Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 17981 til 18000 af 39386
-
Maj 2005
ForumindlægHey, nogen som vil tjekke disse resultater samt hjælpe mig med enekelte opg?opg1:a) 2-amino-4methylpentansyre Da der findes 1 asymmetrisk c-atomb) 1: oxidation 2: reduktionc)CH3-CH(CH3)-CH2-CH2OH + OH-C(CH3)=O -> CH3-CH(CH3)-CH2-CH2-O-C(CH3)=O + H2Od)måske noget med hydrogenbindingerne???... -
Hvordan skal dette spørgsmål forstås...
ForumindlægSpørgsmålet lyder sådan: Til 100 mL rent vand sættes 10 mL 0,60 mol/L saltsyre. a) Beregn pH i opløsningen. pH = -log (ss) cs = 0,60 mol/L Men når jeg sætter tager -log(0,60) får jeg 0,221848749616, hvilket jo er et alt for lille tal... kan I fortælle mig hvad jeg skal gøre? På f... -
Hælp til Logaritme og asymptoter!!
ForumindlægHejsa er der nogen der kan hjælpe mig med de her spørgsmål? - hvorfor er det man ikke må tage log til et negativt tal? - Hvad menes der med at en asymptote, kan findes de steder hvor funktionen ikke er deffineret? - hvorfor bruger vi log til beregning af pH-værdier? - hvordan hænger pH-formlen sa... -
Calcium-ionen binder alkohol?
ForumindlægHvorfor kan calcium-ionen binde alkoholer? -
En studentereksamens opgave. om pH-værdien i en sø. Hjælp
ForumindlægI en sø måles pH-værdien til 4,7.a) Beregn [H3O+] .Når en sur opløsning tilsættes kalk CaCO3, sker følgende reaktion:H3O+ + CaCO3 → CO2 + H2O + Ca2+(Reaktionsskemaet er ikke afstemt)b) Afstem reaktionsskemaet.c) Forklar, hvad man forstår ved en base.Hvilket stof reagerer som base i den angi... -
Poisson fordeling
ForumindlægHejJeg er ved at gennemgå pensum til en snarlig eksamen - og er kommet til poission fordeling.Jeg har fattet, at fordellingen ikk er normalt fordelt, men derefter er jeg også ret lost.Nogle kan komme med en kort forklaring af den ?På forhånd tak.VH Kath.Bioproces ing. 2. semestre -
Ligandfeltteori
ForumindlægSidder med en møgopgave af kaliber.Skal beregne data indenfor ligandfelt teori.Sidder med en molekyles som antages at være tetrahederisk.Centralatomet er en kobber(II)ionliganderne er 4 Chlorider.Samlede ladning er [CuCl(4)]^-1Har beregnet data i Argus lab.Kan aflæse værdier, direkte, for de fors... -
Reaktionshastighed
ForumindlægJeg er lige igang med et forsøg hvor man undersøger reaktionen mellem persulfationer og iodidioner. I forsøgets teori står der at opløsningens samlede indhold af ioner har en vis betydning for reaktionshastigheden, derfor gør man iodidkoncentrationen mindre ved at erstatte KI med NaCl. Det forstå... -
Syrehydrolyse af halm - hvordan virker syre som katalysator rent kemisk?
ForumindlægHej :-) Jeg er i gang med en opgave om fremstilling af bioethanol, og jeg undrer mig over hvordan syre virker rent kemisk som en katalysator for nedbrydning af lignocellulose til cellulose, hemicellulose og lignin. Hvorfor bruges syre til at nedbryde de kemiske bindinger mellem cellulose, hemic... -
Vedr. Mundtlig Kemieksamen?
ForumindlægHej.. Min lærer har givet os en liste med alle overskrifter, som vi kan komme op i. Men så skal han yderligere give os en liste med de spørgsmål vi kan komme op i mindst 5 dage inden eksamen. Vil det så sige at dét han har givet nu kun er emnerne, mens det han giver 5 dage inden er de specifikke ... -
alkoholer
ForumindlægHej er der nogen der ved noget om alkoholers syre baseegneskaber skal nemlig svare på hvad der sker når en alkohol blandes med henholdsvis saltsyre og natriumhydroxid. -
svær kemiopg.
ForumindlægHej kan slet ikke se hvilken stoffer jeg får. Er der nogen der kan hjælpe med navngivning En forbindelse, A, der ikke er optisk aktiv, har molekylformlen C16H16Br2. Når man behandler A med stærk base, får man en kulbrinte, B, som har molekylformlen C16H14. Kulbrinten B kan ved reduktion med bri... -
Røntgenpulverdiagram
ForumindlægHej Jeg ville egentlig bare lige høre om nogle af de kloge mennesker her på siden kunne fortælle mig lidt om røntgenpulverdiagrammer og optagelsen heraf, eller om I evt. vidste et sted, hvor man kunne læse om det. På forhånd tak Maria -
Behøver jeg gå til eksamen???
ForumindlægJeg tager i øjeblikket matematik som GSK-fag, og skal til eksamen om et par dage i matematik til B-niveau. Da jeg næste år tager matematik på A-niveau, er jeg i tvivl om, min B-niveau karakter overhoved kommer til at betyde noget. Jeg ved den skriftlige B-niveau karakter tæller 1/3 af den samlede... -
Isoeletriskpunkt!
ForumindlægHvad betyder isoeletriskpunkt? -
Hvilken vej vender reaktionspilen?
ForumindlægHer er noget, jeg har undret mig over. Hvis man ser på en reaktion, fx HCl + H2O -> Cl- + H3O+ eller C + O2 -> CO2 hvordan kan man så vide, at reaktionen sker i den angivede retning? Hvorfor kan følgende ikke lade sig gøre: Cl- + H3O+ -> HCl + H2O CO2 -> C + O2 Er det muligt at vide... -
farver
Forumindlæghey derude, hvorfor er phenolphthalein i syreform uden farve, mens baseformen har farve ? - i min bog står der at det har noget med farvestoffer at gøre. men jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor det er. håber er der nogen der kan hjælpe. på forhånd taaaak -
Beregn rumfanget af de udviklede gasser ved temperaturen 200 °C
ForumindlægBeregn rumfanget af de udviklede gasser ved temperaturen 200 °C. Er der nogen der kan fortælle mig hvilken formel jeg skal bruge, hvordan jeg beregner dette? På forhånd tak. -
Forskel på redoxreaktion med organisk stof og uorganisk stof?
ForumindlægHvad er forskellen mellem en redoxreaktion med uorganiske stoffer og organiske stoffer. Jeg ved godt hvad organisk og uorganiske er, men kan ikke gennemskue forskellen i reaktionen. -
Karaktergennemsnit
ForumindlægJeg står i den situtation at jeg har brug for nogle gode karakter til sommer, så jeg kan bestå gym. Jeg ved bare ikke helt hvordan man skal regne karaktersnittet ud. Er der nogen der ved hvordan det regnes ud? Jeg har et link til mine karakter. [URL]http://www.badongo.com/pic/513642[/URL]
