Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 17941 til 17960 af 28854
-
SSO idéer
ForumindlægJeg har efterhånden besluttet mig for at skrive SSO i fysik, efter et større dilemma mellem historie og fysik.Af emner har jeg tænkt på:Verdensbilleder - (Hvordan man betragtede solsystemet, med basis i solen og jorden hhv. som centrum) Det som trækker mest indtil videre.Vakuum - Læste om vakuum ... -
Skift fra HTX til STX?
ForumindlægHej. Jeg står med det problem at jeg meget gerne vil skifte gymnasium. Efter at have fået en ny klasse her til jul synes jeg at det er gået helt galt socialt. Jeg føler mig lidt malplaceret i klassen, da jeg har meget lidt til fælles med de fleste i klassen. Jeg kunne godt tænke mig at skifte gym... -
sætninger fra dansk til spansk - hjælps søges!!
ForumindlægEr der nogle søde mennesker, som vil rette disse sætninger igennem?? :) Jeg er ikke så god til spansk! 1) Fortælleren kan godt lide sit kvarter. - El narrador le gusta su barrio. 2a) Han synes, - Piensa, 2b) det er meget mere interessant end noget andet. - es mucho más interesan... -
Studieskift fra medicin til andet studium
ForumindlægHej. Jeg er færdig på 1. år af medicinstudiet i Århus og har bestået alle mine eksaminer. Det var min plan, at jeg ville tage det første år for derefter at vurdere, om jeg skulle læse videre. Jeg har besluttet at skifte til et andet studie. Jeg har tænkt på følgende uddannelser: DTU: ... -
Gennemsnit i gymnasiet - dumper jeg?
ForumindlægHej alle! Det forholder sig sådan at jeg indtil videre har et gennemsnit på 3.5 i gymnasiet. Jeg har dog ikke fået årskarakterer eller været til eksamener endnu, så jeg ved ikke hvordan de kommer til at påvirke mit gennemsnit... Mit problem er bare, at jeg i skolen er en stille pige og ikke... -
Behaviorisme og samfundssyn?
ForumindlægHej Alle.. I mit AT-projekt har jeg så valgt at have om det behaviorstiske gennembrud i psykologi (naturvidenskabelig metode) og samfundsfag (samfundsfaglig metode).. I psykologi er min tanke at jeg selvfølgelig skal ind og forklare hvorfor behavioristerne mener som de gør/gjorde - at samfundet e... -
NOTATER
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg skal snart til skriftlig årsprøve i biologi (2.g), og ville høre om nogle har nogle gode notater omkring fysiologi og biokemi (i det hele taget noget). Jeg fatter fx ikke ret meget af ATP-regnskab og citroncyrecyklus...På forhånd takHilsen Louise -
Hjælp mig!!!!!!
ForumindlægHjælp mig! Vi har enggang i en biologi time lavet et forsøg hvor vi slog en fisk ihjel og skar den op. Altså var den "ny-død" da vi dissekerede den. Da vi fandt blandt de mange indvolde fandt fiskens hjerte så vi at det stadig slog. Hvorfor?Er det fordi der stadig er ilt i blodet så der... -
AT - Kommunikation
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til vejledning på torsdag omkring AT med kommunikation som hovedemnet. Jeg har valgt Biologi B og psykologi C med emnet: langvarig stress og dets kommunikation med kroppen, der er bare det problem at jeg ikke kan komme på nogle spørgsmål som kan sammenflettes mellem de... -
Må man nøjes med at lave referat af forsøg?
ForumindlægHar valgt biologi som ét af mine fag til AT, og skal derfor havde et forsøg med. Kan ikke selv nå at lave et forsøg, så skal finde et jeg kan bruge. Skal jeg finde et forsøg som er blevet publiceret eller må jeg godt nøjes med at skrive et kort referat af hvad de gjorde i forsøget og hvad result... -
Glutamat
ForumindlægHej vi er en gruppe på skolen der laver en opgave hvor vi skal undersøge transmitterstoffet glutamat det er næsten umuligt at finde noget om det på nettet, så er der nogen der evt ved noget om glutamat og om hvordan det sætter sig på NMDA-recepotoren. (dette har også meget med biologi at gøre)... -
Gensplejsede tomater
ForumindlægHej.Jeg sidder og sveder over en biologiafl. til i morgen og håber at en af jer kan hjælpe. Opgaven kan ses her:http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1993/Opg%201%20Gensplejsede%20tomater.docOg jeg kan ikke finde ud af opgave a og b på side 2Er der nogle af jer der kan give et kort o... -
En lille mus... (bio)
ForumindlægHey!Er der nogle, der vil komme med nogle guldkorn til følgende opgave...http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1996/opgave%207%20Stofskifte%20hos%20mus.doc Det er ikke en opgave, der skal afleveres, men det er bare en, som vi lavede i timen, der ikke blev gennemgået... Har selv nogle... -
Jeg har et spørgsmål ang. eksamen
ForumindlægJeg går i 2.G, og jeg har været oppe i fuld pensum sidste år(i både biologi og kemi) de andre slap, og fik de to fag overført.Spørgsmålet er så :Skal de så ikke op i flere eksamner end mig i år ?(jeg har været oppe i 2, de har været oppe i nul)Håber jeg får et svar! -
Et skub ad vejen
ForumindlægHejsa :-)Er der please ik' nogen, der evil hjælpe mig med denne bio opgave..?http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1996/Opgave%201%20Blødere.docJeg har lidt svært ved genetik, så jeg er fuld i gang med at læse på det og prøver samtidig at løse denne opgave... -ville være rart med... -
Digt der beskriver forelskelse - HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har valgt at min AT-emne skal være forelskelse i biologi og dansk. Bilogi: Forelskelse opstår pga. kommunikation mellem nerveceller og hormoner. Dansk: Hvordan formidler man den uhåndgribelige følelse af forelskelse? Jeg søger hjælp til at finde digte til en danskfaglig analyse, hvor f... -
Eksamen?
ForumindlægHejsa! Jeg skal op til biologi-eksamen på c-niveau om ca 3 uger. Men mit spørgsmål lyder så: De billeder og figurer som bliver vist, er de meget svære, og hvor mange spørgsmål, skal man ca besvare? Jeg frygter virkelig at jeg pludselig går i stå. Så håber der er nogen der vil give nogle gode rå... -
Anabolske Steoider
ForumindlægHej. Jeg har svært ved at finde impiri med dybde til mit emne omkring anabolske steoider(biologi) og det etiske omkring doping(idræt). Er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget omkring dette? Især det biologiske-biokemiske omkring anabolske steoider - normal muskelopbygning og ved misbr... -
Biologieksamen-Perspektivering
ForumindlægHej allesammen!Skal snart til biologieksamen (1g). Under emnet "Biologi som Videnskab" mangler jeg noget at perspektivere. Emnet indeholder begreber som "Cellen", "Celledeling", "Proteinsyntesen" og "Evolutionsteori".Er der nogen, der har ideer?&g... -
TI-85 lovlig til afgangseksamen?
ForumindlægHar fået min gode gamle ti-82 stjålet :'(Men har fået det fantastiske tilbud at købe en TI-85 til 200,-Men inden jeg køber den vil jeg lige være HELT sikker på at den er lovlig at bruge til biologi- og matematikeksamen (a+).Skulle jeg selv mene at den var, men vil stadig gerne høre et "j...
