Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18301 til 18320 af 325233
-
Drilleri i skolen
ForumindlægHejsa jeg er kommet i en situation der gør mig utroligt vred, jeg har fået at vide af min lillesøster at der er nogen, og i særdeleshed en pige i hendes klasse, som er efter hende og driller hende, og en gang har spyttet på hende, jeg får lyst til at finde vedkommende og kværke hende, men efterso... -
Eksamen? fransk eller fysik eller kemi eller biologi!
ForumindlægHej alle, Jeg får at vide imorgen, hvad jeg skal op i. Jeg ville derfor gerne vide om nogen evt. kunne have lyst til at hjælpe mig med, at læse et af de fag op? Jeg ved ikke noget om hvilke fag jeg skal op i, men det kan være et af de ovenstående. - En fysik-hjælper -En kemi -hjælper - En fra... -
Naturgeografi -eksamensdisposition
ForumindlægHvordan laver man den perfekte disposition til NG-eksamen på B-niveau?... og hvis det er relevant at inddrage metode, hvilke metoder anvender faget så? Er det bare det sædvanlige kvalitativ og kvantitativ, og/eller er der andre muligheder? Jeg kan ikke finde noget på EMU. Håber at der sidder nogl... -
tretrinsregel og differentiering
ForumindlægHej.. jeg håber meget på, at der er nogen, som kan hjælpe derude. Hvad finder man helt præcist frem til ved tretrinreglen - Er det ikke diffentialkvotienten man finder frem til, som jo er det samme som tangentens hældning?- og kan denne metode erstattes af at differentiere en funktion osv., for s... -
HASTER - Psykologi
ForumindlægHej Alle! Jeg vil høre om der var en, der kunne hjælpe mig ud af mit problem? Jeg skal besvare spørgsmålet: Hvilken påvirkning har det for mennesket at blive overvåget, og hvordan man reagerer på det? Mit spørgsmål er sa om I ved hvilke teorier, teoretikere jeg kunne bruge for at besvare opga... -
10. klasses afgangseksamen
ForumindlægJeg skal på STX her efter sommerferie, hvor jeg mener at man skal have fysik på mindst c-nivea - kan det passe? i hvert fald mener jeg at jeg skal have det på c-niveau. Jeg går nu i 10. klasse og vil helst ikke op i mundtlig fysik. Skal jeg til prøve i det for at kunne komme ind på gymnasiet, sel... -
SU
ForumindlægHej, Jeg har et lille spørgsmål: hvor meget må man tjene ved siden af sin SU? Jeg har læst at man kan komme til at betale SU tilbage? Jeg får pt ca. 1600 i SU og fra arbejdet 7500 før skat. har det nogen betydning for mig. Jeg vil helst undgå at betale SU tilbage. -
Hjælp til Excel
ForumindlægFor at bestemme koncentrationen af de ukendte prøver skal du bruge linjens ligning y=ax+b, hvor x vil svare til Log( C ) -> logaritmen til koncentrationen. Dernæst skal du isolere C. hvis t=Log( C ) så er C = 10^t. Hvordan gør jeg det i Excel, altså hvad skal jeg skrive for at få Excel til at... -
Banker renter
ForumindlægIndlånsrente:de penge, man får af banken for at have sine penge stående på en konto. Udlånsrente:de penge, man skal betale for at have et lån/optage et lån Banken tjener penge på, at udlånsrenten er højere end indlånsrenten. Er dette jeg har skrevet korrekt forstået-synes det er lidt for... -
Maltase
ForumindlægVed ølproduktion pasteuriseres øllet ofte, før det sælges. Det betyder, at man kortvarigt opvarmer øllet til over 60 °C. Aktiviteten af maltase kan anvendes til at vise, om en øl er blevet pasteuriseret. 3. Giv en mulig forklaring på hvordan aktiviteten af maltase kan anvendes til at vise, ... -
Engelsk B - HF?
ForumindlægJeg skal her efter juleferien til at have engelsk på b-niveau på HF. Nogen der ved, hvordan det kommer til at forløbe - hvad indeholder det helt præsict. Jeg kommer direkte fra folkeskolen, og der havde jeg primært om grammatik, hehe. Er det, det samme på HF?? :) I så fald, hvad “plejer” man of... -
Proces levnedsmiddel og sundhed - HTX Eksamen
ForumindlægHej Til alle dem der har prøvet at komme op mundtligt i teknikfaget PLS, hvilken råd og erfaring kan i give, for at scorer en høj karakter? Ved godt hvad man bliver bedømt på men leder efter nogle, der har evt har prøvet at blive eksamineret i deres eksamensprojekt og hvad de føler de kunne havd... -
Skitsering
ForumindlægHej alle. Er der en herinde, der har en kunstnerisk ambition, som har mulighed for at tegne nogle små tegninger til mig? Jeg skal bruge det til et eventyr, som jeg er i gang med at skrive, og jeg havde tænkt mig at inddrage nogle illustrationer osv. Det ville være en stor hjælp! Jeg kan sagten... -
Funktion voksende (differentialregning)
ForumindlægJeg har vedhæftet opgaven, mit spørgsmål er: Skal jeg blot differentiere funktionen, og så får jeg jo differentialkvotienten. Så skal jeg vel bare få differentialkvotienten til at være positiv, for at funktionen er voksende? er det korrekt. I så fald har jeg blot defineret k til at være alle po... -
Hjælp til danskopgaven!!!
ForumindlægHejJeg er ved at skrive danskopgave om Dan Browns "Da Vinci Mysteriet". Mit problem er at jeg ikke er sikker på hvad jeg skal lægge vægt på. Hvad vil i anbefale? -
Separation af de varible = for nem?
ForumindlægHejsa! Jeg bliver i min problemformulering bedt om at bevise metoden separation af de variable, men jeg må også gerne inddrage matematisk stof i forbindelse hermed. Jeg tænker selv at de da vil være for nemt udelukkende at bevise metoden. Det jeg har forstået ved beviset er, at jeg skal vise at ... -
Mat b - delta y
Forumindlægx + 1 f(x)= ------- x - 3 Vis vha. delta y at f er kontinuert i 5 Gør rede for, at f er kontinuert. -
Dårlige karakterer, hvordan kommer i videre?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil bare høre jer, hvordan i kommer over det at få en dårlig karakter... Jeg har altid ligget på 7 og over på den nye skala... men her til eksamenerne, er det gået helt galt, jeg synes selv jeg har gjort mit bedste og synes at mine karakterer er dybt skuffende, og ikke helt... -
Aflæsning af tabel.
ForumindlægHejsa Er der ikke en venlig sjæl,der kan hjælpe med at forklare hvad der udledes ud fra denne tabel. Synes den er ret svær at tolke og forstå. - Håber der nogen der kan hjælpe -
Sommer-skoler
ForumindlægJeg og min ven overvejer at starte en sommerskole til børn, der ikke har noget at lave i ferien, evt unge mennesker også. Hvad skal vi lave der? Kom bare med foreslag heeh ;)
