Søgning på: matematik aflevering golf. Resultater: 18301 til 18320 af 39512
-
Boksplot - Opgave
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en matematikaflevering omkring boksplot, som jeg bare ikke kan komme videre med. Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg kan skrive. Håber virkelig der er en der kan hjælpe :) Opgaven er ligger vedh. som billede. Mvh. Simone V. -
Terminsprøve i dansk?
ForumindlægJeg tænkte om der er nogle, der allerede har været oppe i dansk skriftlig fremstilling? Jeg skal nemlig til terminsprøve i dette her på mandag, og ville lige høre om nogen evt. kender til stile-emmerne? -
Halveringstid for radioaktivt stof?
ForumindlægHej. Jeg har siddet i rigtig lang tid og prøvet at regne opgave c ud. Da det er et radioaktivt stof, vil min lærer have, at vi bruger for at finde halveringstiden. Jeg har lavet en eksponentiel regression, hvor jeg har fået forskriften y=440*0.79729^x. Ved at bruge har jeg fået k til at være ... -
Rettelser
Forumindlæg1) Familien kan få 12% i rabat på den samlede pris hvis de bestiller inden 1. juni - hvor mange penge skal familien betale i alt, hvis de bestiller inden den 1 Juni? (Lejligheden koster 10617 kr.) 10617 : 0,12 = 88475 kan det passe? 2) amanda har også tegnet den overalt del af Peterspladsen... -
Hvad er vektorer?
ForumindlægEr der nogle som kan give en forklaring på hvad vektorer er? hvilke formler man bruger, og kan man også bruge ln og log (har ikke haft om det endnu, derfor vil jeg gerne være forberedt) :) -
Udfordring til de dygtige
ForumindlægEr der nogen som har set denne udfordring før? Hvad er systemet i følgende talrække? Find den næste række tal: Det er en frivillig opgave, men jeg sad og nægtede at gå i seng før jeg kunne løse den.. og blev så nødt til at give op.. 1 11 21 1211 111221 312211 13112221 1113213211 31131211131221... -
Good Will Hunting
ForumindlægSkal et geni tage ansvar og vie sit liv til videnskabens fordel? Filmen Good Will Hunting giver et indblik i denne problematik. Et andet berømt eksempel er fra James Sidis. Han lavede ikke så mange gennembrud selvom han er det menneske, der har haft højest IQ (det er jo et gennembrud i sig sel... -
Hjælp Mat/historie
Forumindlæghej... jeg har tænkt mig at Vælge mat og historie til min SRP... men har ingen andelse om emne nogle der kan komme med nogle ideer -
Almen studieforberedelse.
ForumindlægHej. Jeg synes, at det ville være en god idé, hvis man lavede et forum for almen studieforberedelse. Det ville være en god hjælp for folk, som skal have hjælp i forumet. Desuden ville det også være ret, hvis man kunne uploade opgaver og derved også hente inspiration. AT er jo et fag, som fylder... -
Gode råd til FSA!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal på onsdag til min første eksamen, som er biologi, efterfulgt af de andre fag. Problemer er bare det, at jeg er mega nervøs, så ville høre om der ikke var nogle der lå inde med gode råd til de mundlige eksamener især i dansk! Det ville ligeledes være rart, hvis nogle lå i... -
Beviser og eksamen
ForumindlægEr det lige meget hvilket bevis man tager med ind til eksamen? Forstået på den måde, at der kan være mange beviser for det samme/nogenlunde samme og man er kun blevet præsenteret for ét af beviserne i timen. Må man så godt komme ind til den mundtlige eksamen og udføre et bevis, man ikke har lave... -
Eksamensplan
ForumindlægEndelig- er det givet- Hvilket fag vi skal op i!:. Jeg skal op i religion og old. Hvad skal I op i!? I så fald- hvordan kan man forbedre sit tal? Far 9 til 10? -
karakter gennemsnit
ForumindlægHey jeg var op i billedkunst, og det var en eksame... Jeg har fået indtil videre: Almen sprogfårståelse: 02 Billedkunst: 02 Samfundsfag:4 Naturviden skabelige fag: 7 Og jeg er bange for at det vil trække meget ned i gennemsnittet.... når de skal vælge om man kan blive optaget på universitet.. ki... -
Trekanter
ForumindlægHvordan kan man uden at måle vide at topvinklerne i ligebenede trekanter er 45º?????? -
Hvordan kan man forklare følgende begreber??
ForumindlægForklar begreberne differentiabilitet og differentialkvotient. Skal jeg bare sætte nogle grafer ind og så forklare hvad en differentialkvotient er osv. ? - men ingen tal ? -
Noteskrivning på uni
ForumindlægNæste år begynder jeg på min videregående uddannelse i noget stadigvæk ubestemt inden for naturvidenskab. I den forbindelse spekulerer jeg på, om det kan betale sig at skrive noter på computeren? I gym har jeg altid skrevet noter i hånden i naturvidenskabelige fag, fordi det som regel er hurtige... -
Fif og råd?
ForumindlægHey allesammen (: så er jeg en af de "heldige" elever, som snart skal til terminsprøve, selvom det "bare" er en terminsprøve, så vil jeg gerne have så meget ud af det som muligt. (og helst noget godt ;D ) Så tænkte på om I havde nogle råd osv. til hvad jeg skal forinden prøve... -
(problem)regning !
Forumindlægjeg ved altså ikk hvad man skal forberede sig på til en terminsprøve i 10.kl, altså vedr. problemregnig. Det er så bredt, at jeg ved overhovedet ikk hvor jeg skal begynde, og er der noget bestemt, som man absolut kommer ind på? Jeg vil gerne op på et 10 tal, jeg lå altid på ni på det gamle skala,... -
Hvor hører det hjemme?
ForumindlægHej med jer, Hører differentialligninger inde under Infinitesimalregning? Og hvad hører Infinitesimalregning egentlig under? er det Mantematisk Analyse eller Algebra? Er der ikke et sted man kan se disse indelinger, jeg har prøvet at lede på nettet, men jeg ved ikke helt hvad jeg egentlig skal... -
Eksamensspørgsmål om Funktioner og Vækst
ForumindlægJeg har fået nogle mundtligt spørgsmål der lyder: Du skal redegøre for vækstfunktioner. Udled formlen for fordoblingskonstanten og/eller formlen for bestemmelse af konstanterne a og b i eksponentialfunktionen, f(x) = b · ax Udled differentialkvotienten af f(x) = b · ax Er der no...
