Søgning på: engelsk terminsprøve. Resultater: 18081 til 18100 af 25465
-
est og sunt.
ForumindlægHvad er forskellen på est og sunt? Ved godt de begge to betyder 'er', men hvorfor findes der to ord for det? -
gibbs
Forumindlæggibbs free nergy of a chemical system may be thought of as the energy that is free to do work. Gibbs energien fortæller også noget om det arbejde reaktionen udføre. Er det sådan det skal forståes? -
Joule
Forumindlæga joule is the mount of knietic energy possessed by 2-kilogram object moving at a speed of 1 mere per second, or, to use another analogy, 1 joule is approximately the energy of a single human heartbeat. The joule is actually a rather small amount of energy and I most cases Jeg forstår ikke helt d... -
Hvad er luft
ForumindlægHej hvad er luft? er det ikke CO2 altså en kemisk forbindelse? -
Acetylsalicylsyre
ForumindlægHej:) Er der nogen der har nogle gode kilder om i hvilke tilfælde det er bedre at indtage paracetamol end acetylsalicylsyre? Tak på forhånd. -
HF?
ForumindlægHej Sp. Kan man ikke vælge Matematik-A, Fysik-B og Kemi-b på HF? For inde på HF står der intet om Matematik-A? Eller bliver man nød til at tage STX for at få de fag, på de niveau? Tak på forhånd -
Danish/English hooligans
ForumindlægJeg har som opgave at skrive at skrive de forskelle der er imellem danske og engelse hooligans... Jeg har søgt på nettet men kan ikke rigtig finde noget.. Hvis der er nogen som ved noget eller kender en hjemmeside så skriv gerne! -
SRP emner
ForumindlægHej med jer! Nu står jeg i denne situation at jeg skal skrive SRP om et stykke tid. Om knap 1 uge skal jeg vælge 2 kombinationer af nogle fag. Samfundsfag er jeg 100% sikker på! Men! Jeg er meget i tvivl om, hvilke fag jeg skal mikse det med og ikke mindst et emne. Jeg har overvejet demo... -
Hvilket HTX gymnasium?
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig om de forskellige HTX gymnasier I København? Jeg har ingen idé om hvilket jeg skal vælge, og skal man have tysk? Det stod der I Optagelse.dk og det undrede mig meget. -
Hjælp med ord i Geografi
ForumindlægDownwelling Corioliskraften Den termohaline circulation Salinitet jeg skal forklare hvad disse ord betyder men jeg kan ikke finde ud af hvad det er de betyder... -
Kræfter på et skib
ForumindlægNogle der vil hjælpe mig med at beskrive kræfterne på et skib under bevægelse? På forhånd tak -
Hitler tale
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive en opgave, hvor jeg skal analysere en af Hitlers taler. Jeg har redegjort for hans vej til magten, og skal nu analysere en af hans taler, derfor tænker jeg en tale før 1939 (før 2. verdenskrig), og gerne før eller omkring da han kom til magten i 1933. Mit probl... -
hjææælp srp!!Enigma
ForumindlægHej jeg er igang med min srp, og skriver i fagene Matematik A og Historie A. jeg er gået i stå midt i min matematik del. jeg har fået spørgsmålet: Beregn antallet af startsindstillinger i de såkaldte sharks-4hjuls Enigma krypteringsmaskiner ved andvendelse af det optimale antal ledninger på kobl... -
Who/Whom ?
ForumindlægHar set nogle videoer i studieportalen. Når man bruger who/whom Der er en regel de bruger: Who = skal man sætte he/she ind Whom = him/her -
landes politik
ForumindlægHej Jeg er igang med en opgave omkring lande, og vil gerne vide hvilken politik de har. Men jeg ved ikke hvor jeg skal finde informationer omkring dette. Landene det drejer sig om er: Argentina Brasilien Mexico Angola Nigeria Tyrkiet Cypern Rusland Ukraine Egypten ... -
Eksamensbevis HF
ForumindlægJeg kunne rigtig godt tænke mig at se, hvordan eksamensbeviset på HF ser ud dette år 2022. Er det egenlig forskelligt hvor mange fag man skal aflægge prøve i på HF - eller er der et bestemt antal man skal??? -
Hvor mange eksaminer skal man op i på HF?
ForumindlægJeg ville høre hvor mange eksaminer man skal op i på HF? En af mine veninder sagde til mig, at hun i alt havde fået 14 12-taller. Vil det sige, hun var oppe i 14 eksaminer og fik 12 i dem alle??? -
Hjælp
ForumindlægHej^^ Jeg har skrevet 3 sætninger, og vil gerne vide, om de er rigtige. Sætningerne lyder således: Life is a big mystery. Some people are pleased, and some people are sad. Most people takes a closer look at their own lives. They get the feeling that some things can be better. Håber der e... -
sprogskole
Forumindlægovervejer at tage på sprogskole i 12 uger, tror i jeg vil kunne nå at lære noget videre på den tid? skal bo hos en værtsfamilie hvis det er og have undervisning 30 timer om ugen :) -
Enzymer
ForumindlægEr der ikke nogen, der vil hjælpe mig med en opg. angående enzymer?
