Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18021 til 18040 af 32350
  • Sekant

    Forumindlæg
    hej :) jeg kan simpelthen ikke forklare hvad en sekant er. nogen der kan hjælpe mig?
  • Tan,Cos og Sin

    Forumindlæg
    Hej alle vi er lige gået i gang med sådan nogen opgaver, og har lidt svært ved det.. Nogen der kan forklare mig hvordan man laer opgaven så jeg kan gå i gang med de andre :)
  • Language

    Forumindlæg
    Hej med jer, Når jeg indsætter: \usepackage[danish,english]{babel} Får jeg en warning i texniccenter, og jeg ved ikke om det bare skal ignoreres, eller om det er fordi jeg gør noget forkert. Hilsen Rasmus
  • Læsemængde på uni

    Forumindlæg
    Hej. Af ren nysgerrighed synes jeg, at det kunne være dejligt hvis I kunne skrive hvor mange sider i gennemsnitligt forventes at læse dagligt på jeres studie. De fleste angiver det i timer, men læsehastighederne varierer jo. Derfor er jeg nysgerrig efter antallet af sider. Tak på forhånd
  • Matematisk beskrivelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg har fået en probkem formulering hvor i der står at jeg skal lave en matematisk beskrivelse. Hvordan gør man det? Hvilke elementer skal der være med der? Har spurgt min vejleder, men svaret gjorde det ikke lettere for mig. Håber der er nogen der kan/vil hjælpe :)
  • regne tal til procent

    Forumindlæg
    I dag lever kun 800 millioner kristne ud af verdens godt 2 milliarder i Vestens lande. Hvis jeg skal regne hvor meget de 800millioner er i procent. Tak på forhånd
  • Snit på 7.8.

    Forumindlæg
    Hey jeg står et snit på 7.8, det er noget jeg forholsvis holder stabil. Mine største drømme og forhåbning er at blive revisor eller økonom, men med et snit på 7.8 opfylder jeg så det krav?
  • Vektor og normal vektor

    Forumindlæg
    du har en linje med -2x +4y -8 = 0 Du skal bestemme: a) Koordinaterne til linjens normalvektor normalvektor n ? ? er der nogle har idea ??
  • Hjælp til en ligning

    Forumindlæg
    Denne her kan jeg ikke rigtig komme igang med, håber en kan hjælpe: Den ene rod i x^2 + 6x + a = 0 er -2. Bestem a og den anden rod. Hvordan kommer jeg igang og hva gør jeg håber en kan skærer det ud i pap for mig.
  • Nulpunkt

    Forumindlæg
    jeg skal prøve at vise at f har kun ét nulpunkt.. Er elendig til det, har brug for et skub for at komme i gang med resten af opgaverne f(x) = (x-1) * (x^2-4x+6)
  • TI89 til salg

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har en "TI89 Titanium til salg" Jeg Har købt den d. 13.09.07 i "Bog & idé", så den er faktisk helt ny. Jeg er droppet ud af mit studie for en måned siden og skal bare af med den. Jeg har stik, manual og Garantibevis til den. Jeg skal bare af med den, så er til a...
  • At opløfte noget på en lommeregner

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og har det problem med at jeg ikke kan finde ud af at opløfte noget på iPhone standard lommeregner. Fx 2 opløftet i 0,6
  • tal med udråbstegn

    Forumindlæg
    hej.. jeg sidder og skriver om sandsynlighedsregning, men så er der i nogle af eksemplerne at der fx. står: 0!=1 6!=747 kan jeg få en lille forklaring på hvad dette betyder?
  • Rette?

    Forumindlæg
    Er der ikke nogle der vil rette min mat. aflevering? Den består kun af 5 opgaver! Den skal aflevers i morgen, så det ville være godt med noget feedback!
  • Grundtvig og skole

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig lidt, I'm lost. Jeg skal skrive en dansk stil: Jeg skal skrive et essay om Grundtvig, skole og indlæring, hvori jeg også overvejer Grundtvigs betydning for nutidens syn på skole og indlæring i Danmark. Men jeg er helt væk, for ved slet ikk hvad jeg skal skrive...
  • √2∙x^2- √2∙x-√8=0

    Forumindlæg
    Hej. √2·x^2- √2·x-√8=0 Jeg skal på en eller anden måde have løst ligningen uden brug af lommeregner. Jeg har solvet den på lommeregneren og x=-1 eller x=2. Nogen der kan hjælpe mig med mellemregningerne?
  • Chance og sansynlighed

    Forumindlæg
    Hej Jeg har ledt efter et godt link, har også kikket på webmatematik.dk, men har ikke fundet et godt sted hvor jeg kan lære om chance og sansynlighed. Hvor kan jeg finde det ? På forhånd tak for hjælpen Venlig hilsen Eva
  • Undersøg en beregning.

    Forumindlæg
    God aften ! Jeg sidder med disse opgave, skal besvares ud fra uploadet dokument: 1) Læs artiklen og noter hvad der oplyses om kommunernes reduktion af medarbejdere (i %), herunder det tidsrum der er tale om. 2) Undersøg om beregningen af at dette svarer til 10.000 såfremt s...
  • SRP - lige et par spørgsmål..

    Forumindlæg
    Hej allesammen.. Jeg sidder og skriver SRP i biologi og kemi, og har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan svare på.. 1. Når man skriver om et forsøg i kemi, medtager man så også en liste over apparatur og kemikalier, eller er det nok bare at nævne hvad man har brugt under fremgangsmåden? 2...
  • Hvilken vej synes i man skal vælge

    Forumindlæg
    Jeg er i gang på en Produktionsskole og skal videre med at arbejde i en butik efter sommerferien, men mit problem er at jeg gerne vil starte først på avu undervisning derefter HF undervisning. Men jeg ved bare ikke hvilken vej jeg skal vælge om det skal være Fjernundervisning eller AVU Enkeltfag ...