Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18221 til 18240 af 156338
-
Matematik på økonomistudiet
ForumindlægHej kære medstuderende. Så som så mange andre gymnasieelever sidder jeg og funderer over hvad jeg skal efter sommerferien. Jeg er klart indstillet på at skulle gå direkte videre til uni. Men er i tivil om hvilke uddannelse. Det forholder sig nemlig sådan, at jeg er temmelig ringe til m... -
Egnet til gym, hvordan?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg går på 8.kl og jeg har et gennemsnit på ca. 4 ville gerne vide hvordan kan man blive egnet til gymnasium, altså jeg ved godt jeg skal have et bedre gennemsnit, men det handler jo også om hvad min lærer synes, om jeg er egnet eller ikke, hvordan kan jeg vise dem at jeg vi... -
Har jeg dumpet?
ForumindlægHej! Jeg vil bare lige spørge om jeg har dumpet, hvis jeg har fået 02 i skriftlig engelsk b, og 00 i mundtlig (årskarakter), og samtidige fik jeg så 02 i engelsk mundtlig eksamen. har jeg så dumpet i engelsk? -
Skal man gå efter gennemsnit eller fag?
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg overvejer at læse medicin om 2 år, når jeg er blevet student. Jeg kommer til at have alle de fag, jeg skal bruge, bortset fra fysik på B niveau. - dette kan jeg vælge at trække op i 3.g. Men nu er sagen den, at jeg har fået 12 i fysik på c niveau, og er de... -
Ligninger - mat c
ForumindlægHej. Jeg står i en lidt lorte situation da jeg skal aflevere rapport imorgen Jeg har lavet det hele men jeg fandt ud af her for 5 min siden at der er 5 ligninger jeg skal løse..og ligninger og mig, vi har det lidt svært. Jeg har wordmath, så jeg kender svarene, men hvordan jeg når der ... -
Muskelsammensætning og Konditionstilstand
ForumindlægHej! Jeg sidder og er igang med min SRP, der omhandler 100 sprintere. (Biologi A, Idræt B), og sidder fast ved en af problemstillingerne i min opgave, som lyder: "Med udgangspunkt i disciplinen "100 meter sprint" bedes du kort redegøre for de fysiologiske krav til muskelsam... -
SRP - Epidemimodeller
ForumindlægHej Venner. Jeg er i øjeblikket ved at skrive SRP i matematik A og biologi B om epidemologi og kolera. Lige nu er jeg kørt fast i min matematik del, da jeg skal skrive om epidemimodeller, jeg har så valg SIR modellen, jeg ville høre om der var nogle er jer der kender til denne model og k... -
Hvordan kommer jeg ind på STX
ForumindlægJeg går lige nu i 10.klasse på en efterskole. Jeg vil rigtig gerne på gymnasiet, og jeg vil gøre alt for, at komme ind på linjen - biologi a, matematik b, idræt b. Men jeg er ikke særlig god til matematik. Problemet er også, at mine karektere fra 9.klasse ikke er særlig gode. Hvordan kommer man... -
muskler og springgymnastik
Forumindlæghey, jeg jeg har overvejet og begynde til springgymnastik og jeg vil bare høre nogen ting angånede noget biologi og idræt. Jeg vil gerne lære at lave baglæns salto. og her er nogen spørgsmål til det :) a) hvilke muskler i benene skal bruges til afsættet ? b) hvilke medfødte bevægelsesmønstre kan... -
mRNA
ForumindlægJeg sidder og er i fuld gang med min 24 timers forberedelse til min mundtlige biologi eksamen imorgen, og har trukket bioteknologi.. Jeg er ved at forklare om DNA molekylets opbygning, vha af en figur. Der er dog yderligere en figur som viser hvordan mRNA bygges op vha. skabelonstrengen og derm... -
HJÆLP TIL METODE- HASTER
ForumindlægHej! Jeg har et kort, men dog vigtigt spørgsmål :-) Jeg er ved at forberede mig på min AT-eksamen, men er blevet i tvivl om metoden! Jeg har valgt at dele min metode op, så jeg før besvarelsen af den enkelte problemstilling, nævner hvilken metode jeg har anvendt (fx, når jeg præsenterer min... -
Dopamin
ForumindlægArgh, biologi opgave! Nogen der kan hjælpe mig? Nogle af hjernens neuroner benytter dopamin som transmitterstof i synapsens impulsoverførsel. Denne impulsoverførsel påvirkes ved indtagelse af kokain. Kokain binder sig til det transportprotein, der sikre genoptagelsen af dopamin gennem den præsyn... -
Emne til SRP - Forslag?
ForumindlægHej Alle! :) Jeg ved godt, at der findes andre tråde med samme emne/spørgsmål, men det har ikke helt hjulpet mig, så derfor laver jeg selv en :) Her efter sommerferien skal jeg i 3g og vi er allerede blevet anbefalet at tænker over eventuelle emner. Problemet er dog, at jeg er helt tom for ... -
Farvestof i fødevarer?
ForumindlægHej :-). Jeg har valgt et emne i SRP (vores blanket skal afleveres på fredag). forresten srkiver jeg i Biologi B og Kemi A. Jeg har dog problemer med at finde gode links og bøger, så det ville være lækkert hvis nogen sad med nogle gode links. Det jeg vil er: * Forklar de organiske f... -
Studieretningsopgave i bilogi og kemi: ernæring
ForumindlægHej sp, håber i kan hjælpe for er virkelig på herrens mark!... I min studieretningsopgave der skal skrives om få uger har jeg valgt hovedområdet; ernæring. Heri vil jeg gerne omkring diabetes og evt komme ind på genteknologi... MEN har fået "opgaverne" af min lærer at forsøge og afgræn... -
Matematik SRO BioMat
ForumindlægHej. Jeg er igang med min studieretningsopgave også såkaldt SRO. Mine to fag er Biologi og Matematik. Det er den matematiske del, som er sværest at få styr på. Derfor vil jeg blive meget glad for hjælp og vejledning :) Opgaven lyder følgende: Givet 4 punkter, (x,y): (0,1) ; (0,-1) ; (1,0) ; (-1... -
Endosymbiose??? hjæææælp tak!
Forumindlægheeeeeeej, jeg har siddet med den her biologi aflevering i meget lang tid nu, og jeg er fuldstændig på bar bund! Jeg ville blive rigtig glad hvis der var nogen derude, som ville hjælpe mig, på forhånd tak :-) første spørgsmål lyder således: Endosymbionter er organismer der lever symbi... -
adgangs krav og eksamener
Forumindlæghej. jeg har tænkt til at tage 4 hf fag (dansk A, Biologi B, Engelsk B, Psykologi c) for at kunne søge ind på kvote 2 som sygeplejerske. men trænger lidt hjælp angående adgangskrav og eksamener. jeg har haft engelsk B på gymnasiet i norge, men ble ikke udrtukket til nogen eksamen i muntlig elle... -
Supplering
ForumindlægHej alle... Jeg blev matematisk student sidste år, og nu overvejer jeg at læse biologi. Jeg har et rigtig fint snit, så det er ikke et problem. Problemet består i at jeg kun har mat B og kem C, hvor de specifikke adgangskrav siger mat A og kem B. Jeg har ikke nået at supplere i nogen af fagene, d... -
Global opvarmning - metode.
ForumindlægHey. Er så heldig at skulle op d. 9/6 og forsvare min AT-synopsis om 'Global opvarming' i fagene biologi (B) og samfundsfag (A). Flere fra min klasse er dog allerede blevet eksamineret, og kan berette om et altoverskyggende fokus på 'metode'. Derfor ville jeg høre om I kunne hjælp...
