Søgning på: matematik fp10. Resultater: 18001 til 18020 af 31486
  • Fremskrivningsformlen

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen som ved noget om rentesregning? Sidder nemlig og skal til eksamen i matematik, og har fået et spørgsmål der lyder: Hvor dan kan man anvende fremskrivningsformlen kn= k0(1+r)^n til at beregne de forskellige bogstaver i formlen? På forhånd tak ..
  • Løs ligning?

    Forumindlæg
    Hej :) I matematik har jeg fået en opgave hvor jeg skal løse denne ligning: 13/4k : 5k/(2·3k) = 2 Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe den an? Skal jeg starte med at finde fællesnævner eller? Tak på forhånd :)
  • Løsning af eksamensopgaver :(

    Forumindlæg
    Hejsa! Er der nogen der har eller ved hvor jeg kan finde løsningerne til eksamensopgaverne i matematik A htx? Leder efter disse: 30. august 2011 16. december 2011 Mvh Anette
  • Lommeregner

    Forumindlæg
    Heej alle. Har matematik på B-niveau, og har stadig ikke fået fat i den lommeregner vi skal bruge da min mor eller far ikke lige kan finde pengene til den..:( Det er en TI-nSpire CAS. Er der nogen som muligvis har en de vil sælge? På forhånd tak.
  • Mundtligt 1-årigt A-Niveau

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der ude der har været oppe i mundtligt matematik eksamen i 1 årigt A-niveau?I så fald - hvordan gik det? og vad kom du/i op i?Tænker især på eksamensspørgsmålet og formuleringen af dette...På forhånd tak/Casper
  • Polynomier

    Forumindlæg
    Hej Jeg er gået i stå med en opgave som lyder: omskriv ligningen x-1/x=4 til en andengradsligning, jeg har ledt i min matematik bog efter nogle oplysninger, men der stod desværre intet.: kan nogle hjælpe? På forhånd tak :)
  • Reducér udtrykket

    Forumindlæg
    Hej. Jeg var oppe i matematik sidste uge og skulle reducére et udtryk.Er der en der vil prøve at løse denne:4(p+q)^2 - 8q(q-p)Er nemlig ikke så god til det, men vil gerne lige se om jeg har fået det rigtige, selvom jeg tvivler.På forhånd tak!
  • Haster!

    Forumindlæg
    Hej :) jeg skal op til matematik eksamen i morgen, og der skal jeg bla. svare på dette spørgsmål: Gør rede for hvorfor en funktion ofte er grundlaget for matematiske forudsigelser/prognoser? Det ville være dejligt hvis nogle kunne hjælpe mig? på forhånd tak
  • Pris på bog?

    Forumindlæg
    Heeeeej Nu nærmer året sig jo, hvor man finder ud af hvilke bøger man mangler og dermed skal betale for... For mit vedkommende mangler jeg:Eksamensopgaver i matematik. [2B] 1998Er der nogen som kender en ca. pris på sådan en basse?Nicko-V
  • Andengradsfunktioner

    Forumindlæg
    Hej jeg har jeg skal op i mundtlig matematik C jeg har fået udleveret mine spørgsmål og jeg har problemer et 1 1. Giv et eksempel på hvordan andengradsfunktioner finder anvendelse i økonomiske sammenhænge. DU ville være til stor nytte og gavn hvis du kunne hjælpe mig med dette:D
  • Ligningsløsning med rødder

    Forumindlæg
    Sidder med et spørgsmål til en mundtlig matematik årsprøve hvor et af underpunkterne er: ligningsløsning ved at tage rødder Er det her meningen at man skal beskrive hvordan man løser ligninger med potensregneregler eller hvordan man finder rødderne i et andengradspolynomium? På forhånd tak
  • to ligninger med to ubekendte

    Forumindlæg
    Hej er der nogen, der kan give et eksempel på to ligninger med to ubekendte: Opgaven lyder således: Du skal desuden via et eksempel med en perspektivering til et konkret problem illustrere, hvordan 2 ligninger med 2 ubekendte behandles. Jeg skal bruge den til matematik disposition, så det vil vær...
  • ÆGYPTISK MAT - VIGTIGT

    Forumindlæg
    SKal besvare følgende: Diskuter hvorvidt en centralmagt og brugen af matematik er nødvendig for at opnå maksimalt udbytte af landbrug i områder, hvor oversvømmelser er grundlaget for frugtbarhed (flodkulturer)??? Har ikke en ide :( det haster virkelig. please. hjælp :((((
  • Ensvinklede trekanter.

    Forumindlæg
    Hej.. Skal til matematik c mundtlig eksamen om et par dage og et af spørgsmålene lyder: Gør rede for regning med ensvinklede trekanter. ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, men håber der er nogen af jer derude der kan hjælpe. på forhånd tak..
  • Potentielle udviklinger

    Forumindlæg
    Hej håber nogen kan hjælpe!Jeg skal snart til mundtlig matematik. Jeg går i gymnasiet og der skal man ikke regne men bevise. Så jeg skal altså bruge nogle beviser der handler om potentille udviklinger kan nogen hjælpe.?
  • Eksaponentiel sammenhæng - HJÆLP!

    Forumindlæg
    Sidder og laver dispositioner til mundtlig matematik. Kan I hjælpe med at: gør rede for eksponentiel sammenhænge y=b*ax .. OG komme ind på betydningen af tallene a og b (udled formlerne) Håber du kan hjælpe?! :D
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Goddag alle sammen :)Jeg skal til en optagelsesprøve i morgen hos amtsGymnasiet :)Jeg skal op i Fysik, dansk, matematik. Hvad niveau er det på?? Jeg har sådan nogenlunde styr på tingene. Er det lige meget hvilket tøj, man har på?? :) Jeg håber I kan svare på disse spørgsmål MVH Pi*x2
  • Eksamen, hvordan?

    Forumindlæg
    Hvordan er det at det foregår til mundtlig matematik eksamen? Må man bruge sine noter fra forberedelsen, som man må i andre fag (og hvordan man står jo med ryggen til noterne), eller skal man kunne det hele udenad, så man kigger så lidt på noterne som muligt..?Og hvad kan man sige hvis man kommer...
  • Årsprøve..

    Forumindlæg
    Hej!Har lige et spørgsmål ang. årsprøve. Når man kommer ind til individuel eksamination, er det så beviser og sådan noget man skal fortælle (ligesom i matematik)?? Eller skal man regne nogle opgaver ud og vise dem?Håber nogen vil hjælpe, da jeg er så forvirret ang. dette..
  • Komplekse tal

    Forumindlæg
    Hej...Jeg skal op i matematik i morgen, og sidder og gennemgår de komplekse tal.Beviset for additionsformlerne nr. 2.Jeg forstår ikke hvorfor:cos(90-u)=sin(u) og sin(90-u)=cos(u)???mille