Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 18061 til 18080 af 27764
-
Når man skal til afgangsprøve ..
ForumindlægJeg er en pige i 9. Klasse, jeg skal til afgangsprøve i engelsk mundtlig her om et stykke tid. Men sagen er at jeg er okay til det med grammatik men når vi skal 'snakke' engelsk - bliver jeg bange. Jeg tror jeg har en forbi. Jeg har prøvet at lave det samme indlæg og følge nogle af råd... -
Schack von Staffeldt: ”Ved søen"
ForumindlægHej. Jeg håber VIRKELIG at der er en der vil hjælpe mig med disse to spørgsmål. 1. Hvad er holdningerne i digtet? 2. Hvad er budskabet? Og temaerne? Jeg har indskrevet digtet nedenunder (i kursiv) på forhånd tak :) — Og medens de Bölger fare afsted, Mig synes at ogsaa jeg skulde med, Og ... -
Student på tirsdag.
ForumindlægHejsa :) Jeg bliver student på tirsdag d. 26/06.07 og det glæder jeg mig selvfølgelig MEGET til. Jeg skal op til dansk som den aller sidste eksamen, og jeg har egentlig altid følgt mig god tilpasse i det fag. jeg har fuldt med i timerne, og afsluttede dansk i år med 0% fravær. Jeg føler mig kort... -
Lejlighed i Holstebro søges!
ForumindlægHej allesammen! Ved faktisk ikke om det er i orden, at jeg opretter sådan et indlæg herinde, men prøver lige alligevel Jeg står i den situration at jeg efter sommerferien skal til at læse til laborant i Holstebro, og derfor skal flytte til byen. jeg ved godt at jeg er meget sent ude med at sø... -
Stx eller Hhx? Hjælp mig..
ForumindlægHer er jeg: Efter 9. begyndte jeg på STX og er nu på andet år. Jeg har arbejdet ret hårdt og får OK karakterer. Alle mine gamle venner valgte Hhx og de venner jeg siden fik på Stx er nu også flyttet på Hhx.. Jeg er ensom.. Jeg står i det dilemma at jeg gerne vil fuldføre min STX men at jeg er b... -
Solsystemets dannelse
ForumindlægHej, Jeg er igang med en rapport i NG om solsystemets og jordens dannelse, og vil derfor høre om der er en der vil kigge lidt på min besvarelse og evt. rette lidt til hvis det er nødvendigt. 1)Hvorledes blev solsystemet og jorden dannet? Sorter linjerne korrekt med dispositionsvisning..... -
tjekkelse
ForumindlægOversæt følgende sætninger til engelsk: 1. Min nabos datter tager afsted til Frankrig i morgen. 2. Den lille dreng var bange for at flyve og spurgte damen, om de kunne bytte plads, så han kunne sidde ved siden af sin mor. 3. Kun få informationer slap ud om den forfærdelige ulykke. 4. Ifølge ... -
Matematik hjælp og eksamen hjælp!!
ForumindlægHej jeg er en pige på 14 år, der går i folkeskole. Vi er begyndt at snakke om gymnasier, og alt det der efter folkeskolen. Men jeg har et problem, jeg er skrald til matematik! Jeg kan sagtens finde ud af dansk, engelsk,tysk, biologi osv... Men vi har ikke fået særlig meget afvide omkring det her ... -
hjælp til valg af gymnasie
ForumindlægHej. Jeg har fået mine karaktere i 9 klasse, jeg har et snit på 6,5 hvilket jeg er ret tilfreds med, fordi jeg har rykket mig meget siden de sidste karaktere vi fik. Det betyder at jeg kan komme ind på gymnasiet da det er højere end 5,0. Jeg interessere mig meget indenfor IT, og så har jeg fået ... -
Mikroøkonomi: inspiration til bachelorprojekt (spilteori?)
ForumindlægJeg skal i gang med at skrive bachelorprojekt inden for få uger. Jeg leder efter nogle ideer til, hvad jeg kan skrive om. Jeg overvejer at skrive om spilteori eller "outsourcing of lønniveauer". Jeg er dog lidt på bar bund mht. hvilke probemstillinger, man kan tage op indenfor spilte... -
mangler fodnote SRP
ForumindlægHej studieportalen! Jeg går i 3g og afleverede mit studieretningsprojekt inden jul. Er igang med en samfundsfags aflevering, som omhandler nogenlunde det samme som jeg skrev om i SRP og ville kigge min SRP igennem til inspiration. Da jeg læste den igennem fandt jeg dog ud af at jeg mangler en f... -
Polit på KU - ferie?
ForumindlægHej allesammen! :) Jeg har et spørgsmål vedrørende ferie midt i semestret. Jeg starter på politstudiet d. 6 februar og har siden mange måneder tilbage booket og betalt en skiferie i uge 9, altså den 4 skoleuge. I uge 9 har vi dannet faste studiegrupper på studiet. Mit spørgsmål er om det virkeli... -
Mus+Kat = Gode venner?
ForumindlægI legen "Katten efter musen" er det katten, der vinder over musen. Men sådan er det ikke altid. I Japan har forskere på Tokyo Universitet skabt en mus, der ikke er bange for sin dødelige fjende Den japanske mus er genmodificeret og har fået kappet forbindelsen til visse receptorer i h... -
Bytte SRP til rettelser, desperat
ForumindlægHej folkens, jeg ved jeg ikke er den eneste som har sved på panden lige for tiden, da der skal afleveres SRP imorgen. Men efter at have læst Metro er jeg blevet lidt bange, for der stod at 2% af dem herinden mener at de dumper denne opgave. Jeg ved at jeg ikke er den eneste som ikke har lyst til... -
Vektorer fatter hø! :(
ForumindlægDet piner mig sådan at jeg er dårlig til mat når jeg nu har det på A niveau! :( Jeg øver mig hverdag, men ser ingen forbedringer, tøre heller aldrig at sige noget i timerne, da jeg er bange for at dumme mig... Idag gik vi så igang med et nyt emne, nemlig vektorer. Noget som de fleste syntes er M... -
Kvote 2 ansøgning!
ForumindlægJeg har her i weekenden på falderebet (i mere end en forstand) besluttet mig for at søge ind på DTU på kvote 2. Jeg har nærmest færddigjort en bachelor fra KU (mangler 15 ects, men skulle meget gerne kun mangle 7,5 ects om en måneds tid) og kvalificerer mig til at læse en kandidat på DTU. Dog er ... -
4 små sætninger!
ForumindlægJeg synes Jorge er meget manipulerende og overbevisende, men han fremstår meget sympatisk og flink i starten. Jorge virker meget psykopatisk fordi han har store svingninger i humøret(humørsvingninger). me parece que Jorge es muy manipula y convincente, pero al principio surge muy simpatico y ama... -
Finansiel regning - hjælp, tak
ForumindlægJeg har lidt problemer med en annuitetsopgave. Jeg har selv prøvet at regne den ud, men jeg vil gerne have lidt hjælp for at se om det er rigtigt. Her er opgaven: "I perioden 1/1 1994 til 1/1 1998 (begge inklusive) indsættes hvert kvartal 4000 kr. på en opsparingskonto. I perioden fra 1/4 ... -
Annuitetsopgave - Finansiel regning
ForumindlægJeg har lidt problemer med en annuitetsopgave. Jeg har selv prøvet at regne den ud, men jeg vil gerne have lidt hjælp for at se om det er rigtigt. Her er opgaven: "I perioden 1/1 1994 til 1/1 1998 (begge inklusive) indsættes hvert kvartal 4000 kr. på en opsparingskonto. I perioden fra 1/... -
Hjælp med oversættelse: Konjunktiv
ForumindlægJeg har oversat dette stykke, og der skal bruges konjunktiv. Er der nogle der har tid til at rette det? :-) Du skal blive her! Jeg vil absolut ikke have, at du tager af sted før end jeg kommer tilbage. – Det er en skam, at Marcel ikke har tillid til mig. Han er altid bange for, at jeg laver...
