Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 18301 til 18320 af 52987
-
faktakoder og fiktionskoder
Forumindlægyo Jeg skal følgende: finde en nyhed og skrive om den med brug af faktakoder og dernæst brug af fiktionskoder. Prob er jeg ikke aner forksellen, så plz forklar:D -
Spørgsmål til ligning ...
ForumindlægHejsa. Har en ligning, som jeg skal løse uden brug af lommeregner ... er helt lost efter at have kigget på den i timevis ... den er stadig bare en blækklat på et stykke klinisk hvidt papir ... nogen som måske lige kunne give mit et skub? -x4 + (x3 + 1) (x2 -12) - x = 0 Hvordan i alverden skal jeg... -
Huen på gym
ForumindlægDet bliver måske et mærekligt indlæg det her men jeg bliver sq nødt til at komme ud med det til jer som måske godt kan give mig nogle råd. Det drejer sig om huen på stx som er næsten lige rundt om hjørnet her. Jeg er så nervøs for ikke at bestå min stx eksamen. Det betyder jo så meget for enhver ... -
Er du lidt af en ekspert, så hjælp en kammerat?
ForumindlægHej Kender du en smart metode, hvor man kan indhente meget læsestof på kort tid? Er der en eller anden måde, så man ikke nødvendigvis behøver at læse et helt pensum igennem? Det er naturvidenskabeligt stof; bio. På forhånd tak -
er gået i står med oversætte den sætninge
ForumindlægJeg har altid intereseret mig for at spille teater. -
Ørsteds forsøg?
ForumindlægHej! Er der nogen, der lige hurtigt kan fortælle mig om Ørsteds forsøg? Hvad det var, hvad det gik ud på, og hvad han ville påvise med dette? :-) -
HJÆLP SØGES TIL MATEMATIK
ForumindlægMin opgave lyder således: Funktionen g er givet ved g(x)=-2x+12. Løs ligningen g(x)= 16. Er der nogen, der ved hvordan denne kan løsses i et TI-Nspire ellers er det fint hvis der er en anden måde man kan infomere mig omkring -
Studieteknik på uni?
ForumindlægHvad er den bedste studieteknik på uni ang. noter - hvordan kan man lave nogle gode noter, da der er meget, der skal læses? Og hvad er den bedste læseteknik - er det bedst hvis man skimmer siderne igennem, da der er meget læsestof? -
Ny Alliance
ForumindlægIkke just lektierelateret, men folk her i forumet plejer aldrig at være blege for en rask lille politisk diskussion: Hvad er folks mening om Ny Alliance? Jeg er selv rød som udgangspunkt, men er træt af blokpolitikken, og har altid godt kunne lide midterpartier som CD og RV, pga. deres pragmati... -
musik eksamen - c-niveau
ForumindlægHvordan foregår eksaminationen? er det i grupper eller enkeltvis? Jeg har hørt vi skal analysere et musiknummer og spille et nummer.. Men jeg kan overhovedet ikke finde ud af at analysere! -
Medicinsk genetik (medicin)
ForumindlægHej Jeg kan se, at jeg på første semester på medicinstudiet i Århus kommer til at skulle have medicinsk genetik. Er det et fag, der kræver at man læser meget i bøger, eller vil det være bedst at lave mange eksamenssæt? Vh. -
Hvordan finder jeg skæringspunkt på TI-89 ?
ForumindlægJa ; D Hvordan finder jeg skæringspunktet i mellem linjen l og parablen p. l: y=2x-2 p: y=-x^2+3x+4 ved brug af lommeregneren ( TI-89) -
Må man det?
ForumindlægHej, Må man egentlig tage sine notatater hjemmefra med til selve eksaminationen? Altså også dem der er lavet på com? På forhånd tak! -
Fedte for lærer og censor hvordan?
ForumindlægHej! Så er det snart den danske eksamen finder sted, og jeg vil derfor gerne lære nogle forskellige tricks så jeg kan score en god karakter. Jeg vil gerne vide om der fx er bestemte udtryk der er godt at bruge, eller om der er visse ting man kan gøre så censor får et godt indtryk om en. TAK! og... -
analyse model af artikel
Forumindlægnogen der kender en hjemmseside med en analyse model af en artikel. ?? -
Hvad er en god og dårlig reklame!
ForumindlægJeg vil gerne have forklaret hvad en god reklame er, og hvad en dårlig reklame er? Håber på en forklaring -
Ubesvaret spørgsmål i biologi!
ForumindlægHej med jer! Min veninde og jeg er igang med en rapport i biologi, men vi har dog et vigtigt ubesvaret spørgsmål! Hvorfor sætter mangan og jern sig fast på sandkorn? Vi har om processen på et vandværk, og vi er igang med punktet "filtrering". Det sker ved at vandet løber igennem, et ... -
Sinusfunktioner.
ForumindlægHej.. Jeg er lidt ny her.. Håber en kunne hjælpe mig med at få løst dette problem.. Jeg skal tegne denne funktion f(x)= 2sin(((2pi)/(4pi)) * x) Jeg kan udfra den teoribog som jeg har se at perioden kan bestemmes udfra dette generelle udtryk. f(x)= Asin(((2pi)/(b)(x-c))+D ... -
"Det grønne bord"?
ForumindlægBordet til min sidste eksamen var ikke grønt. Var det en fejl? Så måske den eksamen slet ikke kan gøre sig gældende fordi bordet ikke havde den forventede farve? :) Ej men ærlig talt, det er et underligt udtryk... Hvor kommer det fra? Hvorfor skulle et eksamensbord være grønt? -
kunst
ForumindlægNogle der vil forklare mig hvad forskellen og det karakteristiske er ved : Tidl.klassisk Klassisk Sen klassisk ?
