Søgning på: filosofi c noter. Resultater: 18121 til 18140 af 73947
-
Integralstykke
ForumindlægJeg har problemer med vedhæftede integralstykke. Jeg har løst stykket på lommeregner (det første stykke) og her får jeg løsningen til at være rigtig, dog skrevet på en lidt anderledes måde. I HÅNDEN har jeg forsøgt at løse ved substitution (både tæller og nævner), faktorisere og ekspandere udt... -
"logos" vs. "historia"
ForumindlægEr der nogen der kan oplyse mig om hvad foskellen på disse to begreber er? altså logos og historia? især med henblik på det Herodots skrifter og bøger?på forhånd tak -
Jesu 4 roller? hvilke...?
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og kigger på mine rel notater og ser jesus har 4 roller. Men jeg har kun skrevet 3(Helbreder, lærerrolle, dæmonuddriver).Nogen der kan hjælpe mig med den sidste??tak -
Palæstina/Israel
Forumindlæghvad vil det sige hvis et land ligger op til at danne en bi-national stat.det drejer sig om britterne som ønskede det med hensyn til staten Palæstina/Israel..og hvad vil det her sige : at det britiske mandatmagt ønskede endvidere at gøre jødisk immigration betinget af ikke alene af områdets økono... -
Hjlæp til ligning - Mat b
ForumindlægHej. Jeg skal undersøge om x = 4 er en løsning til denne ligning: √x + 2 = x + 3 . - synes ikke jeg kan finde frem til noget brugbart.. -
forberedelse!!!
Forumindlæghej. jeg ville bare lige høre om hvordan man forbereder sig bedste til sine eksamener...mvh. bys99:-) -
Vinklen mellem to linjer..
ForumindlægHejsa.. Jeg har gang i en opgave, hvor jeg skal finde vinklen mellem to linjer.Funktionerne for linjerne er som følger:f(x) = 8x + 420f(x) = 0,0017x^2 - 25Dem differentierer jeg så, og får følgende:f(x) = 8f(x) = -0,1869Efterfølgende tager jeg den inverse tangens til dem begge, og får:-10,58 grad... -
polykrates
ForumindlægHvornår levede polykrates og da han gik i krig med Sardes, hvem var Sardes konge? -
Perikles' mindetale - en sætning ??
Forumindlæghep heey...prøv at se den her sætning:"vi dyrker skønhed uden prunk og åndsdannelse i forbindelse med hårdførhed"Betyder det:1)Vi dyrker skønheden uden overdrivelse - og åndsdannelsen dyrker vi i forbindelse med hårdførhed(fysisk træning)eller2)vi dyrker skønhed uden prunk og uden åndsd... -
Eksponentiel vækst
ForumindlægHvis Kinas befolkning vokser med 0.5 % årligt og indbyggertallet i 2013 var 1,34 milliarder, hvordan kan det så være, at fremskrivningsfaktoren a bliver 1,005, hvis man vækstraten er 0,5 % og jeg finder a ved at lægge én til vækstraten: 1 + 0.5 = 1.5? y = 1.34 * 1,005^x -
tider
ForumindlægJeg har svært ved at komme ind på den rigtige tid, jeg tror fx det er guldalderen, når novellen er skrevet i naturhistorisk tid, så håber der er nogle der kan hjælpe mig med at sætte de vigtigste tider på plads, for mangler det virkelig, og har svært ved at finde det! Ps: Håber på hjælp, har mu... -
Tyrkisk hjælp!
Forumindlæghvordan siger man Homøopat på Tyrkisk ?? -
Mundtligt Biologi
ForumindlægHey...Har i nogle tips til hvordan man kan få de høje karaktere i biologi?Bruger i dispositionere og kan i give et eksempel på nogle? -
Ødipus - hjælp
ForumindlægJeg sidder og læser op til eksamen i ødipus, og synes jeg har meget godt styr på det.. MEN, i 2. modstrofe (side 15) beder befolkningen til Athene, hvorfor?Jeg kunne forstå det hvis hun var gud for frugtbarheden, men hun er jo gud for visdom, krigere og kunst..Nogen der kan hjælpe mig?-Crazy -
notater, eksamen
ForumindlægMine notater er ikke så fyldestgørende, og har ikke så meget tid til at lave nogle her inden eksamen, da mine eksaminer her til sidst har ligget meget tæt på hinanden. Så vil høre, om der er nogle der har notater til følgende tekster. Det kunne være perfekt, hvis jeg kunne supplere lidt med det j... -
Intro til LaTeX
ForumindlægEr der nogen der ved om der på KU er noget fælles intro til et program som LaTeX eller er det bare op til de studerende selv at lære det? -
Diskursanalyse af avisartikel
ForumindlægHej. Jeg står med et kæmpe problem. Jeg skal have lavet en diskursanalyse af en artikel hvori Mærskkoncernen bliver kritiseret for at undertrykke sine ansatte i Kina. Jeg har allerede lavet en retorisk- og en argumentationsanalyse. Men denne volder mig seriøse problemer. Så jeg har brug for alt d... -
Forberedelse til skriftlig tysk
ForumindlægHey tyskere! Er der nogen der ved, om der er et sted på nettet hvor der ligger nogle gode øvelser, eller hvor alle de tidligere års tysk eksamensstile ligger? Så man kan forberede og øve sig op til den skriftlige eksamen i morgen??? På forhånd tak!! mads -
Rettelse.
ForumindlægEr der en der kan rette evt. fejl i nedenstånde opgave. (kommafejl, stavefejl og grammatiske fejl). -
OVERSÆTTELSE HJÆLP!
ForumindlægHar lidt problemer med de her sætninger, vil høre om der er nogen som vil give nogle bud på dem? De skal oversættes..1. De spiser sig mætte i slik og hænger foran fjernsynet hver dag i et par timer.2. Op mod 40 % ryger regelmæssigt, og tests har vist en klar sammenhæng mellem hvor mange cigarette...
