Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18081 til 18100 af 31547
-
Parablen givet ved forskriften f (x)= -0.005*x^2+1.2x+5, når P (0,5).
Forumindlæghej jeg søger hjælp til min opgaen. Parablen givet ved forskriften f (x)= -0.005*x^2+1.2x+5, når P (0,5). Katapulten flyttes nu 10 meter frem og 2 meter op (på en lille forhøjning). 1d) Opskriv en forskrift for stenens bane når den affyres fra den nye position. Hvor langt flyver stenen ... -
Hjælp til reducering...?
ForumindlægHej alle Jeg er stødt på et lille problem i nogle lektier... Det er reduceringen: a*(3a-b) Jeg fik hjælp i skolen af min lærer, som sagde at resultatet blev: 3a^2-ab Men det kan jeg simpelthen ikke få til at passe? Hvordan kan det lade sig gøre?? Håber nogle gider forklare det trin-for-trin for ... -
Dansk eksamen - reklame + tekst
ForumindlægJeg skal snart til dansk eksamen, og har trukket reklamer som mit fordybelsesområde. Jeg leder desperat efter en reklamefilm jeg kan bruge. Den skal være 100 % dansk, og så skal den helst reklamere for et produkt. Nogen forslag? Udover det, så skal vi til eksamen læse et lille stykke tekst op, er... -
hjælp det haster
Forumindlægder nogle spørgsmål som jeg sidder fast på og ved ikke hvordan jeg skal forklare det. jeg skal fremlægge i morgen om disse spørgsmål, så det ville være rart at give mig en lille hånd og de lyder på: hvad er absorption af alfa-partikel? hvad er absorption af beta-partikel? hvad er absorption af ga... -
hjælp til fysik
Forumindlægder nogle spørgsmål som jeg sidder fast på og ved ikke hvordan jeg skal forklare det. jeg skal fremlægge i morgen om disse spørgsmål, så det ville være rart at give mig en lille hånd og de lyder på: hvad er absorption af alfa-partikel? hvad er absorption af beta-partikel? hvad er absorption af g... -
Hjælp, SRP Afsætning - engelsk
ForumindlægJeg står med et lille problem. Jeg skal snart aflevere disposition til mit srp projekt. Jeg har styr på afsætningsdelen, hvor jeg vil lave en virksomhedsanalyse af et bilmærke, men hvordan jeg bringer engelsk på banen kan jeg ikke helt finde frem til. Er der nogen der har nogle forslag? :) på... -
Klokken vs H. C. Andersen.
ForumindlægOk, Hej alle sammen. Jeg skal op i mundtlig dansk her om 2 uger, og derfor vil jeg meget gerne have lidt hjælpe til, hvorfor så mange mennesker mener at HCA. og klokken er så ens, eller hans liv og dette eventyr. Jeg har læst det mange steder herinde, men alle steder er det skyggen, den grimme... -
Enthalpi reaktionsskemaer
ForumindlægHej jeg har brug for lidt hjælp med en opgave, som jeg har en lille smule styr på, men ikke helt. Opskriv reaktionsskemaerne for de 3 processer (1.-3. nedenfor) og forklar hvordan kan beregnes. 1. Dannelse af iskrystaller på forruden af en parkeret bil 2. Neglelakfjerner (acetone) som forda... -
Katalysator
ForumindlægHej, mit spørgsmål lyder sådan: Hvad er katalysator og hvordan virker den? katalysator er er et stof der øger reaktionshastigheden uden selv at forbruges ved reaktionen. Mange reaktioner forløber hurtigere hvis der tilsættes in lille mængde af katalysator til reaktionsblanding. men jeg ved ik... -
Kvadratroden
ForumindlægJeg har bare et lille spørgsmål: Hvordan beregner man fx den 3. kvadratrod af 7? Jeg kan ikke indtaste det på min lommeregner, men hvad er så logaritmen til dette regnestykke (altså en anden måde at indtaste det på lommeregneren på). Jeg ved, at der findes en anden måde at indtaste det på selv de... -
Hastighed
ForumindlægHvordan finder man hastigheden, når jeg ved at der er 206 km fra det ene sted til det andet. Og at det tog 51 minutter? Og Lille Info, hvis det er. Den helikopter's normahastighed er 220 km/t - Håber i kan hjælpe. På forhånd tak! :-) -
Privatlærer søges? Folkskole
ForumindlægHej Er der nogen som kan være behjælpelig med at undervise en lille dreng i 0. Klasse, herunder dansk, matematik og i det hele taget at forbedre hans ordforråd m.v. Det drejer sig om 1-2 gange om ugen ca. 1 times tid. Sted : Skanderborg Penge kan aftales nærmere. -
Anode og Katode i batterier
ForumindlægJeg er i gang med at læse op på redoxreaktioner i batterier. I en voltasøjle hvor der er brugt metallerne: Copper (Cu) og Zink (Zn) hvilken af disse to er så katoden og anoden og hvorfor? Lille sidesprøgsmål hvad er betegnelsen for den væske som man plasere mellem metallerne for at få dem til ... -
Klagebrev karakterer
ForumindlægHej. Jeg står her som 3g'er og er utilfreds med to af mine årskarakterer. Jeg har snakket med min studievejleder og han mener at der kun er belæg for den ene, men at jeg skal skrive til min rektor om at jeg gerne vil klage. Er der nogle der har prøvet det og kan give mig en lille skabelon på... -
Sætninger på engelsk
ForumindlægHej derude :-) jeg har virkelig brug for en meget hurtigt hjælp, da jeg står og skal aflevere en lille halv side inden klokken 20 :) Det ville være helt fantastisk hvis det kunne lade sig gøre! - sender den korte tekst i jeres indbakke hvis der er nogen søde mennesker der melder sig. Det ville j... -
løs ligningen
ForumindlægHej, jeg har et lille problem.. Jeg har en ligning hvor jeg skal isolere x. Ligningen lyder: 0 = 2x - (128/x^2) Jeg er på min lommeregner kommet frem til resultatet 4, men da opgaven er uden hjælpemidler, ved jeg ikke hvordan jeg skal komme frem til dette? Nogle der kan hjælpe? -
Grammatikfejl kort tekst ( haster )
ForumindlægHej Jeg har op tysk opgave, som jeg gerne vil have rettet igennem for nogle småfejl. Jeg kræver ikke en grundig analyse, men blot en "renere" tekst. Jeg sender opgaven privat, hvis I gerne vil give en hjælpende hånd, da jeg ikke er kvalificeret nok selv. Ville virkelig værdsætte blot en... -
Kulstofkredsløbet
ForumindlægHej, jeg tænkte på om I ikke ville hjælpe mig med et lille spørgsmål angående kulstofkredsløbet. Spørgsmålet lyder således: Forklar hvordan fotosyntesen og hvordan afbrændingen af fossile brændstoffer fungerer i det globale kulstof-kredsløb. Kunne være rigtig fedt at høre et par bud på, hvorda... -
pufferligning
ForumindlægJeg forstår ikke, hvorfor forholdet mellem den korr. base og en syre viser, at der er meget af syren, når pH er lav. Det der giver syre-virkningen er jo, at syren omdannes til den korresponderende base med vand. Er det fordi, at jo lavere pH er, des mere af syren har reageret, men da det altid k... -
Hjælp til engelsk ord :)
ForumindlægHej jeg er i et lille dilema med et engelsk ord, fordi jeg skal op i mundtligt engelsk i morgen :) Okay her er ordet "Udgangspunkt" jeg har brug for en oversættelse. Altså jeg vil fx bruge ordet i det her sammenhæng " Jeg har taget udgangspunkt i martin luther king" Hjælp ...
