Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 18221 til 18240 af 32900
-
9.klasse eksamen og 10.klasse eksamen
Forumindlæghej studieportalen det er fordi jeg skal snart til eksamen i 9.klasse hvad nu hvis jeg for dårlig karakter og så skal jeg på efterskole næste år og jeg så får bedre karakter i eksamen kan jeg godt bruge dem eller om vendt med at 9.klasse eksamen er gode og 10.klasse eksamen er dårlig -
Kontext 7
ForumindlægHej jeg har kontext 7 s.90 opgave1-2 for. Kan i ikke lige sige dem for mig tak. Og en ting mere. Kan i ikke sige mig, hvordan man laver kubikrod på en lommeregner? Tak. -
paramterfremstilling
Forumindlægto linjer l og m er givet ved parameterfremstillingerne l: (x/y)= (-1/2)+t*(2/1) og m: (x/y): (0/1)+s*(1/-1) bestem skæringspunkt S mellem l og m, hvordan skal jeg gøre det? -
Simpel procentregning
ForumindlægHar en lille opgave her, som meget gerne må stilles enkelt op (:"Line har købt en bog til 15 kr. Hun sælger den til sin søster med en fortjeneste på 30%. Hvor stor er salgsprisen?" -
3. år Mdt. ialt.
ForumindlægKom i tvivl om hvor mange mundtlige prøver man skal op i i alt.Jeg var nemlig ikke oppe i nogen 1. år.Har afsluttet 2 mdt. 2. år.Hvor mange skal jeg regne med at have i 3g? -
Mere hjælp :)
ForumindlægDer ønskes en generel indførelse af de 3 funktionstyper bl.a. ved behandling af funktionernes monotoniforhold. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal stille op med dette spørgsmål? Håbede der måske var nogen der havde nogle gode ideer? På forhånd tak. -
Advanced Grapher
ForumindlægHejsa Jeg står og skal op i matematikeksamen. Her vil jeg gerne anvende programmet Advanced Grapher. Jeg er så kommet i tvivl om, hvorledes jeg anvender logaritmefunktionen, så jeg kan lave en graf, samt hvordan jeg laver kvadratroden. Søger svar på hvordan logaritmen skrives ind, samt kvadratrod... -
optagelse
Forumindlægjeg er inde på optagelse.dk for at indsende ansøgning, men kan ikke finde den uddannelse jeg vil ind på..??weird..er der nogen som kan hjælpe? det er biomedicin..lang udddannelse på 5år, og det er på SDU.. -
Intro til LaTeX
ForumindlægEr der nogen der ved om der på KU er noget fælles intro til et program som LaTeX eller er det bare op til de studerende selv at lære det? -
Virksomhedsøkonomi hjælp!!!!
ForumindlægHej har lige været op i virksomhedsøkonomi skriftlig. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen som ved hvor mange procent % det kræver for at dumpe med 00? -
gør rede for det bestemte integral for en funktion
Forumindlægspørgsmålet er gør rede for det bestemte integral for en funktion f. nogen ideer. -
FSA Maj 1997. Får
ForumindlægHeey Jeg er igang med at øve til eksamen, og har fået en problemregning fra maj 1997 ( Får ), jeg er helt færdig med den, men vil rigtig gerne have dens resultater for at rette mine fejl ;) Mange tak ! -
Eksamenspørgsmål ! INTEGRALREGNIN
ForumindlægHej! Jeg har et eksamen spørgsmål, som lyder sådan her: Gør rede for begrebet stamfunktion og for sammenhængen mellem stamfunktion og areal. Nogle som kan hjælpe mig med svar? På forhånd tak! -
Om karakterene
Forumindlæghej :) jeg har et spørgsmål angående mine karakter lige nu går jeg i 1.g, og har lige fået mine års karakter og de er rimelig dårlig mit snit er 3,5 :(. mit spørgsmål er om det kommer til at stå i mit afgangs bevis i 3.g ? eller er det kun de fag jeg skal op i samt års karakter i 3.g? hvad er de... -
areal af firkant i koordinatsystem - hjælp
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med en opgave, skal finde arealet af en firkant ABCD, mine punkter er A(4;0;0;0)B(3;5;0)C(0;5;0) og D(0;0;0) Skal jeg dele den op i to trekanter? -
Reducer
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde ud af den her, kan nogen vise mig hvordan man skal gøre? (a-b)2+2a*(a+b) -
Hjælp til Matematiske Modeller
ForumindlægDet er jo ved at være eksamens tid, og jeg har brug for lidt hjælp til matematiske modeller. Rent ud sagt aner jeg ikke hvad det er, eksamensspørgsmålet er: Matematiske modeller: Forklar for eksempel med udgangspunkt i hvad en matematisk model er. Forklar: Lineære modeller, eksponentielle mode... -
Finde Stamfunktion
Forumindlægcos(x) * sqrt(sin(x)) Er der mon nogen der kan fortælle mig hvad stamfunktionen til ovenstående er? -
Opgave
ForumindlægEn linje l er givet ved: 3x+4y-20=0 a) Bestem afstanden fra linjen l til punktet (5;8) Resultat: 5,4 b) Opskriv ligningen for en cirkel med centrum i (5;8) som netoptangerer med linje l. Resultat: ? c) Bestem en parameterfremstilling for cirklens tangent i punktet (1;11) Resultat: ? ... -
Haster.. 2. Andengradsligninger
Forumindlægopg 1.. 2(x-4)=-x+5-13+3x opg 2.. 2+1/x = 7... Opgavens forudsætninger skal fremgå og der skal redegøres for løsningsmetode og tankegang, og opgavens konklusion skal fremstå.. Jeg har problemer med andengradsligninger.. Så er der ikke en der vil hver sød at hjælpe.. !
