Søgning på: SRP historie. Resultater: 18281 til 18300 af 22627
-
Historisk analyse af NSDAP's partiprogram
ForumindlægHej derude! Jeg er pt i gang med min dansk-historie-opgave, men har valgt at skrive i dette forum da spørgsmålet er om den historiske metode. Jeg kunne godt tænke mig forslag til hvordan jeg bedst muligt analysere NSDAP's partiprogram ud fra historisk metode. Jeg skriver tværfagligt (både da... -
Hjælp til indledning:)
ForumindlægHey:P Har lidt problemer med indledningen.. er dette her ok? ville være rart lige at få en andens ening:P Jeg vil i denne opgave beskæftige mig med bogen The kite runner fordi jeg har fået mange anbefalet af bogen. Jeg skriver i engelsk og historie da jeg er overbevist om at sammenspillet mell... -
Immigration - England/Storbritannien
ForumindlægHej kære SP-brugere. Jeg er igang med en opgave omkring indvandring til England/Storbritannien. Jeg vil redegøre for immagrationssituationen i England, hvilke nationaliteter der vælger at immigrer og beskrive det multietniske samfund. Jeg vil også se på de kulturforskelle der er mellem deres... -
Nogen der gider rette 3-4 linjer?? fra dansk til tysk
ForumindlægIm das Historie”Nachts schlafen die Ratten doch” beginnt ein Erzähler zu berichten um die Nachkriegszeit im Deutschland. Wir treffen einen neunjährigen Jungen, der seinen kleinen Bruder verloren hat. Jürgen passt auf seine Bruders grab auf. Der unter die Ruinen liegt. Plötzlich kommt ein fremde... -
Grammatik fejl på engelsk
ForumindlægHej, jeg skal skrive en lille historie i engelsk, men jeg har problemer med grammatikken især datid og nutid. Her er historien Not long ago I travelt to BERLIN. BERLIN was some of the biggest, cultural and historic City I have bene too. Something that really shocked me, was that every... -
Grammatik fejl på engelsk
ForumindlægHej, jeg skal skrive en lille historie i engelsk, men jeg har problemer med grammatikken især datid og nutid. Her er historien Not long ago I travelt to BERLIN. BERLIN was some of the biggest, cultural and historic City I have bene too. Something that really shocked me, was that every... -
24 eller 3 timers eksamen
ForumindlægPå STX er der to mulige prøveformer i historie. En prøve med 24 timers forberedelse, hvor man altså tager hjem med sin tekst om må bruge alle tænkelige hjælpemidler. Der er også en prøve med 3 timers forberedelse, hvor man må bruge alt, men ikke må kommunikere med omverdenen. Begge typer af ek... -
Matematik - hvad mere?
ForumindlægHej alle Regner med at blive gymnasielærer med matematik som hovedfag. Har læst lidt om gymnasierne, og efterspørgslen på de forskellige fag, humanisterne har det ret stramt, fordi der er for mange af dem og gymnasierne er underlagt en 2-procent nedskæring. Forfærdeligt i min optik, men det er ... -
Nogle der vil hjælpe mig med at opstille problemstillinger i forhold til 5 historisk kilder
ForumindlægHej allesammen jeg skal lave en opgave i historie, hvor jeg skal opstille 3 eller 4 problemstillinger på baggrund af 5 forskellige tekster. De 5 forskellige tekster hedder: 1. ” Befolkningstal i de to blokke” 2. ”Bruttonationalprodukt i øst og vest 3. ”So... -
Resume af Plastic
Forumindlæger det her et godt resume af historien Plastic af mette thomsen? Mona er en kvinde som lever i 90’erne. Hun er en tynd kvinde som lever for højdepunkterne, og er en overfladisk person. Hendes forbillede er Barbie. Hun har ikke noget at byde på. Hun arbejder i en Video butik for at spar... -
Mangler et godt råd om timing!!?
ForumindlægHejsa.. Jeg sidder nu og er ved at blive en smule stresset over alt det, jeg skal nå at læse inden jeg skal have huen på hovedet.. Mit problem ligger i, at jeg har 2 eksaminer tilbage.. Dansk er på torsdag = 5 dage til og derefter historie om onsdagen = 5 dage efter dansk.. I hvert fag findes... -
Hjælp til AT problemformulering
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg bakser lidt med hvordan min problemformulering helt præcist skal være, og diskussionen driller mig også lidt. Så jeg vil høre om der er nogen som evt kan hjælpe mig lidt, til en lidt bedre faglig problemformulering. Overemnet i AT 2013 er jo Kampen for det gode liv, ... -
Problemstilling - HJÆLP!!
ForumindlægHej alle kloge hoveder Står i den situation, at jeg er ret dårlig til de der problemstillinger i AT. Kunne godt bruge noget inspiration, kloge ord og hjælp fra jer! Mit emne er: Afroamerikanernes rettigheder i USA, fra 1960 og til idag. - med fagene historie og engelsk Og overemnet er... -
hjælp til indledning
Forumindlæghej. jeg er i gang med at skrive opgave, og jeg har virkelig brug for hjælp til min indledning.. dette er den indledning jeg har nu, men det er noget værre rod :S jeg ville være rigtig glde, hvis nogen kunne give mig et godt råd. på forhånd tak. Denne opgave er bygget på H. C. Andersens event... -
Achtung! tysk oversættelse
ForumindlægHej. Jeg står og har meget brug for hjælp til en tysk oversættelse, da jeg virkelig er ringe til tysk. Så det ville være lækkert hvis nogen gad hjælpe mig med denne oversættelse eller bare lidt af den. Genren "short story" blev opfundet i Amerika. En kendt forfatter, der skrev denne lit... -
Hjælp til eksamen...
ForumindlægHejsa folkens Så er det blevet min tur til 9. klassens afslutningsprøver, og det er sådan så jeg skal til Mundtlig historie her på Tirsdag(01.06.2010), så jeg tænkte om jeg kunne få nået hjælp! Jeg har absolut ingen problemer angående selve historien, information eller lig. Jeg har brug for Tip... -
Metoder???
ForumindlægHej alle. Jeg skal til årsprøve i AT nu her, og jeg tror jeg har misforstået det hele lidt. Jeg troede vi skulle fremlægge som normalt, med konklusioner, problemstillinger og det hele, som vi har gjort gennem året, men nu har jeg lige fået af vide at det er metoderne jeg skal fremlægge :S Hvad ... -
AT - kampen om det gode liv - hjælp til metode.
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op i AT, hvor jeg har valgt historie og engelsk til at belyse min problemstilling med overskriften "kampen for gode liv". Jeg har godt styr på metoderne, og hvordan jeg har brugt dem, men jeg bliver pludselig i tvivl, hvordan fagene i min opgave har arbejdet ... -
Problemstilling "HISTORIE"
ForumindlægProblemstilling -> Amerikansk identitet HEJ jeg skal til historie eksamen her imorgen og jeg igang med min problemstilling. Forresten det er første gang jeg skal op til historie eksamen, jeg har aldrig været til den før! Har i ellers nogle ideer til hvordan man kan lave en rigtig... -
Røgsvagt krudt - His/Kemi
ForumindlægKære alle, Jeg skal igang med at skrive en større skriftlig opgave, hvoraf jeg er begyndt på at indsamle informationer. Mit emne er Røgsvagt Krudt - jeg skal inddrage historie A og kemi A. Her kommer mit spgm. så: Er der en der kan komme med hints hvad jeg specielt kan inddrage? Altså evt. en kri...
