Søgning på: religion c noter. Resultater: 17921 til 17940 af 76504
-
En lille oversættelse
Forumindlæghej, jeg har oversat en lille tekst fra dansk til engelsk, håber der er nogen der vil rette den . dansk tekst: John Bell, en kendt engelsk skuespiller, holdt meget af børn og tog ofte del i deres lege. Da nogle af hans venner engang skulle have børneselskab, meddelte han dem, at han havde en ov... -
Medieeksplosion
ForumindlægHejsa..Nogle som kan komme med nogle fordele/ulemper mht. Medieeksplosionen?Altså idoldykelsen, monarkiets dalene berømmelse...Altså det moderne samf. contra det gamle trad. samf.og måske noget om værdisambruddet?På forhånd mange tak.. -
Postmodernism in English litterature...??haster...
Forumindlæghey.. jeg skal til eksamen om kort tid, men jeg er simply lost i det omkring postmordernism.. min lærer har opgivet 5-6 sider på det.. men jeg forstår ikk hva jeg skal sige til det... er der nogen der ved det? jeg kan også sende de opgivede sider til den engel, der vil hjælpe mig.... -
Engelsk og sprogets udvikling
ForumindlægHejsa Jeg er desværre kommet i lidt af en knibe, vi er igang med vores ide-fase i forbindelse med AT-synopsisen, hvor vores overordnede emne er "rejser", altså skal opgaven indeholde en fysisk rejse. Personligt er jeg blevet helt vild med emnet "engelsk og sprogets udvikling",... -
SF og Sudan
ForumindlægForleden kunne DRs HORISONT endnu engang fortælle om den uhyggelige situation i Dafur-provinsen i Sudan, og tilbage sidder man med en underlig flov fornemmelse i munden. Hvad laver vores politikere? Hvorfor gør de ikke noget? Særligt er det påfaldende at de partier, der traditionelt hævder at vær... -
2.g opgave
Forumindlæghej jeg skal til at skrive 2.g opgave om Iran og dets præstestyre.......og tænkte på om der måske var nogle der havde nogle gode hjemmesider eller måake selv har skrevet historie opgave om det og kunne sende det til mig???Håber at der er nogen der ude dre kan hjælpe!!! -
4 højniveausfag?
ForumindlægKan det lade sig gøre at have 4 højniveausfag i 3.g når man er på den gamle reform. Det skulle efter sigende være muligt med 4 A-niveausfag efter den nye reform, men den gamle reform gør vel ikke kunsten efter? Venligst Cille -
Hobbes, Locke og Montesqieu
ForumindlægJeg er igang med at skrive historie opgave om nogle af oplysningstidens samfundsfilosofer Thomas Hobbes, Locke og Montesqieu.Jeg ville høre om nogen har skrevet om nogle af disse filosofer og derved muligvis kunne give mig vejledning eller inspiration? -
Frankrig.
ForumindlægHej med jer (: Jeg skal skrive en rapport om Frankrig, og så tænkte jeg på om i måske ved nogle specielle ting, eller bare vil hjælpe med noget info. Ved godt at jeg kan læse på nettet, det har jeg også gjort, men måske i kunne komme i tanker om nogle andre ting? (; Tak på forhånd. -
Historiopgave
ForumindlægHej.Jeg skal snart skrive historiopgaven i gymnasiet. Jeg leder derfor efter et emne. Jeg har tænkt på noget østeuropa fra 1945 og frem. Lidt nærmere har jeg tænkt på Balkankrisen. Men hvilke problemstillinger er der i Balkankrisen? og er det noget godt at skrive om? Nogle andre forslag? -
Danskhed
ForumindlægHvad er danskhed? Jeg skal bruge forskellige synsvinkler :) -
Terrorisme eller frihedskamp?
ForumindlægHej, jeg sidder med to spørgesmål i samfundsfag der lyder: Forklar er forskellen mellem frihedskamp og terrorisme. Sammenlign de forskellige former for terrorisme og forklar forskellene. Håber der nogle der kan hjælpe- -
Herman Bang "Kærlighed"
ForumindlægHejsa :o) Jeg har læst novellen Kærlighed igennem uadskillige gange, og kan ikke rigtig samle op på slutningen. Hvad tror I at den sidste sætning i novellen skal betyde? Kan der være noget symbolik? "Hun lå død med hovedet på siden, som en blomst, man har knækket; hun var død under hans sid... -
Socialisering!
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder fast i min AT ( mit emne er flugt) og derfor ville høre om I kunne hjælpe mig. Til min AT skal jeg bruge socialiseringsteori og relativ deprivation for at kunne besvare min problemstilling. Men jeg er lidt usikker på om jeg overhovedet bruge de rigtige teorier. og hvis der... -
perspektivering
ForumindlægHeej.. jeg sidder lige og tænker over hvordan man skal perspektivere buddhismen til kristendommen og/eller islam, hvis man nu trækker en tekst i buddhismen til eksamen.. Jeg ved godt at det afhænger meget af hvad der står i ens tekst, hvad det er man skal perspektivere til, men helt generelt ve... -
Gå sort
ForumindlægJeg ville høre om der var nogen der har prøvet at "gå sort" til en eksamen, som man ellers er mødt velforberedt til? -
2 ord?
Forumindlæger lige ved at læse om kristendom, men er faldet over 2 ord som jeg ikke helt forstår: disciple og ekstelogi.. hvad betyder de 2 ord? -
medborgere og statsbogere
Forumindlæghej alle sammen har lige et spørgsmål, hvad er forskellen mellem statsborgere og medborgere? -
eksamen !!!!!!!
Forumindlæghej .. jeg er en dreng som skal op i eng. mundtlig prøve her om kort tid. ( 9. klasse ) jeg har valgt som selvvalgt opgave at fortælle om '' racism'' ... dog har jeg kun 5-6 minutter til mit selvvalgte opgave !!! nogle mennesker her, der kan give nogle gode råd. ... -
Krisen i Mellemøsten
ForumindlægNogen der ved om en krise/krig som denne er sket før i historien?Tror I at det vil ske igen, og hvad kunne man gøre for at stoppe/forhindre det?
