Søgning på: engelsk brev. Resultater: 18141 til 18160 af 25907
-
Talepapir - læs indledning
ForumindlægMin indledning for talepapiret: - Jeg vil først fortælle om atombomben og processen, fission, som foregår i atombomben, da jeg synes det er vigtigt at få på plads hvad der egentlig sker i bomben, da hele dramaet ”Copenhagen” jo handler om atombombens ”opdagelse”. - Derefter vil jeg diskutere hvor... -
oversættelse??
ForumindlægHvordan ville man skrive "Derfor stiger antallet af indvandrere" på spansk? Det eneste der egentlig driller ved den sætning er ordet 'stiger', og jeg kan ikke slå det op i min ordbog uden at der er tale om en stige. Håber i kan hjælp :) -
oversættelse
Forumindlæghej er der en der kan kigge det igennem om det oversat korrekt. Synes nemlig det var ret svært. Takket være de mellemstatlige landeveje og væksten i det solrige Syden, bor der et meget stort antal amerikanere inden for en dags kørsel af Great Mountains Nationalpark. Faktisk var der i 1993... -
Apostrof-ejefald
ForumindlægHej, jeg sidder og laver eksamensopgave, og skal kommentere på noget grammatik, heruden brugen af 's. Nu er jeg så kommet i tvivl; jeg har en grammatikbog, hvori der står, at apostrof-ejefald bruges ved personer, tidsbestemmelser og målbestemmelser. Men... der er ingen eksempler. Pers... -
hjæææælp
ForumindlægHvad er dette? Evand? Etilført? Tilført energi? Nyttigtgjort energi? atomkraft?? fastlandsklima og kystlandsklima`? -
The Declaration of Independence
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad "The Declaration of Independence" går ud på? -
Ovids forvandlinger
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i old og var ikke tilstede da vi gennemgik ovids forvandlinger. Jeg har selvfølgelig læst, men kunne godt bruge lidt hjælp. Evt noter omkring dem eller andre guldkorn. Det er førstesang vi har beskæftiget os med. Om skabelsen og giganterne. Tak. -
Kilde
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive en historie opgave, skal man analysere et billede altså en kilde.. Jeg skal jo have de taksonomiske niveauer med.. vh Fassos -
homers odysse (kapitel 5)
ForumindlægHej alle har fået opgivet homes odysse kapitel 5 (1-199) og har nogle spørgsmål til dette stykke som jeg håber at nogen kan hjælpe mig med. Hvad var Kalyso gudinde for? Er Hermeias den samme som hermes og hvad er han gud for? Hvorfor bliver hermeias refereret til som Argos dræberen? (hvem var ... -
Perspektivering til klimaændringer
Forumindlæghej. Jer der har om klimaændringer, hvad har i perspektiveret til? -
Jura-studiet og senere jobmuligheder
ForumindlægHej jer som studere Jura Jeg kunne godt tænke mig at studere jura endda, og har lige nogle spørgsmål angående det. - Hvordan er et semester bygget op? altså hvordan er undervisningen? Har hørt, at man læser en del, og at det ikke er så tit at man tager over på universitetet? - Jeg har desuden ... -
Samf+Rel i AT
ForumindlægHeey.. Jeg skal skrive i samfundsfag og religion i AT. Mine lærere har svært ved at se hvordan jeg vil gribe det an, og hvordan det skal kobles sammen. Jeg vil tage udgangspunkt i Durkheims teorier om religionen som en samfundsmæssig funktion. Min rel. lærer kan ikke se hvordan jeg vil trække re... -
Skriftlig Tysk A
ForumindlægHej. Ville bare lige høre hvad i synes om teksten, og hvordan det gik.. -
Alkoholdehydrogenase - Haster
ForumindlægHej Jeg har til opgave at skrive om enzymet alkohodehydrogenase. Jeg har skrevet det meste af opgaven og jeg også næsten færdig. Bortset fra en lille ting, som også er en meget vigtig del af opgaven. Hvor bliver alkoholdehydrogenase brugt i industrien? Det haster lidt:) -
August Krogh
ForumindlægHej. Jeg har lavet min problemformulering, men har lidt problemer med at få skrevet noget til problemstillingerne. Hvilken betydning fik August Krogh´s forskning indenfor arbejdsfysiologien? ? Hvad fik AK sin nobelpris for? ? Hvilke naturvidenskabelige metoder anvendte AK? ? Hvilken betydning fik... -
Essay - Dansk Romantik
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en dansk stil, hvor opgaveformuleringen lyder på følgende måde: "Skriv med udgangspunkt i nedenstående malerier et essay om strømningerne inden for dansk romantik i første halvdel af 1800-tallet." Først og fremmest, hvordan starter jeg en god indledning. (Er ikke go... -
the man who love flowers
ForumindlægEr der nogle som har læst "The Man who love flowers" som kan fortælle kort hvad den handler om? -
Gramatisk korrekt
ForumindlægHvad for en oversættelse er den rigtige? Tiderne er blevet vanskelige. 1) The times has become difficult. 2) The times have become difficult. 3) Times has become difficult. Tiden er jo en utællelig mængde? Derfor uden den bestemte artikel? 4) Times have become difficlut. -
marketing
ForumindlægHvad betyder ordet marketing og marketingføring? -
sociolingvistik?
Forumindlægnogle som kan forklare mig hvadhvad er sociolingvistik konkret er?
