Søgning på: matematik fp10. Resultater: 18181 til 18200 af 31486
-
FIND VÆKSTRATEN
ForumindlægHejsa, har matematik for, som jeg er gået helt kold overfor.. det lyder således: løs ligningen: 2.384.185=400.000*a8 start med at divider med 400.000 på venstre side, giver ca. 556 -
Dm og Vm og faktorisering..
ForumindlægHej :) Sidder og skriver emneopgave om andengradspolynomier.. Jeg går på HH 1.år og har matematik på b-niveau. Håber I forklare mig lidt om definitionsmængde samt værdimængde.. Og hvad er formålet med faktorisering? Og det sidste.. Jeg skal forklare i ord hvad en fortegnsundersøgelse er. Det ... -
Bøger på Ingeniørhøjskolen i københavn
ForumindlægHejsa, Er der nogen af jer der ved hvilke matematik bøger man bruger på ingeniørhøjskolen i københavn på bygningslinjen eller har set et sted på nettet hvor det står ? Jeg kan ikke umiddelbart finde det på IHKs hjemmeside.... på forhånd tak -
RUC bachelor ad.
ForumindlægHej, når der nu står "Fag med yderligere adgangskrav i form af gymnasiale fag"- indepå RUCs hjemmeside betyder det så at fx. matematik B skal være bestået mens man går i gymnasiet, eller kan man godt tage det som enkeltfag på vuc efter? -
HTX 1-10
ForumindlægNu skal jeg forhåbenlig selv på HTX. Er det noget jeg kan glæde mig til vis jeg elsker fysik/kemi og historie og matematik. er det sjovt kedlig Spændene?. eller sidder i bare og Gamer Cs.- World of warcraft.- eller bare wc3 ;D -
Ft=m*g
ForumindlægHej Vi har formlen Ft=m*g, kan man godt sige at g er konstanten og at Ft og m er de to variable eller må man kun bruge disse betegnelser under "rigtigt" matematik..? -
Noter til eksamen søges..
ForumindlægHej.. Er der nogen der har lavet oversigt over diverse emner til 1- årigt matematik A-niveau, som er brugbart til eksamen. Så er jeg intresseret i dem. Hvordan vil eksamenspørgsmål lyde og andre god råd til mat A mundtlig eksamen. Tak på forhånd! -
Prøver igen
ForumindlægMå have hjælp til at løse følgende opgave da jeg er så blank til matematik, kom endelig med udregning og resultat, opgaveteksten er som følger: En tredjegradsfunktion f har nulpunkterne: -0,5 , 1 og -2 Opskriv forskriften til funktionen f. -
eksamens-spørgesmål
Forumindlæghej, jeg skal til ekasamen i matematik A niveau og kunne godt tænke mig en hjemmeside (el. noget) hvor man kunne finde alle de mulige spørgesmål man kunne komme op i indenfor et givent emne. altså alle de spørgesmål jeg kunne trække indenfor fx vektorer, integralregning, rumgeometri ... på f... -
hvordan omskriver jeg disse til potenser?
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder her med en aflevering i matematik. Jeg mangler sidste opgave men kan simpelthen ikke finde ud af det. Håber i kan hjælpe mig på vej :). Jeg har vidst nok fattet den første men ikke de andre. :) På forhånd tak! Potenserne er vedhæftet :) -
Optimeringsopgaver
ForumindlægJeg sidder og prøver at løse nogle opgaver om optimering. Det hadler om bog Eksamensopgaver i matematik (mørke blå): 5.025, 5.038, 5.039, 5.046, 5.064 En der har lavet disse opgaver eller kan hjælpe med disse? På forhånd tak for hjælpen -
aflevering
Forumindlægvil der ske noget hvis man glemmer at aflevere 1 matematik aflevering ud af de 25 man har på hele året? Udover at få fravær. Men man vil veil ikke få problemer med at få lov til at komme op til eksamen? -
Alkohol: Mat+Bio
ForumindlægHej. Jeg har tænkt mig at skrive om Alkohol i Matematik A og Biologi B i mit studieretningsprojekt. Nogen der har har ideer til, hvordan jeg kan specificere det? Og hvad jeg kan skrive om i de 2 fag? -
vektor
ForumindlægJeg skal snart op til mudtlig matematik A, nogen der kan hjælpe mig med det her spørgsmål, eller henviser mig til et link. 1. Specielt ønskes en definition af vektor begrebet og en gennemgang af linier. definition af vektor er ikke så svært, men gennem gang af linier forstår jeg ikke h... -
Løsning af differential ligning
ForumindlægJeg har siddet og bøvlet lidt med Opg 5 fra 1-årigt Matematik A-niveau 2006-8-1v , hvor jeg skal finde en løsning til diffenretial ligningen dy/dt=-3,5*kvrod(y) er der nogen der kan hjælpe mig? -
Brug af Excel i Chi-i-anden test??
ForumindlægHej! Nogen, der kan hjælpe med opgave 2? Jeg har ingen idé, hvad jeg skal, og hvordan jeg skal løse opgaven. Jeg har aldrig været skarp til Excel, og nu skal jeg bruge det i en matematik opgave. Selve opgaven i Word-programmet er vedhæftet. -
Opgave
ForumindlægJeg uploadede for en måned eller to siden en opgave (matematik). På min profil under opgaver står der: "Viser: 1 til 1 af 1 |" - men opgaven er der ikke. Den må vel være accepteret siden der står 1. En fejl, eller? -
privatlærer
ForumindlægHej jeg er en pige på 15 år, jeg går i 9. klasse og har problemer med matematik.. Hvis du bor i nærheden af københavn og du mangler et job og du kan hjælpe mig så kontakt mig venligst på 42 94 96 11 det haster! eller min email : [email protected] -
Lektierhjælper!
ForumindlægHej jeg er en pige på 15 år, jeg går i 9. klasse og har problemer med matematik.. Hvis du bor i nærheden af københavn og du mangler et job og du kan hjælpe mig så kontakt mig venligst på 42 94 96 11 det haster! -
hjælp
ForumindlægHej sidder med en matematik opgave, jeg ikke kan finde ud af. Jeg skal tegne graferne for funktionerne f(x)=x2, x≥0 g(x)=√x , x≥0 Er der nogen som kan forklare hvordan jeg skal lave det? Mange tak :)
