Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 18221 til 18240 af 34803
-
ATP
ForumindlægHvad er ATP præcis? Kemisk/biologisk energi??? iform af varme? Kan man måle det? -
hvad hedder de?
Forumindlæghvad hedder de her; Ag2S Na2S Na3PO4 Ag3PO4 -
SU i sommerferien efter studie??
ForumindlægHej. Da jeg er færdig med HH til sommer og dermed ikk vil modtage SU i de følgende måneder derefter har jeg et spørgsmål til jer...! Hvis man evt. tildmelder sig gymnasiet efter sommerferien vil man vel stadig modtage SU, efter sommerferien kommer man til de første 3/4 dage af gymnasiet hvor man ... -
Fehlings prøve
ForumindlægHvorfor er der tartrat-ioner i F2? -
Fehlings væske
ForumindlægHej!er i tvivl om hvad Fehling 2 helt præcis er? er det NaOH + tratrat eller noget?? -
aktivitet
Forumindlægjeg skal lave en opg: bestem aktiviteten fra 1g U-238? nogen der kan hjælpe?? -
Hvidt eller grønt lys?
ForumindlægAf ren interrese x) Er det lys vi får fra solen hvidt eller grønt?Lærte nemlig i fysik at bølgelængden svarede til grønt lys. Men det er måske fordi det rammer atmosfæren eller hvad at det ikke ser grønt ud? -
Xylofonen (fysik)
ForumindlægModel, der angiver tonens frekvens:f = 1.028*v*(h/L^2)Jeg får oplyst at:L = 30,2cm = 0,302 mh = 7,1 mm = 0,0071 mf = 349 Hz = 349 s^-1A) Bestem Lydens fart i træstaven?v = (349 s^-1 * (0,302m)^2)/(1,028*0,0071m)v = 4361,02 m/sEr dette rigtig??B) Bestem bølgelængden i luft og i træstaven?Her ved j... -
Hvad er en Trippelbinding?
ForumindlægHey...Jeg har et lille problem.. jeg sidder og ska skrive en kemirapport hvor jeg skal lave et mindre teori afsnit om hvad en trippelbinding er. Men min lærer er sindsygt dårlig til at forklare sådan noget så har ik rigtig fået fat i hvad det er.. Såå håber der er nogen der kan hjælpe lidt på vej... -
Kvote 2 - Studiejob?
ForumindlægHej Under kvote 2 plejer der at stå relevant studiejob osv., men jeg har aldrig forstået det sådan helt præcist. Hvis jeg har afluttet 3.g og gerne vil søge ind på ingeniør uddannelsen byg eller integreret design, hvad kan man så lave at relevant studiejob? Hvad og hvordan kan det søges? Og hvad... -
Temperatur koefficient
ForumindlægNogen der tilfældigvis har databogen hvori man kan finde jerns temperatur koefficient?PLEASE? -
Hvad er forskellen?
ForumindlægHej. Jeg har spekuleret og researched meget på nettet om hvad HHX HTX STX Osv.. hvad alt det er. Kan virkelig ikke finde noget info.. Jeg kunne godt tænke mig en IT Videregående uddanelse efter Folkeskolen. Hvad hedder sådan noget? -
Fedtsyre
ForumindlægHvad kan jeg mon forklare ud fra dette, hjælplige :( -
Separation af de variable mht reaktions orden
ForumindlægEt billede er vedhæftet, der viser reaktionshastighedsudtryk for en første ordensreaktion. Jeg skal vise hvordan jeg fra det første udtryk kommer til det andet udtryk ved hjælp af separation af de variable (se pilen). Er der nogle der vil give en hånd.. Jeg har virkelig svært ved det her... På... -
Afgangsprøve
ForumindlægHej!Jeg skal snart op til afgangsprøve (9.klasse) i fysik, og vi er allerede begyndt at forberede os, ved at repetere forsøg!Nogle af emnerne som vi skal kunne:MagnetismeElektromagnetismeInduktion+VekselstrømSyre/BaserSalteKernefysik/RadioaktivitetMit spørgsmål er, om nogen kunne komme med et for... -
Hjælp søges!!!
ForumindlægHej... Søger hjælp til følgende:Renten er 1,25% pr. måned og der pålægges rente hver måned1) Motorcyklet betales i 3 rater: 1. rate på kr. 10.000 betales nu (købstidspunktet) 2. rate på kr. 5.000 betales om 3 måneder 3. rate på kr. 2.500 betales om et år 2) Motorcyklet betales med 12 månedlige ra... -
ethanols bindingstype
ForumindlægHej med jer! Er der en af jer der kan fortælle mig hvad ethanols bindingstype er? ionbinding, kovalent binding eller polær kovalent binding? Tak på forhånd :-) -
Optagelse
ForumindlægHej Jeg søger ind på farmaci i år på KU, men mit snit ligger på 5,0 uden bonus. Der står inde på ug.dk at der er et fast karakterkrav på 6,0. Er der en chance for at jeg kan komme ind? -
Medicin - Bøger - Første semester - københavn
ForumindlægHvilke bøger læser man første semester i kbh på medicin studiet? Tak på forhånd? :) -
flerfagligt og tværfagligt
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på monofaglig, flerfaglig og tværfaglig niveau?
