Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 18181 til 18200 af 47925
-
SSO ???
ForumindlægHejVi skal snart vælge hvilket fag og område vi vil skrive SSO om.Jeg har været meget i tvivl om hvilket fag jeg vil skrive i... Valget har stået mellem dansk, engelsk, matematik og fysik.Jeg er dog kommet frem til at det nok bliver i fysik, da det er dette fag som jeg synes kunne være mest inter... -
2opg. kan i tjekke efter?
ForumindlægFra eksamensopgaver i fysik 94-97.OPGAVE 1 - Sort hul(s. 19)Under optagelsen af spektrene modtog Hubble-teleskopet lys fra et bestemt område i galaksen M87. Ved bølgelængden 505 nm var den modtagne effekt 2,5*10^-18 W.a) Hvor mange fotoner modtog Hubble-teleskopet i løbet af 10 sekunder ved bølge... -
Tidens pil
ForumindlægEntropien stiger, og derved kan man følge "tidens pil" (dvs. fortid->nutid->fremtid). Ved lav entropi er universet ungt, ved høj entropi er universet gammelt. Entropi er den eneste størrelse i fysikken, der tager højde for tiden. Det er så at sige en tidsindikator. Men tiden ek... -
Hvornår skal man bruge hvad?
ForumindlægHej allesammen! Hurtigt spørgsmål: Hvordan kan man vide om man skal bruge jævnstrøm eller vekselstrøm, hvis man f.eks. skal opstille et forsøg i fysik? Tak på forhånd! :-) -
Effekt og nyttevirkning i et kredsløb
ForumindlægEr der nogen der har et teoriafsnit omkring effekt og nyttevirkning i et kredsløb? Kan ikke finde noget på nettet eller i vores udleverede fysik bog. Tak på forhånd :) -
Atomteori
ForumindlægHej er der nogen der kan med sine egne ord forklare hvad kvark (fysik) er? Helst nede på basis niveau? -
Hvorfor søger varmen mod kulden?
ForumindlægSøger varmen mod kulden ifølge fysikkens love og hvem påstår at den gør det? -
OPTAGELSESPRØVE
ForumindlægHej allle Jeg skal til optagelsesprøve imorgen, i Fysik, dansk, engelsk, og matematik, mundlig. Har i en idé om hvad de kan spørg om. Heeeeeeelp me please!!! -
Kemisk analyse - Procedure?
ForumindlægHej med jer. Så er jeg stort set klar til den sidste eksamen, nemlig fysik/kemi. Der er dog et af vores emner, jeg ikke er sikker på. Som i nok kan regne ud, så er det kemisk analyse. Jeg vil lige skrive den fremgangsmåde jeg ville lave, og så ville jeg være utrolig glad, hvis der var nogle af je... -
Eksamener
ForumindlægMn studieretning er: Bio A, mat B og kemi B.Jeg har tænkt mig at vælge mat A og så skal jeg have fysik c. Derudover vælger jeg astronomi eller psykologi C, har ikke helt bestemt mig. Jeg har fortsættersprog og regner derfor med at aflsutte det i 2g.Jeg har kun haft få kemitimer, så jeg regner ikk... -
Snit er ikke højt nok? - her er løsningen.
ForumindlægVi er flokdyr, og derfor forsøger vi at komme ind på det samme studie, men prøv være end tand mere snu end de andre, og tag et kig på alle de små niche uddannelser, som alle de andre overser. For hver uddannelse som kræver et højt snit, så vil jeg vove den påstand, at hvis du leder lidt efter gul... -
Hvad har jeg af muligheder?
ForumindlægHej alle. Nogen der måske kunne hjælpe mig med et par spørgsmål. Lige for tiden går jeg på VUC for at tage en HF. Men jeg er blevet sygemeldt pga. angst. Det er sådan at jeg ikke rigtig gider og har brug for en HF, så mens jeg har været hjemme, har jeg undersøgt hvad det er jeg skal bruge for at ... -
Hvad gør jeg?
ForumindlægJeg har lige læst min engelsk stil igennem fra engelsk skriftlig eksamen, og jeg synes virkelig det er noget lort det, som jeg har skrevet! Jeg har ikke fået rettet den ordentligt igennem, da der er trykfejl, og der er ord, som mangler, hvilket gør mig bekymret for, om jeg overhovedet får over ... -
Hvad sker der hvis jeg ikke møder op?
Forumindlæghej alle. :-) jeg skal op i psykologi c på mandag og har simpelthen så ondt i maven over det for føler ikke at jeg har styr på noget af stoffet. selvom jeg har forsøgt at gennemgå de forskellige teorier fra mine noter er det bare som om jeg mangler en rød tråd og ikke kan forstå det. så overveje... -
Karakter forbedring
ForumindlægHejsa, Jeg er lige blevet student og har haft 5 højniveau fag - desværre har jeg været en del syg i 3. g. og mit snit blev derfor ikke som jeg havde håbet. Hvordan er reglerne idag - kan jeg forbedre mit snit, hvis jeg tager noget faglig supplering eller enkeltfag? 1) Jeg har f.eks. Kemi A - v... -
komplekse tal
ForumindlægHej,jeg sidder og læser op til min mundtlige matematik eksamen.Sidder med komplekse tal, og har lige problemer med at tyde dette: Et komplekst tal defineres som Z= a+bjZ ∈ C|a ∈ R ∧ b ∈ R Jeg forstår specielt ikke betydningen af "|" -
Faradays forsøg
ForumindlægOkay, her er jeg så igen med mig og mit fysik, men denne gang er jeg virkelig på bar bund! Jeg skal skrive en fysikrapport og faradays forsøg. Generelt har jeg ikke rigtig fået styr på hvad induktion er, så er der nogen der kan forklarer mig det så jeg kan forstå det? Men på forhånd tak for hjælp... -
Mangler gamle sider
ForumindlægI den gamle version var der på bjælken en fane med fag. Under denne fane kunne man under de enkelte fag finde nogle praktiske oplysninger. I fysik, hvar der en glimrende formelsamling. Under matematik var der flere udmærkede indlæg+ henvisninger til relevante internetsider. Jeg har fundet disse t... -
Mening?
ForumindlægHvad mener de med dette spørgsmål? Skriv i hvilke fag du tilmelder dig FSA (ud over dansk, engelsk, matematik, fysik/kemi). Hvis der er søgt dispensation, så du kan aflægge prøve på særlige vilkår i et eller flere fag, skal du skrive hvilke(t) fag, det drejer sig om. Hvis der er søgt dispensati... -
Bestemmelse af salt procent
ForumindlægJeg er i gang med en fysik report, som handler om hvordan man bestemmer salt procenten, med laser og prisme. forsøget går ud på man blander forskelige mængder salt op i 200 g vand, hælder det i prismen, og derefter tænder for laseren, hvor du vil få en streg, på væggen som du tegner op, hver...
