Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18341 til 18360 af 33650
-
HJÆLP for HJÆLP? Jeg mangler DIG
ForumindlægHej alle. Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle placere dette emne, men nu blev det i "andre fag" Jeg er en pige som går i gymnasiet STX og jeg føler jeg har brug for en som kan rette mine afleveringer og sådanne ting, så jeg kan lære af mine fejl.. Jeg vil hjertelig gerne også hjælpe ... -
Hvilken klasse? Hjælp!!
ForumindlægHej jeg går på stx og skal snart vælge studieretning og jeg vælger enten z eller x. x er en fysikB/MatA/KemiB linje og der er ca 30 elever, men kun få piger og det skulle generelt være en mere kliket klasse z er en. biotek linje men der er kun 20 elever og det er nogle rigtig søde mennesker og ... -
Bioteknologi A eller Kemi A?
ForumindlægHej jeg går på stx i 1.g og er i tvivl om jeg skal vælge retningen med Kemi A eller biotek A (de begge er med Mat A og Fysik B) Hvis jeg nu valgte at tage Kemi A vil jeg gerne have Biologi B som valgfag (hvilket næsten udgør bioteknologi) Men er i tvivl fordi klassen med kemi A er utrolig spli... -
Arkitekt
ForumindlægHej, har lidt overvejet at gå efter at blive arkitekt. Nogen der ved hvad der er bedst: HHX, STX, HTX eller andet? Og behøver man at kunne tegne for at komme ind på selve arkitekt uddanelsen? Hvilket karakter gennemsnit kræver det for at komme ind på arkitekt uddanelsen? Nogen der kender et g... -
Studieretning
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal begynde på STX snart og skal til at vælge studieretning. Jeg tænker på at vælge bioteknologi, som går ind under naturvidenskabslinjen. Jeg vil bare gerne hører hvordan den linje er? Da den linje har meget med biologi at gøre så er jeg faktisk også lidt bange. Jeg er ik... -
Tysk eller fransk?
ForumindlægNæste år skal jeg på stx, og jeg ved ikke om jeg skal vælge fransk eller tysk. Jeg får omkring 7 i tysk både mundtligt og skriftligt, men jeg er ikke specielt glad for tysk da der er mange bøjninger. Men hvis det var, så ville jeg vælge tysk B Men jeg ved ikke om fransk er svært, jeg ved bare a... -
Ideer til videregående uddannelse..
ForumindlægHej, Jeg skal "snart" søge ind på en videregående uddannelse, og jeg søger ideer til hvad jeg skal søge ind på.. Det er selvfølgelig svært for jer at sige hvad jeg skal søge ind på, men jeg har allerede nogle ideer til hvad jeg vil arbejde med, men det kunne være, at der også var nogl... -
Linje med design og matematik? Erfaringer.
ForumindlægHejsa Jeg går i 8. klasse og er begyndt at spekulere på, hvad jeg videre vil efter folkeskolen. Jeg ved ikke hvad jeg gerne vil uddanne mig til, men enten skal det være noget med fysik/kemi, eller noget helt andet og kreativt med noget design. Så fandt jeg en linje på STX der hedder: Matematik ... -
Karakterer på HF
ForumindlægHej. Jeg går på mit første år på HF, og er lidt i tvivl ift. eksaminerne. Jeg ved, at man skal op i alle fag på en HF, og at det ikke er ligesom på STX etc. Men fordi man jo ikke får standpunktskarakterer på HF, ligger lærerene egenlig så på, hvordan du genrelt klarer dig i undervisningen, når m... -
Aflevering
ForumindlægHej Er lige startet på Stx, har generalt haft svært ved Matematik udover ham jeg havde fra 7-9 klasse. vi er igang med at lære omkring Mapel m.m af alle de programmer man bruger i gymnasiet da jeg har svært ved at finde ud af det og vores lærer er meget forvirende og derfor ikke forklare ordenl... -
Mat eksamen
ForumindlægHey allesammen, Jeg skriver for jeg er i tvivl omkring beståelse af matematik på b niveau stx. Der er mange videregående uddannelser efter gymnasium som kræver at man har bestået matematik på b niveau. Pt står jeg med karaktererne 4 skriftlig og mundtlig og fik til seneste terminsprøve 00 Jeg v... -
Hjælp til biologi eksamen
ForumindlægHej Jeg har været selvstuderende i biologi c stx og skal derfor til eksamen i det om lidt. Jeg føler mig en smule på bar bund. Jeg har lavet min første disposition, men har ikke rigtig en følelse for om det er rigtigt eller helt væk. Derfor vil jeg virkelig værdsætte, hvis der var en, som vil læ... -
Samf/mat - Medicinstudiet?
ForumindlægHey Jeg står og skal til at vælge studieretning på gymnasiet, og hælder ummidelbart mest til studieretningen samf/mat. Da jeg ikke er sikker på hvad jeg vil endnu, men synes at jobbet som læge lyder rigtigt spændende og interressant, finder jeg den samfundsmatemstiske linje meget god for mig... ... -
Hvorfor tæller min kemi karakter mere end fysik?
ForumindlægHej. Jeg er lidt forvirret, i sommer, før sommerferien, var jeg oppe i kemi, til eksamen. Det var på B-niveau. Men, er lidt forvirret over, hvorfor min eksamenskarakter står til at tælle, 1,5%, i forhold til min fysik afsluttende karakter. som kun tæller 0,75%, jeg var ikke op i fysik, men de... -
Manglende årskarakterer på eksamensbevis?
ForumindlægHej alle. Mon der nogen der kan svare mig på hvorfor kun nogle af mine afsluttende årskarakterer er kommet på mit nuværende eksamensbevis STX (2.g)? Jeg har fået afsluttende årskarakterer i følgende fag i år: Matematik B (skr.) Matematik B (mdt.) Engelsk B (skr.) Engelsk B (mdt.) Kemi B (skr.) Ke... -
MacBook til gymnasiet
ForumindlægHej derude, Jeg står og skal købe en MacBook, da jeg starter i gymnasiet (stx) efter sommerferien. Lige nu ligger mine tanker på en MacBook Air 13 M3 2024. Er det en computer, der kan anbefales i forhold til skolebrug? Og hvis ja, hvor meget lagringskapacitet samt GB RAM anbefaler I? Er nemlig ... -
Vurdering af aflevering
ForumindlægHej SP Jeg har lige oprettet mig i dette forum qua mit arbejde som mentor. Jeg er mentor for en elev i 3g på STX, som har fået en aflevering tilbage med feedback og karakter og jeg må blankt erkende, at jeg blev overrasket. Jeg har støttet eleven i afleveringen og har haft for øje, hvad en el... -
Er mat A noget ligesom det i folkeskolen
ForumindlægHej alle sammen, mit navn er Andreas. Jeg er 20 år gammel og har asbergers. Jeg skal til at tage en stx her lige om lidt, og jeg bliver smidt direkte ind i mat a. Jeg har aldrig været så god til matematik da jeg er blevet flyttet rundt i andre skoler meget. Jeg ville høre om der er nogle steder s... -
kan man starte direkte på HF 2. år?
Forumindlæghey jeg er en pige der går i 1.g på STX. Jeg synes dog, at det er virkelig uoverskueligt, at jeg først er færdig om 2 år ca... Jeg har ikke de bedste karakterer mere, efter jeg er startet i gymnasiet, og vil enlig bare gerne have det overstået. Så mit spørgsmål er, om man kan starte på HF andet å... -
UCAS ansøgning - Education
ForumindlægDette spørgsmål er målrettet folk, der har viden om at søge ind på et engelsk universitet. Under 'Education' fanen, skal man oplyse hvorvidt studenteksamen (STX) skal kategoriseres som værende 'Honours degree level or above qualifications' eller 'Below honours degree level q...
