Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 18081 til 18100 af 170365
-
valgfaaag ?
ForumindlægHvordan foregår valgfag? er det ligesom når man har et normalt fag :) Altså hvis jeg vælger fransk som valgfag på b-niveau , kommer jeg så 100 % op i det til eksammen ? kan jeg supplere det til a-niveau ? Vil bare gerne høre hvordan et valgfag kommer til at foregå? -
Gode råd
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal så småt til at skrive DIO opgave her på 3. år på handelsskolen. Jeg ville høre om der er nogen der har et par gode råd, inden skrivningen og under skrivningen? Samt kunne jeg også bruge en smule hjælp til min problemformulering. Jeg skal skrive i fagene Int... -
regler for et par
ForumindlægEt par af en mand og en kvinde, hvor manden tjener en almindelig løn, men kvinden er på dagpenge eller kontanthjælp. Kan få kvinden få kontanthjælp eller afhængig da af hendes partner hun bpr sammen med? -
Engelsk - OVERSÆTTELSE!!!!
ForumindlægHej! Jeg har en oversættelse jeg godt kunne tænke mig at få rettet igennem!(teksten der skal oversættes til engelsk)Tak for Deres henvendelse af 22. februar 2001, hvori De beder os være behjælpelig med at etablere kontakt til udenlandske unge, der gerne vil arbejde i USA i sommerperioden i år.Vi ... -
Min lærer gør mig utilpas!
ForumindlægDen er klassisk: Jeg er sproglig og skal op i naturfag. Min lærer giver mig fine karakterer - men han er noget af det mest nedladende på denne jord. Han snakker i et konstant ironisk tonefald, og ja - han gør mig dårligt tilpas.. Hvordan abstraherer man fra det under en eksamenssituation? -
Engelsk hjælp
ForumindlægHey ville blive ovenud glad hvis nogen gad rette og læse korrektur. På tusind tak hvis nogen meget venlige sjæle avde tid I think it’s great for the international economy that so many young students want to be self starters. I know that not all projects are going great. But some of them do work f... -
Beregne snit (efter reform)
ForumindlægHej alle! Jeg er i tvivl om hvordan mit (går i 2.G) gennemsnit beregnes. Tæller både afsluttende årskarakterer og eksamenskarakterer eller hvordan hænger det sammen efter den nye reform? jeg er bekendt med hvorledes niveauer vægtes, men erstatter eksamenskarakterne afsluttende årskarakterer eller... -
Antal eksamener
Forumindlæghej :) Er der nogle der ved hvor mange eksamner man skal op til alt i alt på stx? og hvor mange mundtlige og skriflige det drejer sig om? Jeg har hørt at man skal op i alle sine a-fag, er det rigtigt? -
jeres endelige snit
ForumindlægHvad blev jeres endelige snit så? og er i tilfredse/utilfredse samt hvad skal i bruge det til?Personligt fik jeg et snit på 10,0 hvilket er rimelig tilfredsstillende. Efter sommerferien har jeg tænkt mig at læse jura :-) -
Simulering.. Hjælp!
ForumindlægHej.. Nogen som ved hvordan man bruger målsøgning i Excel ? -
Samtale partner
ForumindlægHejsa, jeg skal snart op i fysik og har læst enormt meget idag og der er en masse spørgsmål som jeg regner med popper op imorgen, og jeg ville høre om der var nogle der var kvikke til fysik som gad og lytte til nogle af mine spørgsmål.Det jeg forestilte mig var jeg kunne tilføje en på msn og så n... -
Hjælp til Kronik
ForumindlægHejsa. - hvad skal en kronik indeholde og hvordan skal man gribe den an? -
kronik? hjæælp
ForumindlægHej alle. jeg har fået en tekst som jeg skal argumentere for osv. Selvom jeg har været på nettet for at læse om kronik genren, har jeg stadig ikke forstået hvad man skal skrive i en kronik. jeg har skrevet de i teksten forskellige synsvinkler, samt en konklusion. i min indleding har jeg skrevet n... -
Engelsk årsprøve
ForumindlægHej! Jeg står og skal til engelsk årsprøve i næste uge, og vi har fået af vide, at der vil kommer det der "jumbled sentences" med, hvor vi skal sætte 2 historier sammen. Er der nogen der ved, hvor man kan træne det henne? -
eksponentiel funktion igen
ForumindlægHvor mange år går der imellem at indbyggertallet fordobles? Indbyggertallet ien by kan beskrives med følgende model y= 1200 *1,06^x, hvor x er antal år efter 2014 og y er inbyggertallet. Jeg ved ikke lige helt hvordan jeg hurtigst kan regne det ud? -
Eksponentiel vækst
Forumindlæghej! jeg har fået et eksamensspørgsmål om eksponentiel vækst. det lyder: " Gør rede for den eksponentielle vækstmodel y=b*a^x. de skal bl.a komme ind på eksponentielle ligninger og logaritmer" -og jeg er helt lost! jeg har rimeligvis styr på vækstmodellen, men hvis der var nogen der... -
Bør jeg klage?
ForumindlægTil min mundtlige eksamen fik jeg trukket emnet "Funktioner". Efter min gennemgang af min disposition, fik jeg en masse spørgsmål til emnerne "Differentialligninger" og "Differentialregning". Jeg havde svært ved at besvare spørgsmålene helt korrekt, fordi jeg ikke va... -
Omvendt proportional
ForumindlægKunne godt bruge lidt hjælp til følgende: En panfløjte består af nogle rør, som har forskellig længde, og som har hver sin grundtone. Frekvensen af grundtonen er omvendt proportional med rørets længde. Et rør med længden 9,4 cm har en grundtone med frekvensen 880 Hz. a) Hvor langt skal et rør ... -
gl- Matematik B Studentereksamen
ForumindlægHej alle Fredag den 25. maj 2012 var jeg til skriftlig eksamen i Matematik på B niveau. Jeg plejer godt at kunne løse de stillede opgaver i delprøven med hjælpemidler, men dette sæt havde jeg ret svært ved... Jeg synes mange af spørgsmålene var formuleret på en forvirrende måde.. Har I de... -
Lineære differentialligninger
ForumindlægSå er der tid til nogle 2.ordens lineære differentialligninger. Jeg snakker om ligninger af typen:(1) y''+a(x)y'+b(x)y=c(x)(2) y''+a(x)y'+b(x)y=0For at finde den fuldstændige løsning til (1) skal man igennem en række sætninger som skal bevises. Jeg har dog nogle problemer ...
