Kursen på D-mark er 348 Hvor meget koster Radioen i danske kroner? I Danmark koster den samme radio 2365 kr. Hvor mange procent har Jørgensen sparet i forhold t... -
Kortfilm analyse.. Hjælp
ForumindlægHej. Jeg skal til eksaamen her på mandag, og har et lille problem.. Jeg har lige fundet ud af, at man kan risikere, at trække en kortfilm.. Men kan overhovedet ikke huske hvordan man analysere en kortfilm, og ved derfor slet slet ikke hvordan jeg vil få den startet,. Er der nogle der vil være s... -
Tiden - igen -.-.
ForumindlægHej Studieportalen! Er der noget galt med tiden i den nedestående sætning? Er jeg nemlig lidt bange for. Tilfældig arbejder: Arbejderen er en duknakket gamling. Vi møder han imens han gik og stred bag en lille svajrygget og krogbenet hest i noget stenede jord. Hesten slæbte ploven med bedste ev... -
HJÆLP til AT om coca cola /:
ForumindlægHej allesammen (: Jeg skal snart op og forsvare min synopsis til AT eksamen i 3.g, hvor jeg skriver i historie og psykologi. Min psykologivejleder har bedt mig om at finde noget om Maslows behovspyramide i forhold til afhængighed af coca cola, og det er her jeg er gået død. Nogen der kender no... -
Angående bevis for parablens toppunkt
ForumindlægHey alle sammmen. Jeg har et lille spg. til et trin i udledningen af toppunktet. ved trinet til y-koordinaten har vi, at ab^2/4a^2 - b^2/2a + c. Hvordan kan det være, at c svarer til c/1? Det ville være dejligt hvis nogen lige kunne forklare det. Det er lidt relevant nu hvor jeg skal til eksamen ... -
Termisk energi.
ForumindlægHvis jeg har en reaktion som udvikler E=1167,7 kJ/mol og en anden der udvikler E=5917 kJ/mol. Vil dette sige at den reaktion med en lille termiske energi påvirker f.eks. en kugle mindre (og derved mindre fart) end den anden reaktion ville gøre, pga den store termiske energi? På forhånd tak. Nikolai. -
Middelfart-gym censor engelsk
ForumindlægHalløj Jeg skal i år op til religions eksamen. Censoren til eksamen hedder Poul Storgaard Mikkelsen og er lære på Middelfart gymnasie og HF-kursus Er der nogen der har ham og gerne vil fortælle hvad jeg skal forvente mig.. både udseende mæssigt (lille og tyk, høj og slank, gammel, ung???) og pers... -
Mest populærere brugere
ForumindlægNu kom jeg lige til at kigge på listen over de mest populære brugere og så at jeg ligger nummer 10 blandt alle køn og nummer 4 eller 6 blandt damerne og selv om det selvfølgelig er en meget sjov lille ting, så undrer jeg mig over hvordan det kan lade sig gøre når jeg oprettede mig i forgårs eller... -
2. gradspolynomium
ForumindlægHvad siger a om 2. gradspolunomiumet? Jeg er klar over, den fortæller om parablen skal have sine grene op ad eller ned ad. Men hvad siger den om bredden? Har nemlig mødt to udsagn. * Hvis a er stor, så er parablen bred uanset fortegn * Hvis a er positiv og lille, så er parablen bred. Hvis a er ... -
Bestem løsningen til differentialligningen
ForumindlægHejsa, Har et lille problem for en løsning til differentialigningen dy/dx-2y=x. Hvordan vil man kunne løse ligningen? Mit bud på at løse differentialligningen ville være at : dy-2y=x*dx, men er det rigtigt? for der kommer jo til at stå dy-2y... Vil man stadig kunne integrere -2y, selvom... -
Opgave i statistik
ForumindlægHej. Jeg søger en til at løse en lille opgave i statistik på 1. år på uni., så føler du dig stærk i dette fag så kontakt mig enten via pm eller mail [email protected] Bemærk : Penge er ikke noget problem, desuden bonus hvis jeg får en god karakter. Skriv hurtigst muligst -
Hyperbler
ForumindlægHej derude, Jeg vil gerne lærer lidt om hyperbler. Er der nogen af jer der kender en god hjemmeside, hvor man kan få en KORT introduktion til hyperbler og måske et lille fint bevis ? - håber I kan hjælpe herinde, for da jeg googlede det er der meeega mange sider og de sider jeg var inde i var i... -
Potensfunktion - b ?????
ForumindlægJeg har mundtlig matematik eksamen her på tirsdag, og jeg har et lille problem mht. at forklare betydningen af de indgående konstanter i en potensfunktioner. Jeg har styr på konstanten a's betydning, men hvilken betydning har b? en potensfunktion skærer jo ikke y-aksen... HJÆLP!!! -
Hjælp til besvarelse af spørgeskema om pension
ForumindlægHejsa Jeg er i forbindelse med mit studie i gang med et projekt omkring pensionsopsparinger, og til dette har jeg brug for din hjælp! Hvis du har 2-3 minutter til at svare på et lille spørgeskema ville det hjælpe mig rigtigt meget. Klik venligst på nedenstående link: https://survey.enalyz... -
Definition på aristokratisk kristendom
ForumindlægHej. Jeg har netop trukket historie i dag, til 24 timers forberedelse. Her har jeg trukket emnet "Hviderne," hvor der dukker en lille artikkel op omkring aristokratisk kristendom. Hvilket ikke står forklaret. Jeg ved det er meget relevant for emnet, men jeg kunne godt tænke mig en helt ... -
Er dette rigtigt ?
ForumindlægTo nerveceller møder i hinanden i henholdsvis dendritter og endeknopper. De rør dog ikke hinanden. Der er et lille mellemrum mellem dem, og dette kaldes en synapse. Denne er omkring 20 – 40 nanometer bred. Afstanden gør, at signaler ikke overføres elektrisk mellem to nervecellen, derimod e... -
Se om du kan finde ud af dette? :)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har skrevet et semesterprojekt om Framing og brugt 2 taler af henholdsvis Bush og Bin Laden. For at finde ud af hvordan det religiøse kommer til udtryk i politiske budskaber i de to taler. Jeg har også brugt Lakoff som snakker en del om Framing osv. Jeg skal imorgen til ek... -
Hvilespænding?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har sidste eksamen jer på tirsdag, hvor jeg skal op i kemi, men jeg er stødt på et lille problem jeg ikke kan finde ud af. Det omhandler elektrokemiens verden.Jeg forstår ikke, hvorfor hvilespændingen indfinder sig, når forskellen på elektrodepotentialet er størst? Når man h... -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHejsa! Jeg har en lille opgave som har jeg lidt problemer med..... Om en eksponentiel udvikling f, oplyses det at f(0) = 8 og f(2) = 2 Bestem en forskrift for f og angiv den ensakte løsning til ligningen f(x)=1 Håber der en der vil hjælpe.... :-) -
Religion..
ForumindlægHejsa.. Forventes der noget af en når man starter på c-niveauet? Jeg ved nemlig intet om religion, og har derfor overvejet bare at få en lille smule styr på noget. Derfor vil jeg spørge, om der er en smartere måde at gøre det på, end at finde en side på nettet hvor religionerne er beskrevet tilst...
