Matematik

Separation af de varible = for nem?

20. december 2015 af ECh (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hejsa!

Jeg bliver i min problemformulering bedt om at bevise metoden separation af de variable, men jeg må også gerne inddrage matematisk stof i forbindelse hermed. Jeg tænker selv at de da vil være for nemt udelukkende at bevise metoden. Det jeg har forstået ved beviset er, at jeg skal vise at y=f(x) opfylder de to forskellige ligninger der står i sætningen i mange bøger.

Er der nogle der kan foreslå hvad jeg kan inddrage i denne sammenhæng, eller i hvert fald om det jeg har forstået at opgaven går ud på, er tilstrækkeligt. Tænk på at jeg skal få det til at fylde ca. minimum 8-10 sider. Det jeg har fylder 3 sider.

På forhånd tak 

Brugbart svar (2)

Svar #1
20. december 2015 af peter lind

På http://ga.randers-hf-vuc.dk/matlex/difflign.html#separable kan du se eksempler hvor det bruges.

Svar #2
21. december 2015 af ECh (Slettet)

Er det korrekt at sige at f(x) er kontinuert i et begrænset x- interval og et begrænset y-interval?

Brugbart svar (0)

Svar #3
21. december 2015 af peter lind

f(x) skal være kontinuert på et interval, men de behøver ikke at være et begrænset interval. Billedmængden vil i så fald altid være et interval, så det er overflødig at kræve at billedmængden er et interval. NB f(x) er ikke kontinuert i y-intervallet. Det er billedmængden der er y-intervallet

Svar #4
21. december 2015 af ECh (Slettet)

Tak tak! :)

Hvordan vil man egentlig kunne vise sine kundskaber, når man beviser separation af de variable. Hvad kan en elev gøre, som får censor til at tænke at eleven er super dygtig?

Skriv et svar til: Separation af de varible = for nem?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.