Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 17901 til 17920 af 27879
-
AT- eksamen 2011 Kryptologi
ForumindlægHej Jeg skal som så mange andre op til AT eksamen her til sommer, og har valgt at skrive om kryptologi i matematik og historie. Jeg har fået læst bogen "kodebogen" af Simon Singh, og kunne godt tænke mig at skrive noget ang Enigma maskinen. Jeg har lidt svært ved at finde en problemform... -
Matematik c HF skriftlig eksamen
ForumindlægHejsa. Jeg skal op til eksamen på onsdag og har selvfølgelig forberedt spørgsmålene, men tænker lidt hvad det nytter når man nærmest skal kunne huske formlerne og det i hovedet. Er der nogen som har et godt råd ang. den mundtlige eksamen til hvordn man bedst 'øver' sig til at kunne ... -
SOS
Forumindlæg10 mL 0,16 M propansyre titreres med 0,10 M NaOH. Der ”overtitreres” med 5 mL ekstra baseopløsning (dvs. 5 mL forbi ækvivalenspunktet). Tegn titrerkurven, idet du først beregner nogle få støttepunkter for kurven. - nogen der kan hjælpe mig? på forhånd tak mvh -
mediernes fremstilling af politikerne AT STX
ForumindlægHejza :) Jeg skal skrive om hvordan medierne fremstiller politikerne :) i samf. B og dansk A, hvor jeg i dansk har valgt at lave en dokummentar analyse og i samf. ved jeg ikke helt hvad jeg skal tage fat på :/ kan nogen komme med gode forslag? det er den film om mogens lykketoft, og hvis nogen... -
Forklaring på hvorfor folk med en længeregående uddannelse stemmer rødt.
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder med en samfundsfags opgave, der hedder "Venstres dilemmer". I den opgave er der en tabel der viser at der i gennemsnit kun er 28 % af venstres vælgere der har en lang eller mellemlang vidergående uddannelse, hvorimod Socialistisk folkeparti er helt oppe på over 50 %... -
AT HJÆLP - HASTER! HASTER! HAASTER!!
ForumindlægHej, Jeg skal skrive om De Unge Mødre i fagene dansk og samfundsfag. Under samf vil jeg tage nogle statistrikker, etc. men jeg aner ikke hvad jeg skal lave dansk - altså hvad skal jeg analysere? hvordan? skal det være en episode? og hvilken analyse model er der, dér? På forhånd tak! Har virrkelig... -
HJÆLP MIG TAK <3
ForumindlægEr det okay at bruge en af kameraternes notater til en 24 timers biologi eksamen? han var inde dagen før og fik et 10 tal, jeg harvalgt at tage hans noter og håbe på det bedste, er det lovligt? :i -
DANSK LÆSNING
ForumindlægHej alle. ;-) Vi har snart dansk læsning, altså skriftlig fsa.. jeg plejer altid at få 4, da jeg har svært ved, at fx se hvilket ord der passer ind i teksten, eller også synes jeg at der er flere mulige svar.. er der nogle der ved, hvor jeg kan øve mig, evt hjemmeside ? :) nogle der har gode idee... -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægHej jeg skal til optagelses prøve på stx den 7. april. Alt er mundligt, Fysik kemi, matematik, dansk og engelsk. Jeg går i 10 klasse. det jeg undrer mig over er om jeg kommer op i noget jeg har arbejdet med i 9 klasse eller noget fra 10 klasse. Er prøverne svære? Jeg vil gerne vide alt om optagel... -
Nok til 5min - Eksame mundtlig engelsk?
ForumindlægGuns and violence My topic: School shootings Why did I choose this topic? Interest Know more about it How can we stop the school shooting? Security in school Focus on students Easy access to guns Children and guns Gun laws (NRA) Violence in video games What causes school shooting? Hatred B... -
Engelsk disposition
ForumindlægNogen der ved hvordan man stiller en disposition op, så den ser ordentlig ud? - Jeg failer konstant, og det ligner bare ****. - Håber at nogen kan hjælpe? -
Hej folkens har virkelig brug jeres hjælp
ForumindlægHej allesammen. jeg gå på HF jeg skal skrive en synopsis om golfkrigen til ATP. jeg har nogen spørgsmål som jeg ikke kan svare på,, håber i kan hjælpe 1. Hvilket indflydelse havde kommunismen omkrigen golfkrigen 2. Hvad var Francis Fukuyama og Samule Huntingtons teori om den ny verdens orden Tak... -
Neukölln: so fern so nah, Tysk B eksamen 24 timer
ForumindlægHej Jeg har netop trukket teksten "Neukölln: so fern, so nah". Jeg forstår det overordnede i teksten, men synes den er svær at forstå! Derfor håbede jeg, at der var nogen som har arbejdet med teksten og dermed kender til de vigtigste punkter i teksten. Er der desuden nogen der... -
Rette en kronik. PLEASE :-/
ForumindlægJeg kunne virkelig godt bruge en til at rette min aflevering! Jeg er virkelig i nød, og min sidste udvej er SP. Jeg vil sætte utrolig meget pris på hjælpen! På forhånd tak! :-) -
Hvad er eksamen?
ForumindlægJeg har fået afvide at jeg skal til eksamen (Og jeg skulle have været til 3 andre men jeg vidste det ikke) Jeg ved ikke hvad eksamen er eller hvad man skal, det er i morgen. Hjælp mig. -
Dansk Eksamen - Romantikken.
ForumindlægHej alle sammen! :D jeg har trukket " Romantikken " i Dansk mundligt, og jeg mangler lidt hjælp til hvilken Novelle jeg kunne have om inden for Romantikken. og også gerne en perspektivering! jeg har arbejdet med : Ørneflugt og Tepotten. Nogle ideér? - på forhånd tak! :D -
Tekst til Romantikken
ForumindlægJeg er i den situation, at jeg snart skal til eksamen i romantikken, i dansk. Jeg har kigget efter nogle digte og eventyr jeg kunne vælge som tekst, men har ikke stødt på noget der fangede mig. Vi har allerede arbejde med; Guldhornene, i Danmark er jeg født, det er et yndigt land, indvielsen. Af ... -
Gym: C-, B- og A-niveau?
ForumindlægKære SP Jeg ved godt, at hvis man fx har matematik på C-niveau, så er det i et år man har det osv. Jeg har valgt matematik på A. Jeg vil godt forberede mig lidt till næste år, men jeg ved ikke, om jeg skal låne matematikbøger på A- eller C-niveau. Den måde jeg har forstået det på, er at a-niv... -
Periodeinddeling
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en old prøve om et par dage, og jeg sad lige og genopfriskede nogle perioder. Jeg er dog kommet ud i det problem at jeg ikke helt kan huske hvorfor perioderne skifter når de gør, og håber nogle kan hjælpe mig: Arkaisk tid - ca. 750 - 480 fvt. (slutter her pga. krig mell... -
Artikel - objektiv/subjektiv?
ForumindlægKan en artikel både være objektiv og subjektiv? Er en artikel subjektiv hvis der er en holdning fra en person der er blevet interviewet, men det er ikke journalistens holdning?
