Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

mangler fodnote SRP

21. januar 2017 af caa123 (Slettet)

Hej studieportalen! 

Jeg går i 3g og afleverede mit studieretningsprojekt inden jul. Er igang med en samfundsfags aflevering, som omhandler nogenlunde det samme som jeg skrev om i SRP og ville kigge min SRP igennem til inspiration. Da jeg læste den igennem fandt jeg dog ud af at jeg mangler en fodnote i min diskussion da jeg skulle forklare hvad en teoretiker mener. Er nu ekstremt nervøs over at jeg vil blive taget i plagiat, da jeg ikke har angivet min kilde. Har naturligvis ikke skrevet af fra hjemmesiden jeg fandt min information på, men er bange for at min tekst dog stadig minder for meget om det der stod på hjemmesiden. Ville høre om der er nogen der ved om den manglende fodnote vil have så fatale konsekvenser, at jeg muligvis kan blive taget i plagiat og derfor dumpe min SRP eller at skulle skrive den om næste år, så jeg derfor ikke kan få min studentereksamen til sommer? 

På forhånd tak 


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. januar 2017 af Smut1

Det kommer nok an på, hvor meget du har skrevet af (og hvor direkte plagiat, der er tale om). Du har selv skrevet: "...da jeg skulle forklare hvad en teoretiker mener." Så har du vel nævnt teoretikeren ved navn, måske ovenikøbet i sammenhængen eks. Dan Gilbert anser... Hvis du har angivet bogen i din kildeliste, og nævner teoretikeren i din opgave, kunne jeg forestille mig, at man ser det som et uheld frem for snyd.   

Kan du ikke vise os eksemplet, hvor du mangler en fodnote?


Skriv et svar til: mangler fodnote SRP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.