Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 18021 til 18040 af 42938
-
potens funktioner
Forumindlæghej forklare betydningen af tallene a og b i regne forskriften( se vedhæftet fil) det er betydningen af a jeg er usikker på. jeg har nu skrevet a = udviklingen i % for par pust i ballonen men min lære havde skrevet "ikke helt rigtig, men det er ikke til at afgive en god forklaring på a... -
Hvordan sammenligner jeg to digte?
ForumindlægHej, Jeg skal op til Mundtlig dansk eksamen på mandag og har brug for lidt hjælp, har afleveret synopsis Jeg har trukket Storby-lyrik med udgangspunkt i Dan Turell Som digt har jeg valgt at analysere Michael Strunge's "Den hæslige by" Derudover har jeg valgt at sammenligne den og fi... -
Afstemning af respirationsprocessen - Hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg skal til eksamen forklare mundtligt, hvordan jeg afstemmer respirationsprocessen.. Nu er jeg ikke så skrap til kemi....... - Og det kniber lidt med at finde en simpel, let måde at forklare, hvordan jeg afstemmer C6H12O6 --> + 6O2 --> + 6H20 Kan nogen - på enkelt vis forklare, ... -
Andengrads ligninger
ForumindlægHej (: Jeg sidder med et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen, som jeg har prøvet at løse flere gange. Men jeg får ikke det samme svar grafisk og ved beregning. :( Spørgsmålet er: Løs andengradsligningen f(x) = g(x) ved beregning og grafisk f(x) = x^2-2x-3 og g(x) = x+2 - jeg går ud... -
Regneregler til monotoniforhold?
ForumindlægHalløj :) I et spørgsmål under differantialregning til mundtlig eksame, skal jeg redegøre for regneregler der kan benyttes til at bestemme monotoniforholdene... Umiddelbart havde jeg tænkt på regler som (f(x)+g(x))' = f(x)'+g(x)', men jeg kan ikke se hvordan det hjælper mig med at fin... -
definere cosinus og sinus
ForumindlægHej med jer :-) Jeg er i gang med at forberede mig til min mundtlige eksamen i mat B , og vil bare lige hurtigt høre jeg om følgende.. Jeg skal i det ene af mine spørgsmål definere cosinus og sinus. " Gør rede for definition af cosinus og sinus" .. Jeg er lidt usikker på om jeg bare ... -
Ligefrem og omvendt proportionalitet
ForumindlægHej! Jeg skal op i mundtlig matematik C eksamen her om lidt og har generelt mange problemer med matematik. Vi har fået et spørgsmål omkring ligefrem og omvendt proportionalitet, som jeg simpelhen ikke forstår, hvordan jeg skal svarer på. Det er specielt denne del der er svær for mig at forstå: G... -
Hjælp til sinusrelationer + arealformel
ForumindlægHej. Er igang med forberedelse til deen mundtlige eksamen og er gået i stå ved ølgende spørgsmål. Du skal redegøre for definitionen af cosinus og sinus. I den forbindelse skal du behandle sinusrelationerne og arealformlen T=½*a*b*sin(C). Skal jg så bare bevise sinusrelationerne eller s... -
HJÆLP. Sammenhænge i retvinklede og vilkårlige trekante
ForumindlægHej jeg er ved at forberede min mundtlige matematik eksamen i mat a. Jeg er i gang med trigonometrien, hvor jeg først kort skal redegøre for de sammenhænge der gælderi retvinklede og vilkårlige trekanter. Mit problem er, at jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal antage dette og hvordan jeg b... -
Udregning af renter! HELP
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til den mundtlige matematik eksamen imorgen og vil lige arbejde lidt på renter, for det er jeg ikke så god til... Er der nogle der kan vise mig hvordan man regne disse opgaver ud?? :) Det ville være en rigtig stor hjælp! Jeg satte 500 kr. i banken for 15 år siden ... -
Forklaring af analyse og vurdering
ForumindlægHej :) Jeg har lige trukket mit emne til min mundtlige eksamen. Men der er bare en enkelt ting, som jeg er i tvivl om, som at jeg håber I kan hjælpe med :) Kort uddrag af min opgaveformulering: Fedme Med udgangspunkt i vedlagte materiale og relevant eksperimentelt arbejde skal du forberede en fre... -
hjælp til artikelanalyse om de 7 dødsynder og L.O.C
ForumindlægHej jeg skal til mundtlig eksamen i dansk. jeg har trukket de 7 dødsynder og har fundet en artikel fra BT med L.O.C og hans album Melankolia/xxxCouture. www.bt.dk/underholdning/l.o.c.-doedssyndernes-fortolker Jeg skal så analysere artiklen, men er helt tom omkring det med at analysere artikler,... -
Synopse - Digtetanalyse
ForumindlægPå fredag skal jeg op i dansk mundtlig eksamen. Jeg har trukket romantikkens lyrik og har tænkt mig at analysere digtet "I Danmark er jeg født - af H.C. Andersen. Er færdig med min analyse, fortolkning samt perspektivering, men i min synopse står der under punktet "præsentation af analy... -
Jeg laver dit engelsk - du laver mit tysk
ForumindlægHey.. Jeg var så uheldig at trække mundtlig tysk til eksamen i 9. klasse, og tysk er virkelig noget jeg ikke kan finde ud af. Derfor håber jeg at der er nogen der kan bruge noget hjælp til engelsk og omvendt hjælpe mig med tysk; Jeg laver dit engelsk oplæg, du laver mit tysk oplæg. Vi giver hina... -
Reglen for differentiation af et produkt af differentiable funktioner?
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og skal til mundtlig matematik eksamen (A) i næste uge, og som bekendt får man spørgsmålene på forhånd så man kan lave såkaldte drejebøger til dem. Men jeg er løbet ind i et problem: Jeg skal bevise reglen for differentiation af et produkt af differentiable funktioner, men ... -
Elefantens fordøjelsessytem
ForumindlægHej! Er der nogen der kan give en uddybende forklaring af Elefantens fordøjelsessystem? Gerne med en forklaring om enzymerne i munden og hvordan nedbrydningen starter før den kommer ned i blindtarmen hvor den hovedsagelige nedbrydning sker. Vil også gerne vide hvordan caecum, pancreas og levere... -
Definition af log(x) som den omvendte funktion til eksponentialfunktionen 10^x
ForumindlægHej med jer :) jeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik eksamen på b niveau. Mit problem er at jeg ikke forstår ret meget af logaritmer. min klap går fuldstændig ned. derfor har jeg svært ved hvordan jeg skal definere logaritmefunktionen log(x) som den omvendte funktion til eksponenti... -
bare et hurtigt spørgsmål! PLS
ForumindlægEr igang med at lave min disposition til min engelsk mundtlige eksamen. Mit emne er gun violence. Nu er jeg så gået i stå over, - firearm. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal skrive/sige om firearm? (skydevåben) Det hænger jo så sammen med våbenlov i usa, og alt det andet. Jeg starter med at fortæl... -
faktorisering
ForumindlægHejsa :-) Jeg er i gang med at forberede mig til min mundtlige eksamen i mat B, men er blevet i tvivl om følgende.. Mit spørgsmål lyder : Gør rede for andenradspolynomiets graf samt for faktoriseringen af andengradspolynomier Jeg har fint styr på dette, men er dog i tviivl om, hvad jeg elle... -
STX Tysk A-niveau, fortsætter
ForumindlægHej alle. Jeg går på STX (2.g) og jeg har fire A fag. Samfundsfag, engelsk, dansk og historie. Jeg har tysk på B-niveau (fortsættersprog) Men jeg overvejer lidt at hæve det til A-niveau så jeg får 5 A fag. Så kan jeg jo gange mit snit med 1.03, hvilket ville være fantastisk. Jeg ligger på 7 både...
